Alla inlägg under april 2010

Av Tanya - 28 april 2010 22:16

Hej hej bloggen. Jag bloggar inte så mycket eller så ofta som ni säkert har märkt... Dom senaste inläggen har jag uppdaterat allt mer sällan. Men inte för sällan som tur är. Ni kanske undrar varför jag inte håller på och bloggar "hela tiden" som jag gjorde förut, i alla fall jämfört med förut. Jo det är för att förut var mitt liv tråkigt, meningslöst, jag var oftast ledsen, arg och så vidare... Det märker ni om ni läser mina tidigare inlägg. Men nu har det mesta förändrats. Jag mår bra för det mesta, är ganska så glad och lycklig :) . Jag har länge väntat och bett om att jag skulle må bra och vara lycklig. Jag har inte vart arg, dampat eller gråtit eller vart helt förstörd sen jag döpte mig, över 1 vecka sen med andra ord. 1 och en halv vecka om jag ska vara mer exakt och det är jag extremt glad och tacksam för! Ni kanske undrar vad som har hänt med mig eller mitt liv? Har jag blivit kär, skaffat jobb, skaffat nya och "bättre" vänner, går det bättre för mig i skolan? Jo det ska jag förklara för er!

Ja, jag har lärt känna nya människor sådär. Nej jag har inget jobb, går fortfarande i skolan. Ja, det går bättre för mig i skolan nu. Nej, jag är inte kär.

Men det stora förändringarna ligger inte i det, utan det ligger i att jag följer Gud och ber varje dag, går i kyrkan och så vidare... Det gör mig väldigt lycklig och jag uttvecklas som människa. Det lönar sig att be! (Ja jag är kristen för ni som undrar.) Många tänker väl nu: Men jag har försökt att be förut men det hjälper inte!

Det känner jag igen mycket väl, sådär var det förut för mig också. Det kan vara så för att man inte är öppen för Gud, för förändringar eller så. Sen så förväntar sig vissa att det räcker med att bara be en bön sen så *poff* blir allting bra, men det fungerar inte alltid så med Gud... Vissa har upplevt starka upplevelser, medans andra får "kämpa" mer och fortsätta att be och inte ge upp. Jag själv är/var en av dom som hade det svårare, som fick be om och om igen, kämpa och be regelbundet. Det var mycket jobbigare för mig förut just på grund av att jag bad så sällan, fanns vissa perioder då jag "strejkade" från Gud och från att be, men det ska man absolut inte göra! Det är det dummaste man kan göra, man behöver Gud varje dag, man ska be när man mår som värst och när man verkligen inte känner för det, det har jag själv lärt mig.
Jag har alltså förändrats, på ett positivt sätt! :D

Så förut la jag mitt liv åt sidan och ägnade mig mer tid åt bloggen och datorn. Nu är det ombytta roller. Jag lägger bloggen åt sidan och ägnar mig mer åt mitt liv, att be mycket och se till att jag fortsätter att må såhär bra helt enkelt.
Som ni ser så har jag tagit stora steg på sätt och vis och brytit mot en ond cirkel :) .

Men nu ska jag gå. Jag ska göra i ordning mig och gå och lägga mig så småningom. Men ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram. /Tani :) .

...

Av Tanya - 26 april 2010 14:06

Hejsan bloggen. Det var ett tag sen jag bloggade här senast. Jag har helt enkelt inte orkat sen så känner jag att det finns viktigare saker att göra än att blogga... Förut var blogg en av dom sakerna som var högt uppe i min lista, men inte längre. Jag bryr mig inte lika mycket om bloggandet på samma sätt längre, det är liksom inte det viktigaste för mig :P . Jag borde rekomendera 2 av Lush produkter som jag gillar. 1 Schampo och 1 balsam, men jag orkar verkligen inte just nu. Jag är trött och har ont i magen. Har lektion nu också kom jag på, haha. Måste gå men vi hörs. Ha det så bra. Puss och kram. /Tanya

Av Tanya - 20 april 2010 22:14

Hejsan bloggen! Idag har jag vart i skolan, kommit hem och tagit det lugnt och så. Idag har jag bara tänkt: Idag ska jag duscha, trots att jag duschade igår, vilket inte är bra för håret att duscha allt för ofta. Men det är ju inte så att jag duschar varje dag, kände mig bara "smutsig" på något sätt...
Jag har hört av frisörer och sånt (eller snarar läst en frisörs blogg om jag ska vara riktig ärlig nu, haha) att egentligen så ska man endast tvätta håret 2 gånger i veckan! Herregud, hur kan man stå ut med det?! Det borde kännas ofräsch och jätte äckligt. Jag skulle inte kunna klara av att vara så äcklig i alla fall. Jag duschar 3-4 gånger i veckan.


Ungefär varannan dag, regelbundet med andra ord, men imorgon så måste jag verkligen duscha för då har det redan gått 2 dagar och då är det dusch dags. Sen så sliter varmt vatten håret också... Det visste jag inte heller om. Jag brukar jämt/oftast duscha i jätte varmt vatten så jag nästan bränner mig, haha. Men eftersom jag vill ta hand om mitt hår på bästa möjliga sätt så tänker jag bara använda ljummet vatten imorgon... Liite mer varmt än kallt. Hoppas jag inte fryser sen bara i duschen, haha :P .


Gud vad jag babblar om hår och dusch här, haha. Men det kan ju vara bra att veta ^^ . Men nu så ska jag sluta babbla en massa, ska dra nu och göra i ordning mig för natten, så jag inte lägger mig för sent och är jätte trött dagen efter (som idag.)


Ni får ha det så bra och sköt om er.
Puss och kram! /Tanya.

Av Tanya - 19 april 2010 21:55

Hejsan bloggen. Idag har jag vart i skolan, kommit hem och tagit det lugnt och så. Jag har ätit mat, kollat på tv. Sen så drog jag, min mamma, min syster, min moster och min mosters man iväg till Joar Blå här i Enköping (där jag bor) och kollade på en rolig komiker :P . Det var mycket sex snack hit och dit och påpekade att han inte trodde på Gud och så vidare... Jag tror ju på Gud i alla fall :) . Förresten så döptes jag i söndags :D . Nej, dopet handlar inte om att man ska få ett nytt namn eller få nå andra namn som många tror, utan det innebär att man har bestämt sig att följa Gud och att man tror på Gud helt enkelt. Man visar det officiellt liksom. Jag var väldigt nervös men endå jätte glad den dagen :) .


Idag har jag vart i Åhlens förresten och köpt en ny foundation :P .
Det blir min tredje som jag har nu, men använder bara 2 av dom. Den tredje använder jag aldrig just på grund av att den gör min hy jätte oljig och jag har redan problem med det, har väldigt lätt att få oljig hy och kan få lite finnar här och där om jag inte sköter om min hud regelbundet.


Den jag köpte nu är både billigt och bra. För mig är det billigt i alla fall :P .
Det är Max Factors foundation colour adapt heter den.
Den kostar 160 kr. Det är billigt jämfört med min Lacome foundation som kostar runt 500 kr.
Jag tycker om denna foundation, det gör inte huden oljig, inte om man självklart sköter om sin hy som man ska då. Det gör inte huden kakig och kladdig och den täpper inte heller igen porerna, vilket är bra :) .  Sen så känns den lite "pudrig" av sig eller vad man nu ska säga. Man behöver inte hålla på och använda puder hela tiden med denna foundation :) . Den jag använder är det som står på bilden, nummer 70. Det passar just min hudton :) . Så jag gillar den. 
Här kommer en bild på den:


    


Prova den gärna, jag gillar i alla fall denna foundation! :) .


Förresten så löste det sig med han min kill kompis som jag inte hade snackat med i 2 dagar. Efter jag hade döpt mig så försvann all min ilska och sorg och smärta. Jag kände mig som en helt ny människa, en "ren" människa, det är svårt att förklara... Hur som helst så kände jag ingen ilska, sorg eller hat i mitt hjärta.
Just då kändes det rätt att kontakta honom, ta första steget, be om ursäkt och diskutera hur vi ska lösa detta så vi inte bråkar och små tjafsar så ofta som vi har gjort hittills... Vi ska hitta en lösning ska ni se! :) .
Det ordnar sig.


Men nu ska jag gå. Jag ska ta bort sminket, ta min sista medicin och äta något, borsta tändera, smsa lite och sen gå och lägga mig.


Men ni får ha det så bra. Sköt om er och ta hand om varandra! :)
Puss och kram. /Tani :) .

Av Tanya - 18 april 2010 00:37

Hej bloggen. Nu ska jag bara skriva exakt det jag känner just nu.

Jag saknar dig... Förlåt för att jag var elak och kall och tog i, men du sårade mig genom att missförstå mig och kalla mig för saker.
Snart har vi inte pratat i 2 dagar... Det känns som en evighet för mig.
Jag är van vid att kunna snacka med dig varje dag, skicka godmorgon och godnatt sms...
Jag erkänner det, jag tog i. Jag sa att inte ville prata med dig mer och att du kan dra åt helvete... Jag menade inte det... Jag säger så mycket dumt och elaka saker när jag blir så sårad och ledsen. Jag tänker på det jag sa till dig, det sista jag sa... Jag tänker på det sista du sa till mig. Det var inga trevliga ord precis... Usch det gör så ont.
Jag kollar på min mobil hela tiden för att kolla om jag har fått nå sms av dig, men nej... Det gör så otroligt ont. Jag tänker hela tiden på vad vi sa till varandra...
Jag brukar bara ligga i sängen när jag ska gå och lägga mig, bara ligga där och stirra på min mobil hela tiden och hoppas på att få sms av dig...
Jag saknar våra godnatt sms, det känns så otroligt tomt utan dig...
Jag håller hårt min mobil i handen och bara hoppas och tänker... Sen så efter ett tag så stänger jag av mobilen och försöker att sova...
Det kommer bli ännu en natt. Jag kommer att tänka på dig, känna saknaden och tomheten växa inom mig allt mer och mer och bara hålla min mobil hårt i handen och hoppas och be om att du ska höra av dig...
Jag tänker inte höra av mig. Jag står för det jag delvis sa till dig, att jag är verkligen trött på att ta emot andras skit jämt och bara svälja det, att jag verkligen är trött och less på detta, på allting...
Jag brukar annars alltid jaga dig och be om ursäkt. Det är få gånger som du har gjort det. Om du inte hör av dig så kommer vi inte snacka på länge, för jag kommer inte höra av mig heller... Du sårade mig enormt mycket.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till... Jag älskar dig så mycket och saknar dig så obeskrivligt mycket, men samtidigt så kan jag inte höra av mig till dig...
Snälla hör av dig, jag behöver dig så mycket...
Hur länge till ska jag orka må såhär, vara utan dig? Det har bara gått 2 dagar men det känns som en hel vecka för mig, saknaden är så stor...
Sorgen och tomheten äter upp mig inifrån och jag känner mig så extremt ensam...
Sen så hade jag mamma världens gräl idag... När vi bråkar brukar jag inte bry mig speciellt mycket förutom att jag blir arg och lite irriterad.
Men idag var det annorlunda. Du fick mig att börja stor gråta.
Du sa hemska saker till mig... Oroa dig inte, en dag kommer jag att förlåta dig för all skit och smärta och sorg du har utsatt mig för genom åren...

Nu ska jag gå och lägga mig, ska i alla fall försöka att sova, jag ska gå upp tidigt imorgon...
Men jag hoppas att du vet om att jag älskar dig väldigt mycket och du betyder grymt mycket för mig även om jag inte hör av mig, sa hårda ord till dig och kanske får dig att tro just nu att jag inte bryr mig om dig, inte orkar med dig eller så. Men det är inte sant. Jag orkar med dig och jag behöver dig så extremt mycket. Jag orkar bara inte tjafsa och bråka med mig. Snälla sluta tro det värsta om mig som alla andra gör! :'( ...
Varför ser ingen att jag är god innerstinne, vill alla gott och väl?
Jag vill inte någon något ont överhuvudtaget, jag är inte en sån människa längre.
Men det ser ni väl inte, eller hur? Ni är helt förblindade av mina brister och fel och av hat...

Nej usch jag orkar inte blogga mer... Det blir bara värre. Jag måste verkligen gå och lägga mig nu... Men vi hörs.

Ha det så bra. /Tanya.

Av Tanya - 16 april 2010 22:31

Hejsan bloggen. Jag har inte bloggat här i ett tag (eller överhuvudtaget.)
Jag har helt enkelt inte orkar, jag kände inte för det...
Idag har jag inte gjort något speciellt. Bara vart ledsen och känt mig allmänt nere... Jag har ju i alla fall ändrat bloggens design lite, eller rätt så mycket.
Jag tycker att denna design blev mycket finare, jag blev nöjd med den helt enkelt :) . Innan var bloggen mer ljus lila aktig, nu är den mer rosa som ni ser.
Det är mer i min stil, det är mer jag liksom :) . Haha trots att jag inte har samlat poäng så har jag fått läsare varje dag, dessutom så har jag inte ens uppdaterat min blogg i flera dagar förrän nu. Så det är ju nice :) .

Nu är min underbara baby Oliver inne på msn   .
Eller ja, han har vart inne på msn nu i ett tag.
Idag har jag tyvärr mått dåligt och bara känt mig nere...
Tack gode Gud för att jag har min bästa vän Oliver då :) .

Men nu ska jag gå. Vet inte vad jag ska blogga om mer nu, orkar inte ens blogga mer just nu haha :P . Sorry för att jag inte har bloggat mer om Lush produkterna för det har jag använt, men jag har vart lite osäker och har inte velat blogga om det förrän jag är/var 100% säker. Nu så orkar jag inte heller riktigt blogga om det. Men jag bloggar om det snart, kanske nästa gång jag bloggar. Vi får se.
Men snart kommer det :) .

Ni får ha det så bra och sköt om varandra!
Puss och kram! /Tani   

Av Tanya - 12 april 2010 15:42

Igår.
Hejsan bloggen :) . Igår så vann jag och Avin precis som jag sa att vi skulle göra, haha! :D . Så förlorarna blev sminkade. Men vi sminkade dom fint faktiskt. Amanda (min kusin) sminkade jag och det såg ut som om hon skulle till nå disco eller något, haha! ^^ . Avin sminkade min syster.
Hennes sminkning blev coolt tycker jag, men min syster själv blev missnöjd. Amanda och min syster tjatade och bönade och bad att få sminka oss vinnarna också. (Jag och Avin alltså.) Så till sist gick vi med på det. Amanda fick sminka mig och min syster fick sminka Avin. Det blev ganska så fint trots att det var första gången som Amanda har  sminkat någon annan, haha. Hon är ju liksom bara 10 år och min syster är 11 år.
Men hon kunde inte riktigt hantera kajalen (vilket inte är så konstigt) så den skippade vi, haha. Sen så tog vi lite kort haha :) .

Idag.

Idag har jag tyvärr inte vart i skolan.
Jag har knappt kunnat sova någonting i natt, jag har drömt skumma drömmar,

haft ont i magen, svettats och så vidare... Sen så har jag mens.
Det underlättar ju inte precis för mig.


Men jag ska verkligen försöka att gå till skolan imorgon och det är genom att lägga mig i tid och så. Vi får helt enkelt hoppas att natten inte blir lika jobbig igen. Det är knappast kul att känna sig panikslagen...


Idag har jag fått mina 3 st shcampo, 2 balsam och 1 duschkräm från Lush. Wiie! :D .
Jag funderar på att gå och duscha ikväll trots att jag duschade igår

bara för att se hur det påverkar mitt hår och min kropp :P .
Är nyfiken.

Men nu ska jag gå. Jag ska gå hem till Frida, det är så fint väder ute :) .
Jag har i alla fall inget mer att blogga om för tillfället.
Men ni får ha det så bra och sköt om er!

Puss och kram. /Tanya.

Av Tanya - 10 april 2010 20:12

Hej hej bloggen :) . Förlåt ännu en gång för att jag är dålig på att uppdatera, men jag känner verkligen inte för att skriva tråkiga meningslösa inlägg där man inte har att säga något som vissa av er andra gör. Varför ber jag om ursäkt för egentligen? :O . Det är min blogg och jag bestämmer hur ofta jag vill blogga. Jag bloggar ju trots allt mest för min egen skull, för att jag själv vill det, inte för att roa er hela tiden och så. Ibland skriver jag för att roa mig själv, skriva av mina känslor eller om olika produkter, till exempel hår produkter och sånt.
Det tycker jag är kul :) .

Just nu så är jag i Stockholm hemma hos Avin. Min syster och min kusin Amanda är med :) . Vi kör kalaha. Vinnarna får sminka förlorarna precis hur man vill, det blir kul. Jag och Avin är i ett lag och Amanda och min syster samarbetar.
Just nu så leder jag och Avin, det är 1 omgång kvar. Om vi vinner och har mest poäng så får jag sminka min syster, det lär bli skit kul! Mohahahaha!   

Haha nej då, jag ska vara liite snäll mot henne just för att jag inte vill göra henne ledsen genom att sminka henne katastrofalt, haha   .

Men nu ska jag gå. Ska kolla på när dom spelar kalaha och heja på Avin och stötta henne. Jag tror att vi vinner ;) . Men vi får se ^^ .

Ha det så bra! Puss och kram. /Tanya :) .

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards