Alla inlägg under december 2010

Av Tanya - 27 december 2010 16:55

Hejsan bloggen och alla människor som läser detta! :) .
Jag känner bara för att blogga just nu, men jag har ingen aning om vad, haha...

Men jag kan säga att jag inte var nöjd med julen. Visst, jag fick en del saker som jag önskade mig, det var ovanligt lugnt denna jul vilket jag uppskattade.
Så det var inte det som var problemet direkt... Problemt var att jag var sjuk då.
Jag var varm, samtidigt som jag frös. Jag hostade och nös och var även yr.
Tråkigt, jag fick gå till ett rum och vila där då och då.
När vi skulle äta mat, alltså julbord så var jag yr och ville bara få det gjort, bara äta och sen åka hem igen... (Jag firade jul hemma hos gammelmormor.)
Så ja, man kan säga att julen var tråkigt för min del...

Så ja, jag har haft bättre jul förut. Förra året var bättre kommer jag ihåg.
Då var jag i alla fall frisk och glad och jag och Cesar var vänner då...
Men ja, allt gick fel.

Angående Cesar... Jag saknar honom fortfarande. Jag har svårt att släppa taget om honom om jag ska vara helt ärlig... Jag kan fortfarande smsa honom lite då och då, trots att jag inte får något svar tillbaka av honom...
Jag skrev god jul till honom när jag var sjuk, när det var julafton...
Tror du att jag fick något svar tillbaka? Nää då, det fick jag inte...
Jag blev inte chockad av det, inte heller så värst ledsen då jag är van vid

att han ignonerar mig... men endå så kan jag inte släppa taget.

Dumt va? Det är inte så att jag tänker på honom varje dag eller så, nej absolut inte... men man känner saknaden inom sig endå, även om man inte alltid tänker på det. Haha okej, nu kom jag helt ifrån ämnet här märkte jag. Men skitsamma, kan vara bra att skriva av sig lite ibland, eller hur? :) .

Förresten, hoppas Justin loggar in på msn idag...
Det var 2 dagar sen han loggade senast in på msn.
Så ja, jag saknar honom och har lite saker att prata med honom om... men det är

inget som jag tänker berätta här i bloggen. Men vem vet, jag kanske gör det i framtiden? ;) . Det återstår att se :P .

Även om jag egentligen inte har något emot att blogga lite till så... Vet jag inte rikigt vad jag ska blogga om mer, haha. Jag känner att jag har nästan bloggat klart nu.

Men ni får ha det så bra och sköt om er och ta hand om varandra!
Puss och kram. /Tanya

Av Tanya - 23 december 2010 15:51

Hejsan, just nu känner jag bara för att blogga helt plötsligt :O .
Har egentligen inte något speciellt att blogga om, vill bara skriva lite olika saker, som listor och sånt...

Saker som du kanske inte visste om mig:

1. Jag gillar inte svordomar, det låter så fult, hårt och otrevligt men endå så svär jag själv. Det handlar inte om att jag har en dubbelmoral, utan att man är så van vid att svära så det är svårt att sluta med det, man gör bara det automatiskt. Speciellt när jag är arg, haha.

2. Jag är nykterist (men det kanske ni visste redan, i alla fall några av er.)
Jag dricker alltså inte alkohol, jag håller inte på med något slags drog och jag röker absolut inte!

3. Jag har aldrig testat att röka eller använt andra droger. Alkohol har jag däremot smakat på.

4. Jag tror på Gud och jag är stolt kristen. (Fast vissa av er vet också det, haha.)

5. Däremot att jag inte röker, dricker, snusar eller håller på med andra droger, det handlar inte om att jag är "religös" på något sätt eller så. Utan jag har själv valt det med egen fri vilja LÅNGT innan jag blev kristen. Jag inte gillar sånt, jag tror inte på sånt.

6. Jag är EMOT abort! Det är att ta en människas liv. Självklart är det upp till var och en, om man vill behålla barnet eller inte. Det är inte något litet precis, det påverkar en väldigt mycket. Men jag själv tror inte att jag skulle klara av att göra abort även om jag inte alls vill ha barn och inte alls skulle vara en lämplig förälder just nu bland annat pga psykiska besvär och man är inte tillräckligt stabil än. Men det kommer, då jag en dag kommer bli av med alla mina psykiska besvär och den dagen då jag känner mig stark och stabil :) .

7. Förut var jag FÖR abort för jag visste inte riktigt vad det innebär... Jag tänkte: Äh, ta bort barnet bara om du blir gravid, det är väl inte hela världen? Orka oroa sig för att bli gravid när man kan göra abort! :D . Men nej, så tänker jag absolut inte längre, det är att ta en människas liv och man ska inte leka med sånt, ge sig in på sånt om man inte vet vad konsekvenserna är/innebär.

8. Jag hatar att ge upp. Jag är en sån som försöker åtminstone att kämpa hela tiden, jag försöker ibland att tänka posivit och hålla en god min även om det inte är så lätt. Men man ska aldrig sluta att försöka att må bra och tro på att saker och ting ordnar sig! :)

9. Jag gillar inte tatueringar, speciellt inte stora färgade tatueringar över t.ex hela armen eller ryggen. Det är så onatuligt och jag anser på något sätt att man "förstör" sin kropp... Tänk om man ångrar sig, då får man bränna bort tatueringen. Då förstör man det ännu mer, det blir ärr efter det!
Däremot har jag inget emot små, söta diskreta tatueringar där man är 100% på att man vill ha det så hela livet och kommer aldrig att ångra sig.
Sen så är jag väldigt mycket emot tatueringar där man skriver in sin partners namn, sin pojkvän/flickväns, sin mans/frus namn... Tänk om det tar slut mellan er, går vidare och hittar en ny, vad gör man då? Behåller tatueringen eller bränner bort den? Hur som helst, det är väldigt korkat gjort i alla fall.
Även om jag var FÖR tatuingar så hade jag aldrig kunnat tänka mig att tatuera in min pojkväns namn, inte ens mina framtida barns namn!

10. Jag älskar att läsa smink bloggar och andliga bloggar, bland annat:

Smink blogg: http://tyrannika.bloggplatsen.se/ 
Då jag älskar smink, att sminka mig och läsa om smink, tips och sådant :) .
Jag läser den i stort sätt varje dag! :D .

Nu den andra bloggen, den "andliga" bloggen: http://birgittaoz.bloggplatsen.se/
Hon skriver bra och kloka saker tycker jag, saker som faktiskt stämmer in och är sant och det är väldigt intressant att läsa denna blogg tycker jag! :D .

Så, nu vet ni mer om mig, haha :D .
Men nu så ska jag gå men ni får ha det så bra!
Puss och kram. /Tani   

Av Tanya - 19 december 2010 01:28

Hejsan bloggen. Detta är illa... Jag glömde bort mitt lösenord till bloggen i några sekunder men kom sedan snabbt på vad mitt lösenord var nu igen, haha xD . Detta är illa, det betyder att jag bloggar för sällan, men samtidigt så kan jag inte lova något för jag känner mig själv, haha. Vill inte använda bloggen bara för att, som nå slags "regel" för då blir det bara dumt och fel då.

Hur som helst... Jag har mått rätt så dåligt dom senaste veckorna tyvärr. Känt mig allmänt nere och så... Det tog 1 månad innan Justin loggade in på msn, snacka om att jag hade saknat honom och kände mig lite irriterad på honom sen för att det tog en sån himla tid. Detta var första gången han hade vart utan mig så länge sen vi började känna varandra... Jag hoppas att det aldrig händer igen. I alla fall inte på ett riktigt bra tag, haha.

Jag blev genast mycket gladare så fort han loggade in, bara sådär automatiskt... Han lyste upp min dag och mina jobbiga tankar och känslor. Automatiskt blev det mycket lättare att leva, tänka, att andas... att vara glad överhuvudtaget :) .
Ja, det går faktiskt bra mellan oss :D . Skönt, orkar inte med en massa prövningar nu eller jobbiga perioder, har det endå rätt så jobbigt på andra sätt.
Fattas ju bara att jag och Justin ska ha det jobbigt också, haha :P .

Jaja, har inge lust att blogga om känslor eller så just nu, för jag känner inget speciellt just nu endå så :) . Men jag ville bara "höra av mig" och blogga så att ni får veta i alla fall lite vad som händer i mitt liv och veta att jag fortfarande lever och bloggar nångång då och då. Haha ^^ .

Men nu så ska jag gå. Ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram. /Tanya

Av Tanya - 2 december 2010 19:16

Hejsan. Just nu så ska jag skriva av mig lite.
Jag hade läkartid i tisdags och det var rätt så jobbigt för mig...

Som ni vet redan vet (ja, vissa av er i alla fall) så har jag en massa sjukdomar, bland annat hormonrubbningar, diabetes är på gång och så vidare... Så jag tar flera olika mediciner. När jag var där så pratade vi bland annat om min hälsa, kost och så... Jag fick reda på att jag inte får/ska dricka läsk alls överhuvudtaget om jag ska må bra och slippa den hära onda cirkeln som jag lever i, det ska bli bättre i längden. Det känns jätte jobbigt, då jag är van att dricka ganska mycket läsk, då min föredetta läkare sa att jag kunde dricka light läsk upp till 3 liter! Jo, jag vet att det är mycket men det var som var okej enligt henne, men den nya är mycket hårdare och säger att ingen läsk alls gäller.

Okej, bort med läsken nu. Det var lite jobbigt att höra men inte tillräckligt mycket för att sänka ner mig såhär mycket som jag har känt mig dom senaste dagarna. Jag har känt mig nedstämd och så vidare...
Den andra grejen är att jag kanske, eventuellt ska börja med ännu en medicin!

Kan ni fatta det?! Jag orkar inte med det, jag tar verkligen redan tillräckligt mycket med mediciner nog som det är... men det är ingenting som är säkert just nu. Detta är på grund av att jag känner mycket oro inom mig och jag vet inte riktigt helt varför, vet bara att det har något delvis göra med mitt förflutna, min pappa som lämnade mig som barn... Sanningen är att det har gått 15 år, 15 år senare (idag är jag 20) så har jag fortfarande inte kommit över att pappa har lämnat mig och inte vill ha något med mig att göra. Jag har inte tagit itu med det än, jag har helt enkelt inte bearbetat det... Jag lider fortfarande och är ledsen över att min pappa drog, jag känner mig helt enkelt övergiven.
Jag ska träffa en psykolog/kurator så småningom och ta itu med mina

psykiska problem... Det behövs verkligen, jag kan inte fortsätta såhär...

Hur som helst, tillbaka till min oro: Jag känner oro nästan varje dag, över allt möjligt... Små saker, som stora saker. Ibland är jag orolig i en kort stund och går sedan över, medans andra dagar kan oron sitta kvar i timmar och då brister jag och gråter, jag börjar helt enkelt att bryta ihop. Kan gråta en stund om nätterna/kvällarna ibland på grund av att jag känner sjukt mycket oro...
Då sa läkaren att jag skulle gå till någon psykatrier (stavning?) och prata ut och så vidare, ta reda på om jag behöver/borde ta fler mediciner, en medicin som ska dämpa min oro och panik... Vi får se helt enkelt hur det blir.
Detta har även drabbat min sömn vissa nätter, det är svårt att somna

eller sova hela natten ut när man känner så mycket oro och panik.

Förlåt för detta långa (som jag nästan alltid skriver haha) och halv trista inlägg, men ville bara få ut det. Jag ville skriva av mig för då känns det lite skönare efteråt :) . Trots detta långa inlägg så skrev jag inte allt, men jag skrev endå en del/ganska mycket. Men vissa saker vill jag nog behålla för mig själv ;) .

Nu så ska jag gå men ni får ha det så bra. Tack för er som orkar läsa detta långa inlägg! Sköt om er. Ta hand om er och ta hand om varandra! :)
Puss och kram /Tanya.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards