Alla inlägg under januari 2011

Av Tanya - 31 januari 2011 23:23

Hej hej. Jag tänkte blogga här lite snabbt innan jag går och lägger mig :) .
Min dag idag har vart... tråkigt och smått jobbigt. Jag kunde inte gå till skolan pga halsont, hosta och täppt i näsan... Jag mår oftast lite bättre senare till och från... men det är värst på nätterna när man ska sova.

Men jag ska endå gå till skolan imorgon, mitt samvete låter mig inte stanna hemma... Jag har redan vart hemma mycket, sen så är det en riktig utedag på onsdag och där tänkte jag stanna hemma, annars känns det som om jag kommer garanterat bli sjuk. Sen på torsdagen har jag en läkartid så det blir inte heller någon skola då... Så ja, då går jag till skolan bara imorgon och på fredag.
Det blir för mycket frånvaro om jag är hemma imorgon också...

Sen så blev min syster irriterad av en ganska så löjlig sak, kollar ni mina kommentarer så ser ni vad det är, hahaha xD . Aja, inget seriöst så i sig men det gjorde mig också irriterad, då mamma har blivit så himla gnällig och irriterad sen hon slutade att röka. Hon slutade att röka när hon blev 41 år, den 29 Januari alltså :) .

Så egentligen så känner jag att det är jag som behöver stöd och peppningar och positiva ord och tankar då jag är i en process där jag försöker ta tag i mig själv, ska ju bland annat ta tag i det dära med ångesten och så.
Men nu behöver mamma också stöd och peppningar, då hon har det svårt och känner sig röksugen hela tiden och ersätter det med annat som godis och andra saker... Så jag känner att det krockar lite där, inte alltid så lätt att vara snäll, på bra humör och försöka finnas där när man själv behöver samma stöd och hjälp! Aja, vi får se hur det går med det...

Förresten, har ni läsare märkt en sak? Jag bloggar mycket mer nu jämfört med förra månaden :D . Jag skrev endast 4 inlägg förra månaden... nu så har jag skrivit 20 inlägg den hära månaden :D . (Detta är den 20onde inlägget.)
Så ja, jag har blivit bättre och duktigare med att blogga mer och oftare :) .

Jag hoppas att bloggningen fortsätter såhär och blir lika bra nästa månad och det tror jag faktiskt :) . Men men vi får se, jag kan inte lova eller garantera något :P .

Men nu så ska jag gå. Ska äta något lätt nu till sista medicinen, tvätta och rengöra mitt ansikte, göra i ordning mig till sängs och sen sova :) .
Ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram /Tanya.

Av Tanya - 30 januari 2011 19:19

Hejsan! Jag gjorde ett inlägg nyss, där jag pratar om vad jag gillar och inte gillar :) . Kolla gärna in och ta reda på vad jag står för och vad jag är emot ;) .


Haha mitt i allt vid videon så kom jag på att prata om Michael Jackson, då jag har en tavla ovanför min dator på Michael Jackson och en affish ovanför min säng, brevid min dörr :) . Så som ni ser så kollade jag bort och det var då jag började att ta upp det dära med Michael Jackson och så :) .


Men nu så ska jag gå, tänkte gå och äta lite mat! Ni får ha det så bra

och sköt om er och sköt om varandra!
Puss och kram /Tani :)

Av Tanya - 25 januari 2011 18:42

Hejsan! Just nu så känner jag för att skriva av mig lite, så nu ska jag göra det...


Jag saknar dig fortfarande. Jag försöker om och om igen. Jag hör av mig till dig, men bryr du dig? Knappast. För om du hade gjort det så hade du hört av dig... Jag har försökt med allt möjligt, jag har sagt allt möjligt i hopp om att du kanske och endast kanske hör av dig... Men nej, inget svar som vanligt.


Det är inget nytt precis. Jag vet att du skiter fullständigt i mig, så varför försöker jag ens? Kanske är det så för att jag saknar dig och kan inte släppa taget om dig... Varför släppte du bara taget om mig? Det var inte mitt fel, jag har inte gjort något fel... Så nu är frågan... Varför kan inte jag släppa taget om dig? Varför fortsätter jag hela tiden? Det är ren plågeri och tortyr för mig... Jag kanske gillar att torteras? Nej, det gör jag inte! Jag vill bara inte acceptera, att du valde att lämna mig bara sådär, utan vidare...


Vad ska jag göra eller säga för att du ska höra av dig? För att du ens ska bry dig, det minsta lilla? Vad krävs det av mig?!... Säg mig det, för jag har då ingen aning. Jag har försökt med allt möjligt men nej... inget resultat.
Ska jag behöva säga att jag är döende och har bara 1 år kvar att leva, då du kanske skulle reagera...
men inte ens då finns det någon garanti.



Trots det, så fortsätter jag. Jag ger inte upp! Jag vägrar att förlora hoppet om dig... Jag vet att vi kan bli vänner igen. Bara du vill och försöker. Jag vet att du på något sätt, innerstinne bryr dig innerstinne. Du kanske till och med saknar mig?... Jag vet inte, du snackar inte med mig. Du hör aldrig av dig längre.

Jag kommer ihåg första gången du sa att du älskade mig... Det var den 11 Augusti 2009 :) .

Jag blev så glad och rörd då, då du förut innan hade tagit mig förgivet och sa att det vore bättre om vi inte snackade på ett tag... Ja du, du och jag har haft en hel del "pauser" från varandra...


Exakt 1 år senare, den 11 Augusti 2010 så sa du dom orden jag aldrig kommer att glömma... Den dagen du sa: Nej vi kan inte få det att fungera, jag älskar dig inte längre. Jag trodde att jag skulle dö när du sa sådär... Så ont det gjorde inom mig. Jag grät i 2-3 dagar i rad. Jag gråter inte längre. Jag pratar knappt om dig längre ens. Jag går inte runt och tänker på dig hela tiden.

Men endå, så finns du i mitt hjärta... Där kommer du alltid att vara, oavsett om du gillar mig, älskar mig, bryr dig, bryr dig inte och om du till och med skulle
hata mig...


Jag vet seriöst inte vad jag ska göra eller säga längre... allt jag vet är att jag kommer aldrig ge upp hoppet om dig, så enkelt är det. Du betyder mycket för mig. Jag älskar dig...

Jag hoppas att du har det bra och är lycklig nu i alla fall :') ...

En dag så kommer vi att höras av igen, på ett eller annat sätt... Jag bara vet det :') ...


Så, det var allt jag hade att skriva, allt som jag kom på... Så ni inte misstolkar detta eller så, han är inte något ex eller något sånt, haha!
Han är bara en föredetta vän...






Men nu så ska jag gå men ni får ha det så bra.
Puss och kram! /Tanya.

Av Tanya - 24 januari 2011 18:01

Hejsan! Haha detta är mitt tredje inlägg idag... Vad har hänt med mig egentligen?! :O . Förut så bloggade jag knappt, då jag tappade blogglusten totalt... Men nu så är jag igång igen och vill blogga och gillar att blogga! :D .

Just nu så tänker jag blogga om min mobil som mamma köpte till mig för exakt 1 år sen :D . Det är en Samsung touch. Den heter Samsung S5230.
Så idag så blir min Samsung 1 år... Grattis! :D xD .



Såhär ser den ut! Den jag har är rosa och jag är nöjd med den!
Jag tror att det är det längsta mobilen jag har haft på länge faktiskt...
Innan hade jag en Sony Ericsson mobil, T707. Jag tröttnade ganska fort på den, redan efter 4 månader, haha... Då fick jag denna Samsung touch!
Dock så tror jag inte att jag kommer ha kvar samma mobil nästa år, det är mig vi pratar om... :P . Antingen så går den sönder eller så tröttnar jag antagligen på den. Men vi får se hur det blir med den saken! :D .

Ärligt talat så tycker jag personligen att Samsung mobiler är mycket bättre än Sony Ericsson mobiler! :D . Dom lyckas alltid gå sönder, tror att jag smsar sönder dom om jag ska vara ärlig... :P . Efter ett halvår med min touch mobil så slutade att touch skärmen att fungera, då jag tror att jag hade smsat sönder den också, haha... Så den hamnade på lagning, dom bytte ut skärmen och nu så är den bra igen. Det är inget fel på den! :D .

Men nu så ska jag gå. Ni får ha det så bra. Sköt om er!
Puss och kram! /Tani   

Av Tanya - 24 januari 2011 17:15

 Hejsan! Inte för att "skryta" eller så... men såhär många besökare fick jag igår:



Som ni ser, hela 93 besökare! :D . Detta bloggar jag om för att jag är glad för att jag har fått så hög statistik hittills. Förut så var mitt högsta rekord 32 läsare... :P . Visst, det är ingenting jämfört med andra bloggare, storbloggarna och så vidare... men endå! Kul att ni visade så pass mycket intresse angående min Aspergers syndrom! :) . Jag hoppas att i alla fall några av er besökare/läsare fortsätter att läsa min blogg och så vidare. Men det är ju upp till var och en. Ni gör ju självklart som ni vill! Jag bloggar ju trots allt för min egen skull... ^^

Ha det så bra! Puss och kram. /Tanya  

Av Tanya - 24 januari 2011 15:54

Hejsan. Jag kände bara för att blogga lite just nu! :) .
Jag har en fråga till er läsare... Vissa tycker att jag ska göra mer och oftare videoinlägg, då dom tycker att det är roligt att se mig, höra mig att prata och vissa tycker att det är intressant, medans ni andra tycker att det är långtråkigt. Men men, det är upp till var och en! :) .

Så vad tycker ni? Ska jag videoblogga lite oftare? Jag är ju inte "rädd" för att prata och videoblogga, men det känns bara inte alltid så bekvämt sen så vet man inte alltid vad man ska säga :P . Men men, man kan ju alltid försöka :) .

Lägg gärna till en kommentar och säg vad just du tycker! :D .
Min killkompis ville att jag skulle videoblogga nu faktiskt, haha.
Men nej jag känner inte riktigt för det sen så har jag bara badrock på mig.
Jag kom ut från duschen för en stund sen så ja... Jag vill inte direkt visa mig såhär :P .

Men ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram! /Tani :) .

Av Tanya - 23 januari 2011 21:15


Sorry för att jag babblade för länge, tänkte inte på det xD . Hoppas ni har hänsyn till det! ^^ .

Puss och kram /Tanya

Av Tanya - 22 januari 2011 20:36

Hejsan. Ett av mina nyårslöften var att ta reda på vad det är för fel på mig... Nu så vet jag det. Jag har Aspergers syndrom... Okej nu så ska jag berätta för er vad det är och vad det innebär för er som inte vet det.

Man är hellre ensam och föredrar ensamheten före sällskap.
Det är inget som kommer helt plötsligt, utan jag har alltid vart sån och det är inget man reagerar så speciellt starkt på bara för att man hellre vill sysselsätta sig själv än att umgås med andra. Så ja, jag är hellre ensam än att umgås för mycket med andra. Jag klarar inte av det riktigt och känner att det kan bli för mycket och det känns som om jag måste ta en paus då och bara få vara för mig själv... Många har då tyvärr tagit det personligt då dom har trott att jag inte vill umgås med dom, att jag är "tråkig" eller "elak" eller att jag tror att jag är "bättre" än någon annan...
Men när jag väl umgås med andra så är jag social och visar intresse.
Jag sitter inte där helt tyst och rullar på tummarna direkt om man säger så :) .

Sen så är jag väldigt ärlig som person, men Aspergers syndromen hjälper till på traven där, haha. Till exempel så kan man kommentera någons utseende bara sådär rakt ut och säga exakt det man tycker, i vilket sammanhang som helst.
Jag vet det är lite konstigt, till och med jag tycker att det är konstigt, haha.
Men man tänker sig inte för riktigt då, utan man säger det bara sådär rakt ut :P .

Sen så när man pratar så känner man sig osäker om man har sagt rätt saker eller om man har pratat lagom länge. Jag känner faktiskt så, det är därför jag inte gillar att videoblogga så speciellt ofta och sånt. Man vet vad man vill säga och vad man vill komma fram till men man kan förklara lite konstigt ibland, man får inte till dom rätta orden helt enkelt.

Sen så kan man antingen överskatta eller underskatta människor som har Aspergers syndrom... Alltså att man har för höga krav på en person, eller för låga krav.

Sen så har vi speciella rutiner, mönster som vi måste göra för att fungera och "må bra." Man gör nånting eller något i en speciell ordning eller så.
Många som har aspergers har (i vuxen ålder alltså) rutat in hela sin tillvaro efter ett speciellt mönster.

Sen så har vissa svårt att fatta ironi och sånt och tar allt så bokstavligt och fattar inte att det är ett skämt. Jag är inte sån, jag fattar ironi och skämtar själv väldigt mycket och är ironisk av mig och så. Visst har det hänt nångång att man inte har fattat skämtet direkt, utan att man fattar det i efterhand. Då börjar man helt plötsligt att skratta när man fattar skämtet/ironin, i alla fall jag :P .

Sen så är vi lite klumpiga och långsamma/sega av oss!
Jag har lätt att komma åt saker, trots att jag försöker vara tyst och diskret om nätterna så lyckas jag oftast i alla fall ställa till med ljud så man väcker andra... Haha. Så ja, det är inte alltid så lätt att vara med mig eller leva med mig.

Sen så finns det dom som är översmarta, haha. Jag är då inte översmart, jag är mer på normal nivå. Vi är bra på att haka upp oss på detaljer, där med missa att se hela helheten. Sen så är jag en sån som ska analysera allt, haha.

Tyvärr så upptäckte jag detta igår. I alla dessa år så har jag inte vetat om något, så det kändes jobbigt och kändes som om jag behövde smälta det och prata ut det. Jag hade inte ens lust att blogga om det då. Men nu så känns det bättre :) . Jag accepterar det helt enkelt. Det är egentligen inget nytt så, jag har alltid vetat att jag är lite... annorlunda och att jag inte är direkt som alla andra. Nu är det bevisat på papper också. Det är något jag föddes med helt enkelt. Sen så om man har Aspergers syndrom så är det inget man får reda på över en natt, utan många upptäcker det i vuxen ålder.

Men jag är glad att jag upptäckte det och fick reda på det, för nu så kan jag se till att skaffa rätt hjälp och stöd! Yes, detta känns bättre... Jag gör framsteg, sakta men säket!

Men nu så ska jag gå, jag har berättat en del av vad det innebär att ha Aspergers syndrom. Ni får ha det så bra och sköt om er!

Puss och kram /Tanya.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards