Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Matt foundation från Make Up Store :)

Av Tanya - 24 januari 2012 00:32

Hejsan. Har ni märkt en sak? Om man jämför mig nu t.ex och för 1 år sen så har både jag och bloggen förändrats... Ja bloggen har förändrats utseende mässigt... Designen är mycket finare nu och den är inte "överdrivet" rosa som innan. Jag ändrar färgens texter till: Svart, lila och rosa... 


Sen så är jag "tyvärr" inte lika "personlig" på samma sätt som innan... Med personlig menar jag att jag inte bloggar jämt och ständigt så fort det blir jobbigt för mig och börjar babbla om hur mitt liv suger och att jag inte orkar leva och så vidare... Jag har insett att det hjälper inte att gräva ner sig, så varför ha en dyster och tråkig stämning, speciellt när det blir ofta... i bloggen? Så gjorde jag förut... Om jag mådde dåligt t.ex varje dag under en vecka så kunde jag blogga 3-4 gånger och bara beklaga mig om hur mitt liv suger och så vidare... Jag är trött på det. Jag mår bättre än förut och även när jag mår jätte dåligt så har jag ingen samma lust eller ork att "beklaga" mig här i bloggen... Okej om man gör det nångång, men blir det ofta så blir det en ond vana och till slut tycker jag själv att bloggen blir tråkig, bitter och dystert... Så vill jag inte ha längre, så det slutade jag med! :) . Jag är helt enkelt mer... "positiv" nu på ett sätt. Jag är absolut inte mer opersonlig eller så egentligen, utan jag gillar helt enkelt mer att visa min "glada" sida, som t.ex när jag är med en vän, åker till Stockholm eller shoppar... ^^ . Ja, så nu vet ni det i alla fall! :) .


Okej, nog om det... Nu ska jag äntligen blogga om min foundation som jag köpte från Make Up Store i slutet av sommaren... Sorry för det tog en sån tid, men jag kände mig rätt så omotiverad att ens blogga överhuvudtaget + jag var osäker, vill inte betygsätta och skriva om något som jag inte är väldigt säker på... Ja sån är jag. Jag är kräsen ^^ . Hur som helst, nu ska jag skriva om den:


Matt Foundation från Make Up Store: Såhär står det om den: 

Matt foundation är något mer täckande och ger som namnet säger en mattare yta. Passar den kombinerade till feta hudtypen. Ger en mycket jämn och fin yta.

nyckelingrediens

  • Glycerin: Verkar mjukgörande och fuktighetsbevarande för alla hudtyper. Är även bra för hållbarheten av produkten
  • Pantoten: Binder fukt i överhuden, ökar pigmenteringen, påskyndar celltillväxten, snabbar på läkning av solsvedda och brännskador, sår och akne, hämmar tillväxt av bakterier och sägs också vara bra vid klåda.
  • Propylenglykol: Använts mot viss typ av eksem, är fuktbindande/håller kvar fukt i huden, dödar vissa bakterier.
Såhär tycker jag om den:

Det är en flytande, "rinnande" alltså tunn konstistens, inte alls tjockt. Vilket innebär att den känns lättare att "bära" och att den är och känns naturlig, vilket inte innebär att den inte täcker fullt ut, på både gott och ont. Den är bekväm att bära, priset är helt okej. Den kostar 255 kr. Den är halvtäckande, inte heltäckande... Så har du någon finne eller "ojämnheter" så behövs en concealer antingen under din foundation eller över din foundation. Den ger ett naturligt, fint resultat. Den täpper varken igen porer eller finnar och den är oljefri och parfymfri. Jag gillar denna foundation, den är bra, man blir inte "fet" alltså oljig av den... Den orskar inga finnar och täpper som sagt inte igen porerna heller och priset är helt okej för min del :) . Jag brukar använda den några gånger i veckan, jag har ungefär halva kvar nu... Den är rätt så dryg alltså! Det blir jämnt och fint och färgen "Cream" passar mig perfekt... :) 


    
Nu ska jag betygsätta den också... Mellan skala 0-10 så får den 8. Anledningen till att den inte får "fullpott" är för att den är inte så jätte täckande som jag hade velat... Även när jag försöker "bygga på" min foundation med 2 omgångar så täcker den ändå inte speciellt mycket... Vilket är lite synd tycker jag. Men det är en bra/helt okej foundation... Men personligen föredrar jag en som är lite mer täckande... Visst nu har jag ju inga extrema hudproblem... Men någon finne då & då kan man få och då vill jag att den är rätt så täckande + jag tycker att resultatet blir snyggare då... Självklart ska man fortfarande se naturlig ut, vill ju inte se "kakig" ut eller att det ska se ut som en mask, det är ju inte det som är meningen... 

Ja, det var allt jag hade att säga just nu... Känner mig nöjd :) . Ni får ha det så bra och sköt om er och ta hand om varandra! Puss och kram! /Tanya  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards