Alla inlägg under mars 2012

Av Tanya - 23 mars 2012 22:47

Hej hej! Det var ett tag sen jag bloggade här sist, det känns så i alla fall... Mycket har hänt, både bra & dåliga saker! Dåliga saker: Bobbo (mammas kusins hund och hans sambos Thereses hund) har tyvärr gått bort på grund av att han inte mådde bra helt enkelt... Han blev mer aggressiv och sånt mot folk tror jag. Så dom fick tyvärr avliva honom. Dino gick bort för han blev deprimerad & började bete sig konstigt... Han ville inte ens gå ut längre! Vetrinären rekommenderade att han skulle avlivas tyvärr... Så då fick det bli så :/ .  Jag sörjer honom, senast igår kväll grät jag efter min bebis! Men det är sunt... Alltså jag ältar inte... Jag förstör inte mina dagar, mitt liv som jag gjorde förut genom att älta och sörja och tycka synd om mig själv! Utan nu hittar jag på saker! Nu ska jag berätta hur min vecka har varit...


Förra helgen (alltså inte denna fredag) så var jag med Therese... Vi båda var nedstämda så vi gick ut & festade! Det var jätte trevligt och roligt! Dagen efter så färgade vi hennes hår. Hon hade rött hår innan sen tog vi en blondering... Hon blev orangehårig! HAHAHAHA Jag dog av skratt alltså. Hon skrattade också. Det vart så roligt. Sen så köpte vi en ny hårfärg till henne och blonderade ytterliggare en gång... Så nu ser hennes hår ut som solnedgången ungefär! Mycket snyggare nu alltså :) . Hon har typ blont hår där vid hårbotten och längre ner ser det ut som om hon har rosa slingor blandat med lite rött, dock mest rosa! Så då blev hon nöjd, det blev mycket finare...



Sen i söndags så åkte hon hem & så medans jag gick till kyrkan och något MAGISKT hände med mig! Han som predikade fick mig inse ett och annat och jag började att GRÅTA! Som ett litet barn... Han sa att man bland annat inte ska vara ledsen över det man inte har eller har fått hittills (t.ex hittat den rätte, vilket jag lider utav... jag vill ha & behöver kärleken men är samtidigt inte redo för det tyvärr!)  Ja, han sa i alla fall att det man inte har fått kommer man att få senare i framtiden, det ser Gud till! Alltså åhh... Jag kände en sån enorm frid över mig. Jag ville att han skulle be för mig, över min diabetes och min sorg... (Jag har INTE fått diabetes än men den är på väg) efter när han bad för mig så GRÄT JAG ALLTSÅ VERKLIIGEN GRÄÄÄÄÄT!! I över 1 timme... Inte av sorg, utan utav lättnad! Åh Gud vilken känsla, vilken upplevelse! Jag kände att jag hade förändrats inombords efter den kvällen... Jag var på väg hem och jag såg solnedgången och jag kände mig fri och lycklig och lättnad... Jag sa för mig själv: Jag är fri!! Jag menade verkligen det och den känslan är kvar i mig... Jag har verkligen förändrats på ett positivt sätt. Jag berättade för min Frida om min upplevelse, 3 dagar senare blev hon frälst! ÅÅÅHHH det är SÅHÄR STORT!! 


Inte nog med det... Idag insåg jag & kände jag att jag... FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV... Så känner jag mig älskad... Jag kände att jag älskar mig själv. Jag har aldrig gjort det förut... Innan jag blev kristen så HATADE jag mig själv, verkligen innerligt... Sen när jag blev kristen så försvann mina självmordstankar och jag började gilla och tycka om mig själv. Men idag insåg jag att jag faktiskt ÄLSKAR mig själv!! Åh, det är en sån stark och mäktig upplevelse för mig, är så lycklig just nu... I alla fall på den fronten!


Hur som helst... Ikväll har jag, mamma, min lilla syster Narin/Lollo (hon och andra kallar henne för Lollo) och mormor åkt till Västerås, mormor skjutsade oss dit... Vi såg på Özz. HAHAHA så skön han är! Jag, mamma och mormor skrattade rätt så mycket alltså! Så rolig han är. Han gjorde rätt så mycket narr av svenskarna denna gång, haha! ;) . Det var en tant framför mig som såg irriterad ut när han sa en del saker och kollade lite snett på mig och mamma för att vi mer eller mindre dog av skratt av allt han sa... men han drev även med utlänningar, men mest svenskar denna gång! Ja han drog även in kungen, hahahaha! xD .


Hur som helst, nu så ska jag gå. Jag ska hem till Frida och vara med henne. Imorgon tänker jag ta det lugnt och få vara för mig själv och Frida ska umgås med någon annan kompis. Skönt ska det bli att få en dag för sig själv... Jag har umgåtts mycket med Frida denna vecka + vart med Therese förra helgen. Så ja det blir en del för mig. Men ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram! /Tanya :)

Av Tanya - 18 mars 2012 03:03

Hejsan... Jag undrar varför det gör såhär ont inom mig :/ . Jag hatar den här perioden som jag går igenom just nu, ibland... Emellanåt så känns det som om jag ska bli galen, liksom förlora förståndet. Ibland känns det till och med som om jag har redan gjort det, inom vissa tillfällen. Jag är bara så ledsen, så ledsen... Inget har någonsin blivit så som jag har velat, önskat eller tänkt mig. Det är så orättivst, varför ska man behöva KÄMPA för att må bra medans det är hur enkelt och naturligt som helst att må dåligt och gå sönder i miljoner bitar?! Det är inte rättvist... Den här världen är verkligen ond. Det är bland annat därför som jag blev ofta less på livet. Jag verkligen hatar mina känslor... verkligen hatar... Jag saknar Dino fortfarande inom mig, Bobbo har nyligen gått bort... En hund alltså. Den 16/3 2012... :( . Sen så finns mina känslor kvar för honom... Åh, det gör så ont att se honom logga in på msn eller bara att ens tänka på allt skit som jag har blivit utsatt för... Livet är verkligen orättvist! Vissa dagar känner jag smärtan lite mindre (som idag, som tur är...) Medans andra dagar känner jag mer smärta. Men smärtan finns inom mig, varje dag... Oavsett vad. Oavsett om jag känner det lite, extremt mycket eller inget alls för den stunden...

Men i grund & botten så är den kvar. Sorgligt jag vet... Men sant :( . Det gör så ont att gå igenom allt det här, så sjukt ont... Jag känner bara saknad och sorg, ren sorg... Detta är tragiskt, men vad gör man liksom?! :/ . Hur som helst, jag orkar inte "deppa" mer nu, haha. Jag är med Therese, vi har sett på en film... Eller snarare jag såg den, Therese somnade ju direkt... haha, stackarn så trött hon var! Vi ska strax lägga oss...

Btw jag ville också nämna att den 16 mars, nu när Bobbo gick bort... så kände jag för mycket smärta till slut, det blev för intensivt. Inte "bara" det med Bobbo, utan även allt som jag går igenom just nu... Sjukdomar, oro, saknad... Saknar efter Justin bland annat. Therese var också ledsen... så då bestämmde vi oss för att gå på en fest, krogen you know! Det var skit roligt där faktiskt, en massa roliga saker hände :) . Men ofc så var båda nykta... Ingen av oss gillar att supa oss fulla, speciellt inte jag! Så jag blev uppmuntrad och glad då, men det behövdes verkligen för jag var så otroligt deprimerad och nedstämd... Jag bara grät liksom och jag kände att jag fick nog av tårar, sorg, saknad och smärta. Jag kände att jag helt enkelt ville muntra upp mig själv och distrahera mig från dessa känslor. Det blev väldigt lyckat den kvällen, jag kände inte alls någon sorg eller smärta just då för den stunden :) .

Men nej nu så ska jag gå... Jag och Therese ska sova nu. Men ni får ha det så bra. Jag ska försöka blogga här snart igen! Ta hand om er & sköt om er... Puss och kram! /Tanya 

Av Tanya - 9 mars 2012 22:34

Hej hej! Jag är fortfarande hemma hos Avin, vi har firat henne idag iförväg då hon egentligen fyller år på Måndag, hon blir 23 år då :) . Släktingar + hennes vänner och även hennes pojkvän Jesper har vart här :) . Mamma & min lilla syster Narin, "Lollo" som hon & flera andra kallar henne för... är här :) . Jag har nog inte insett detta, men jag har saknat saknat både min söta lilla syster och min Mammi!  . Flera har åkt hem nu, bland Avin åkte hem till Jesper eftersom det inte får plats fler här... Sen imorgon åker jag hem... Lite tråkigt faktiskt :/ . Men samtidigt så är det roligt, då jag har saknat mina vänner, min kyrka som jag brukar gå till & även min säng, hihi :) .


Jag beställde för en stund sen ett läppstift och en läpp penna från www.eleven.se Passa på! Det är 10% rabbat hela helgen :) . Jag passade på i alla fall ^^ . Btw, jag känner för att länka 2 speciella personer till mig...


Den ena är Justin. Han är mitt ex, men även min nuvarande vän. Han har vart med om en bilolycka, men hur pass allvarligt det är har jag ingen aning om... Jag blev ledsen igår, min kusin Amanda var med mig... hon blev också ledsen. Så vi bad för Justin & välsignade honom. Kolla in hans blogg och läs det som har hänt, för er som bryr er eller är intresserade!  http://justinsheckler.blogspot.com/ 


Den andra personen är... Min lilla syster! Delvis för att jag har saknat henne, men även för att jag känner mig lite smått taskigt som är ganska så dålig på att visa att jag älskar henne och att hon betyder mycket för mig... Så förlåt för det! Jag hoppas i alla fall att du vet hur mycket jag älskar dig!  . Kolla in hennes blogg, den är superbra & underhållande... Det tycker i alla fall jag! :) .   http://lollobiieber.blogg.se/ Ja, som ni märker så är hon ett stort fan av Justin Bieber & det är inget fel med det... Ni som hatar honom/snackar skit om honom är verkligen omogna! (Jag är inget fan av Justin Bieber, men jag har inte heller något emot honom!)


Ja, det var allt jag hade att säga... Så jag ska gå nu. Ni får ha det så bra & sköt om er sötnosar! :) . Puss & kram! /Tanya 

Av Tanya - 2 mars 2012 20:34

Hej hej! Just nu så är jag hemma hos Jesper & Avin, jag sitter vid Jespers andra mini laptop, den är endast 10 tum tror jag... Verkligen såndär mini laptop alltså! Den är söt, sådär "gullig" liksom, men det är verkligen inget för mig alltså xD . Jag tog inte med mig laptopen hit eftersom vi ändå ska dra ganska tidigt imorgon till mormors & Avins ställe, där har jag min laptop. Så ja, jag tog med mig den hit till Stockholm men inte just här i Jespers lägenhet... Hur som helst. Jag & Avin har idag vart på stan. Vi har bland annat fikat, vart inne på Lush & även vart inne i en Mac butik (smink affär alltså) :) . Jag har sparat ihop en viss summa hemma så jag tog med mig lite extra pengar för att kunna köpa nödvändigheter i sminkväg då så att säga. Jag har köpt 3 produkter, vilket är: En foundation från Mac som heter: Studio Fix Fluid. Den ska matta ner huden, den ska inte ge finnar eller utslag (om man nu inte råkar ha super känslig hy som är allergisk mot vissa ingredienser.) Eller så KAN man få tillfälliga finnar har jag hört, i alla fall tills huden vänjer sig vid denna produkt, sen efter några veckor ska huden bli normal igen & då ska man kunna använda denna foundation utan att få finnar och så vidare :) . Denna är oljefri, parfymfri och denna innehåller inte heller någon alkohol :) . Jag har läst på, på baksidan där alla ingredienser står med... Så denna verkar vara super bra verkligen. Jag har denna foundation på mig just nu & jag har inte blivit så speciellt oljig direkt :) . Jag gillar denna starkt, antagligen mer än min andra foundation från Make Up Store (som är slut snart btw.) Denna har mer täckning och 1 pump ska räcka till hela ansiktet, medans den från Make Up Store använder jag alltid 2 pumpar till hela mitt ansikte eftersom den är så pass lätt, rinnig och inte alls så speciellt täckande som jag vill ha det... Hur som helst, nu så ska jag skriva om nästa produkt, vilket är ett puder som jag har köpt:


Denna är från Mac och den heter Prep + Prime Transparent Finishing Powder/Pressed... Men denna kallas för endast Mac Prep + Prime, för det står så på förpackningen längst fram på själva puder dosan. Vilket jag förstår, för annars är det ju ett väldigt långt namn som ni säkert märker :) .  Det är en transperant puder, alltså den är vit, men du blir INTE vit av att använda denna puder. Du får en silkeslen hud och denna förstör inte ditt smink, inte ditt rouge heller med andra ord. Den är jätte skön att använda & den mattar ner huden :) . Mer än så kan jag inte säga om denna just nu tyvärr, då jag har använt denna endast idag... Jag måste ha använt denna i minst 1 månad så lovar jag att skriva bättre både om min nya foundation, denna puder & även min nästa och min sista produkt som jag ska blogga om nu:


Den tredje är en primer för T-zonen  (alltså en del av pannan, där du blir oljig, hela näsan och eventuellt hakan, om du vill & om det behövs så att säga!) Den heter: Mac Prep + Prime Skin Refined Zone. Denna minskar dina porer nästan direkt när du använder denna. Den kontrollerar även olja vilket verkar vara bra och det verkar stämma, min näsa har idag vart mer matt än vanligt :)  Mina porer på näsan har också minskats rätt så mycket... "Dramatiskt" alltså enligt mig :) . Jag har alltså inte behövt pudra på hela tiden som jag annars gör dom dagarna jag sminkar mig... MEN det är som sagt för tidigt att betygsätta någon av dom dessa 3 produkter då jag har använt denna endast idag och jag behöver mer tid på mig för att kunna avgöra exakt hur bra denna är, hur pass mycket det hjälper... hur länge den/dom håller och så vidare... Hittills så är jag verkligen SUPER NÖJD med mina produkter från Mac. Både foundationet & pudret verkar vara bättre än Make Up Stores foundation & puder :) . Men men, jag bloggar mer om dom produkterna ORDENTLIGT då jag är 100% säker. Tidigast blir om 1 månad, senast om några månader...


Men nu så ska jag gå & vara social med Avin & Jesper. Vi ska se på någon film, äta chips, den hemmagjorda dippen + dricka läsk. Ja dom dricker alkhol, vin och sånt. Men ja,ändå... haha xD . Jag är nykterist *Stolt!* Så jag håller mig endast till läsken... Hur som helst ni får ha det så bra! Puss & kram! /Tanya :)

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards