Alla inlägg under juli 2012

Av Tanya - 27 juli 2012 16:17

Hejsan... Jag kan inte fatta att det är endast 2 dagar kvar tills jag fyller år! :O . Tiden går sjukt fort... och eftersom jag fyller år snart, så har jag fått beställa en del för över 1000 kr sammanlagt! :D . Både från Lush och www.eleven.se. På Eleven så köpte jag en hårmask/inpackning bland annat och en primer för ansiktet. Man applicerar det innan foundation så att sminket håller på plats hela dagen och gör så att man inte är lika oljig i ansiktet. Sen så passar den känslig hy och den är oljefri och parfym fri. Hårmasken/inpackningen tänkte jag blogga mer specifikt om en annan gång... Jag har då använt den bara 2 gånger men jag säger såhär: Den är verkligen bra! Då har jag testat en del olika hårinpackningar/mask... Både billiga och lyxiga och den jag har nu fungerar bäst hittills... :) . Den jag har nu är rätt så dyr, dryg och lyxig och den luktar gott! Men nog om det. Sen så beställde jag en schampoo från Lush, kokosbalsam, tvål och en kropps smoothie. Dom produkterna är väldigt lyxiga, därför dom är ganska så dyra också! I alla fall om man jämför med "vanlig" balsam på Ica som kostar ca 30 kr medans från Lush kostar... kanske 100-200? Men jag lovar er att det är värt pengarna för det gör rätt så stor skillnad för ditt hår... Det ser friskare ut, fräschare... och glansigare osv! Sen så har jag önskat mig fler saker... Som 2 nya parfymer, en del filmer och sånt. Sen ännu mer Lush såklart eller pengar! :) . 

 

Anledningen till att jag inte har bloggat oftare är på grund utav att jag har mått väldigt dåligt... mycket pågår i mitt liv. Känslomässigt i alla fall... Jag vill flytta hemifrån så fort som möjligt. Jag känner ett starkt behov utav det! Sen så har jag kontaktat min pappa och det visar sig att det pappas fru har sagt till mig (ja vi har haft kontakt) har visat sig att det inte har vart helt och hållet sant... Nu ska min biologiska pappa på semester, men han skulle kontakta mig sen när han är tillbaka för att träffa mig. Jag vet inte om jag orkar med att bli avvisad... Jag orkar nog inte att han ska säga att hans fru inte accepterar mig, så därför träffas vi bara en gång... som "Hej, vi pratar ut nu. Sen hörs vi aldrig mer, du får klara dig själv. Hejdå!" Det är som att hoppa framför ett tåg och bli totalt överkörd av den, känslomässigt alltså... Så vi får se om jag ens orkar, känslomässigt och psykiskt träffa pappa i Augusti/September... Men men, vi får se hur det blir. Allt känns så tungt bara. Jag väntar på att det ska vända sig. Det känns som om jag själv inte kan göra så mycket just nu egentligen... Jaja, nog med allt det här. Nu vet ni i alla fall vad som pågår i mitt liv. En del i alla fall, inte allt såklart... Men nu så ska jag gå.  Jag har inget mer att blogga om. Jag ska kanske träffa Frida senare idag :) . Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Av Tanya - 8 juli 2012 02:57

Hejsan... jag känner för att skriva av mig lite nu... Jag börjar bli trött på det här... ångesten kom nu. Det är mycket bättre nu, men den kommer ibland och "hälsar" på mig och jag är en idiot nog som accepterar ångesten och rädslan inom mig... Tilliten till människor är väldigt låg. Både till mig själv & andra... Jag vet att jag måste ändra attityd och tro det eller inte men jag är på väg! Men vägen känns så lång även om jag har kommit in mot en bit... Mamma tycker att jag ska träffa en psykolog och prata av mig för hon vet nog att jag inte mår så bra egentligen... men nej, jag orkar inte längre :( . Jag har redan gjort det, vart där... reslultatet blev: Det är inte mitt fel att jag mår dåligt utan omgivningen... Sen så blev det bye bye... Skit kul verkligen! (Y) . Vad ska jag göra åt det? Jag kan inte byta eller göra mig av med omgivningen, för den omgivningen råkar just bland annat vara en del av min familj... Jag nämner inga namn här! Sen så längtan att flytta hemifrån växer allt mer och mer och större inom mig... Känns som om jag kvävs här hemma. Jag borde klara mig på egen hand nu trots vad ni andra säger! Jag VET att jag kan klara mig själv även om vissa inte verkar tro på mig... Men så pass mycket vet jag i alla fall. Åh, jag vet bara att det måste bli en förändring snart... för jag kvävs inombords. Det känns som om någon griper tag i min själ och stryper den och försöker att döda mig... :( . Vet inte hur jag ska göra eller vart jag ska börja... men något måste göras! Hmm, jag kan till att börja med börja lägga mig tidigare... jag har börjat lägga mig sent nu igen :( . Jag är usel, så känner jag mig. Det måste bli en skärpning... Bara jag kan påbörja en resa inom mig själv och försöka "resa" på mig, ingen annan kan ta dom stegen åt mig eller TVINGA mig att må bra... Jag MÅSTE tvinga mig själv att må bra och jag måste seriöst SLUTA acceptera ondskan runt om kring mig som försöker sluka upp mig... Jag måste lära mig att börja slåss, stå emot och kämpa emot min egen rädsla! Jag har låtit den tagit över mig allt för länge och låtit den sluka upp mig... Jag måste sätta stopp för det... NU! Jag börjar med att gå och lägga mig och försöka ställa tillbaka dygnet, sen så får vi se hur det går... Det känns som om det var längesen jag bloggade såhär djupt sist, men jag var tvungen att lätta på mitt hjärta... Ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards