Alla inlägg under september 2012

Av Tanya - 21 september 2012 13:10

Hejsan! Mycket har hänt sen sist jag bloggade. Jag har bland annat vart hos tandläkaren. Jag fick inga bra besked, haha :( . Dom sa att jag hade flera små hål på G och ett större hål som nästan behövde lagas :O . Men så länge det inte utvecklar sig mer så slipper jag behöva laga något... Boven till det hela är ofc: Läsk! :( . Så jag ska dra ner på det, rätt så mycket... Rejält alltså. Jag har sen dess inte druckit läsk på helgerna... Har bara tagit en såndär liten burk med coca cola light om jag har fikat och det är endast för att OM jag är FÖR hård mot mig själv så kommer jag garanterat falla tillbaka till mitt "gamla jag" om jag tänker att jag ALDRIG mer får dricka läsk i hela mitt liv förutom om jag fyller år och på julafton typ, haha... Så jag har redan dragit ner på det mycket och mitt mål är att det ska kunna gå en hel vecka (helg inräknad) utan att jag ska dricka läsk... Det borde inte alls bli så jätte svårt då jag inte ens beroende av läsk eller liknande :) .  Jag har då bara tagit en liten burk cola light på bara EN dag under en hel vecka... Vilket är väldigt bra för att vara jag! :P . Jag ska lacka mina tänder med sån banansmak för att stärka dom + jag ska borsta lite noggrannare än vad jag har gjort hittills. Jag trodde att jag var redan noga med det men tydligen inte :O . Hade tydligen missat vid vissa ställen så nu är jag mer uppmärksam på det + jag använder munskölj efter jag har borstat tänderna sen så tar jag såna sockerfria tuggummi, bland annat från Extra efter jag har ätit något :) . Då stoppar den syrattacken som brukar pågå efter man har ätit något.

Sen så har jag även umgåtts med vänner, kollat på film/serier/tv och sånt. Jag har tänkt flera gånger på att blogga men kära lilla interet (från 3 som suger btw!) Funkar när den känner för det. Så dom gångerna jag har velat blogga så har internet segat jättemycket eller inte ens fungerat alls... Förutom det så har jag beställt lite saker från Lush också innan ^^ . Vilket var: En av mina favoritbalsam: American Cream, Rengöringskräm, som heter: 9 to 5, Ansiktsrengöring: Angels on bare skin, Deoderant: Aramaco (jag har aldrig använt det förut innan förrän nu när jag har fått hem den) och sist men inte minst: Kroppsskrubben: Buffy :) . Jag älskar allt jag har fått hem. Sen så fick jag hem en badbomb och en hel bubbelbitar och en halv bubbelbit som jag bad om att få på prov. Men badbomben (som heter Think pink) fick jag helt gratis utan att ha bett om den och samma sak med bubbelbiten (som jag fick hela utav) och den heter: A French kiss :) . Den halva bubbelbiten som jag fick hem heter: Pop in the bath. Så jag fick alltså: Think pink badbomb gratis, bubbelbiten Pop in the bath och A French kiss :) . Sen så fick jag små mini prover på 2 andra deoderanter: The greeench och The Guv´ner. Jag ser fram emot att få använda badbomben Think pink, för då kommer hela badkaret bli rosa ^^ . Jag har länge velat köpa den men jag har alltid prioriterat andra viktigare saker från Lush och då har jag inte riktigt haft pengar över till badbomber och annat skoj. Skoj för mig är = Badbomber, bubbelbitar, tvålar och sånt som är lite "onödigt" och det som är nödvändigt för mig (från Lush då) är hudvårdsprodukterna då jag använder endast ansiktsvård därifrån och jag ÄLSKAR det, då min hud mår mycket bättre nu tack vare Lush! :D . Dock har jag massor med tvålar från Lush då jag har prioriterat det över badbomber och bubbelbitar och sånt då jag är ingen badmänniska egentligen. Men duscha gör vi alla och då använder jag tvål/duschkräm i duschen såklart. Så då används och går mina tvålar från Lush mer och oftare, vilket är uppenbart :P . 

 

Hur som helst, nog med det. Just nu är jag inne på msn och snackar med Jim :D . Vi pratar med varandra typ varje dag. Det går bra faktiskt, vi ligger lite lågt och tar det som det kommer och typ lär känna varandra ^^ . Hmm... Jag har inget mer att säga just nu? Nää faktiskt inte. Så jag avslutar den här långa inlägget här. Ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tani   

Av Tanya - 7 september 2012 19:37

Hejsan. Vet ni vad? I natt så drömde jag om Michael Jackson... Jag var på hans konsert... Jag gick upp på scenen och kramade och höll om honom... Jag sa att jag älskade honom. Sen vid något tillfälle så var jag ensam med honom, var så överlycklig... Jag fick prata med honom. Jag sa att jag ville säga något... Jag sa att jag älskade honom. I drömmen så såg han ut som han gjorde under hans musikvideo där han sjunger "bad." Om jag någonsin får ett barn, om jag får en son... så ska han heta Michael. Det bestämde jag mig för när han dog... Jag hatar att det bara var en dröm. Jag har ALLTID velat träffa honom, säga att jag älskar honom... Men nej, såklart så händer inte bra saker mig. Okej, nu ska jag inte vara sån... Men jag är inte alls nöjd med hur mitt liv har sett ut hittills. Jag bara väntar... Väntar på att få leva, eller att dö. Just nu så känner jag mig levande död. Jag lever inte på riktigt, men mitt skal lever... Jag känner mig alltså inte så levande. Det känns lite som om jag lever i en "mardröm" där jag är rastlös, irriterad, less, besviken, sårad, arg, ledsen... ja, ni fattar. Aja, jag får i alla fall trösta mig med att jag kommer träffa Michael Jackson när jag dör :') . Tyvärr så kommer jag inte dö snart nog... så det kommer nog dröja ett tag :/ . Jag fattar inte... den här världen är egentligen vacker. Hur kan något så vackert samtidigt vara så ondskefullt? Det är därför som jag är less på livet. Det är ALLTID motstånd för mig, varje dag. Det känns också som om gång på gång så förlorar jag... Därför blir jag trött. Varför kämpa om jag ändå kommer att förlora? Samtidigt så vet jag att jag inte kan ge upp, även om det känns som om jag förlorar slaget för det mesta... för om jag skulle ge upp, så skulle jag förlora mig själv och allt jag tror på. Det kan jag inte mista. Jag måste hålla mig kvar vid det "lilla" som jag har för att överleva. Jag LEVER inte... Jag kämpar för att ÖVERLEVA och inte gå under mentalt totalt. Jag har lyckats hittills i alla fall :) . Men samtidigt så känner jag att livet måste bli bättre för mig. Jag lider fysiskt ofta... Jag vet att det är mitt fel. Jag sköter mig inte och gör inte det jag borde göra... Just på grund av den här eviga motståndet. Men någonstans måste jag börja, right?... Jaja, nångång så ska jag göra det... Jag vet inte exakt när. Men jag vet att det blir snart :) .

 

Nej nu så ska jag gå. Jag ska se på film, äta chips och dipp och dricka Pepsi Max. Vad för film jag ska se på, det vet jag inte än... det får vi se. Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Av Tanya - 5 september 2012 13:43

Hejsan. Igår klippte jag mig. Jag var tvungen att ta bort ca 10 cm eftersom det var tyvärr så pass slitet... Jag känner att jag klipper mig allt för sällan... Ca 2 gånger om året... då får man tyvärr ta mycket på en gång. Jag borde klippa mig oftare, som var 3-4 månad... Jag blev både nöjd med mitt hår men ändå inte. Jag blev inte nöjd för det är fluffigt och mitt hår ser hemskt ut haha... Vill inte visa mig ute såhär för någon liksom. Det är mer "flygigt" just nu. Men det kan också bero på att jag snålade rejält med stylingskräm, brukar annars ta mycket mer... Men jag kände att jag ville låta mitt hår "vila" från sånt nu :) . Det är skönt det med! Jag är nöjd med håret eftersom det ser mycket friskare och fräschare ut... Det är liksom mer "liv" i mitt hår nu. Sen så har jag använt nya hårprodukter som min vän Nathalie köpte till mig. Märket heter Macadamia och är från www.eleven.se Jag ska blogga mer noggrant om dom en annan gång när jag har använt dom ett tag. För den ena är en hårolja och den andra är en stylingskräm för lockigt hår. Jag använde båda igår men snålade som sagt rejält med stylingskrämen... Men, mitt hår blev glansigt, mjukt och helt underbart! Det ser verkligen friskt och vårdat ut och nu och det ÄLSKAR jag... Ska verkligen fortsätta använda dom produkterna och aldrig sluta använda dom. Sen när det tar slut, så ska jag fylla på med nytt igen såklart! :) . Sen så har jag även en hårmask/inpackning från samma märke och den ÄLSKAR jag med... Men ja, ska som sagt blogga mer om dom en annan gång. Vill först och främst ta tag i andra saker som jag vill blogga om, som t.ex mina Lush produkter som jag har en hel del här hemma som jag inte ens har bloggat om... Men det ska jag så småningom! :) . 

 

Jag har ingen aning om vad jag ska göra idag... Jag är sugen på att vara med Frida, saknar henne... men känner mig samtidigt slö och orkeslös... Hmm... Ja, i vilket fall så blir det senare isåfall och inte nu. Men men, vi får se hur det blir med den saken :) . Just nu har jag inget mer att blogga om, så jag avslutar detta inlägg här. Ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram! /Tanya.

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards