Alla inlägg under januari 2013

Av Tanya - 18 januari 2013 16:15

Hejsan! Idag har min yngsta moster Avin tagit examen! :D . Just nu är det rätt så lugnt här men det är för att ingen är här just nu, då jag är ensam. Men resten av gänget lär väl komma snart! Jag har förresten tagit en del nya ego bilder, jag tänkte ladda upp dom här! Jag har även laddat upp dom bilderna på Facebook såklart :P . Här kommer 3 bilder:


 


 


 

 

Haha jag förstår dock inte VARFÖR bilden är så småa när dom i vanliga fall är stora? Aja jag orkar i alla fall inte hålla på och fixa och hålla på. Ni som har mig på Facebook får kolla på mina bilder där i normalt storlek! Förresten jag vet inte om ni ser det på bilderna här på bloggen då dom är rätt så småa, men idag har jag på mig en utav mina favorit läppstift, som jag köpte igår! Det är från Mac, färgen heter Snob! Jag har det idag + ett ljust läppglans ovanpå det. Jag nämner det endast på grund av att jag har bloggat lite om den läppsfitet igår, för er som är nyfikna!

 

Men nu så ska jag gå. Nu får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Av Tanya - 17 januari 2013 17:37

Hejsan! Nu är jag i Stockholm, jag åkte hit igår men jag mådde alldeles för dåligt att blogga eller liknande. Jag har mens och då under vissa perioder så kan jag må EXTREMT dåligt, vilket jag gjorde både igår och iförrgår. Men idag så mår jag MYCKET bättre! Känns verkligen skönt det! Idag har jag och Avin vart på Stan idag. På både Åhléns och Lush! 

 

Där inne i själva Åhléns så är det så stort här i Stockholm så flera affärer tillhör Åhléns. Vilket är bland annat Mac och Make Up Store. Från Make Up Store så köpte jag en dual foundation (puder foundation) till min mamma, då hon har önskat sig det! :) . Jag gick till Mac sen och köpte ett jättefint läppstift till mig själv! Dock så kan man säga att det var mormor som köpte det eftersom jag använde ett presentkort som jag fick utav henne igår! :) .  Det är en kalltonad babyrosa färg. Dock mer åt det lila hållet, det är inte ren rosa. Den från Lush som är babyrosa är snart slut och den är mer ren rosa, mer men åt det kalla hållet. Jag älskar båda färgerna. Dock vet jag inte vilket jag gillar mest, om det är Mac eller Lush. Det är på grund utav att jag måste testa den mer ordentligt när jag har sminkat mig helt och hållet. Idag har jag mest använt mascara + denna läppstift och med en sån färg utan att använda ögonskuggor så kan man lätt se "dum/konstig" ut, haha! Så imorgon lär jag se, speciellt i dagsljuset och när jag är helsminkad hur det verkligen ser ut på mig. Men när jag testade den i själva butiken Mac så var det rätt så ljust där inne och då såg det verkligen snyggt ut på mig! Jag kommer blogga mer om den en annan gång när jag har använt denna läppstift "ordentligt" och säger exakt vad jag tycker om denna. Men såhär ser den ut i alla fall, bilden är taget från Google: 

 



För er som undrar så heter läppstiftet Snob. Den kostar 200 kr. Jag vet att det är dyrt för ett läppstift men denna verkar hålla kvar länge på läpparna + dom har en massa nyanser! Själv så älskar jag färgen. Dock så är färgen lite mörkare i verkligheten än på bilden. Men riktig snygg är den, i alla fall då jag använde den i deras butik. Det var verkligen ljust där inne och då såg man färgen ordentligt hur det ser ut på en. Jag trivs med denna hittills i alla fall! ^^ .

 

Från Lush så köpte jag endast 2 saker! Ja, hör och häpna! Hahaha xD. Jag lämnade in 10 tomma burkar från Lush, så jag fick 2 gratis ansiktsmasker i utbyte mot det. Om man lämnar in 5 svarta tomma burkar från Lush så får man 1 gratis ansiktsmask, jag lämnade in 10 st så jag fick 2. Den ena är till mamma och den andra är till mig. Min heter Cupcake och mammas heter BB Seaweed. Jag älskar min ansiktsmask, den luktar verkligen som ren choklad! Den är bra för folk med oljig/blandhy/finnig hy. Jag har blandhy. Dock så håller den endast i 3 veckor då den är så färsk, så jag kommer använda den ca 2 gånger i veckan så jag "hinner" använda upp innan det har gått 4 veckor, då den håller i max 1 månad.

 

Sen så köpte jag 2 saker endast som sagt och den ena är en ansikts rengöring. Den kostar 95 kr Den heter Angels On Bare Skin. Den andra jag köpte heter Lemony flutter. Det är en nagelbandskräm men man kan även använda den till hälar, knäskålar och armbågarna där man är extra torr! Den fungerar även på naglar och nagelband som sagt. Den luktar som en citron gör, dock mer åt sötare och krämigare hållet! Den kostar 99 kr. Sammanlagt så kostade båda produkterna som jag köpte 194 kr.  Sen så fick jag en prov på en tvål som heter Sultana of soap.  Jag fick en liten bit gratis alltså. Jag har aldrig använt denna tidigare men den luktar riktigt underbart! Jag ser fram emot att testa den när jag åker hem! Den luktar sött, den påminner mig nästan om någon slags kaka. Men den luktar även lite kryddigt. Den har ganska en stark men underbar söt doft! Jag ser som sagt verkligen fram emot att få testa den. Själva biten som jag fick är en ganska bra bit. Jag kommer kunna använda den flera gånger i duschen (då menar jag hela kroppen såklart) innan den tar slut! :)

 

Men nu så ska jag gå. Jag känner att jag har bloggat mer än tillräckligt! Jag ska sitta vid datorn en stund till sen så ska vi äta. Men ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram! /Tanya   

Av Tanya - 12 januari 2013 20:05

Hejsan! Idag har jag vart med min vän Nathalie tidigare idag, vi var med varandra i ca 3 timmar. Sen så har jag vart ute och gått ca 15 minuter. Anledningen till att jag inte gick mer än så (vilket jag ville göra) var för att jag var så himla hungrig. Sen så kom jag hem och gjorde någon ostpaj medans mamma tillagade maten (det blev ris med kyckling och gryta med potatis.) Sen så gjorde jag även salladen. Nu har jag ätit klart, diskat efter mig osv. Det känns bra att jag har gjort mer än vad jag annars brukar göra. Det finns dagar då jag mest städar och håller på och orkar inte vara med kompisar sen, eller så är jag med kompisar men orkar inte hålla på så mycket i hemmet då min energi tar slut ganska så fort. Hur som helst, jag tänkte ÄNTLIGEN blogga om en Lush produkt, jag kände att det var dags igen! Den här gången är det en läppskrubb, så har du torra läppar så fortsätt att läsa, för detta "räddar" verkligen läpparna i nöden. Haha! :) 

 

Jag har nyligen köpt min andra läppskrubb från Lush då den första har jag nyligen använt upp allt. Jag hade min första i ca ett halvår. Den heter Bubblegum och det står såhär på deras hemsida:

 

You are sweet as candy. 

 

Våran läppskrubbare görs på strösocker som skonsamt skrubbar rent och jojobaolja som är en underbar återfuktare men lätt nog för att du inte ska känna dig flottig. Håller läpparna i toppform så du kan kyssa, pluta, prata eller vad du vill göra med dina läppar. 

 

Såhär gör man: Gnugga försiktigt in läpparna. Slicka bort överflödigt kladd och njut av doften av dina silkeslena läppar som nu är redo för läppbalsam.

 

 

 

Såhär tycker jag: Jag personligen älskar denna skrubb! Allt som står där, det stämmer in verkligen. Det återfuktar läpparna utan att det känns kladdigt eller flottigt. Om du har torra läppar och din hud flagnar så är denna helt enkelt perfekt! Den innehåller 25 g som ni också ser på bilden ovanför. Jag använder den dagligen, ca 2-3 gånger om dagen. Det räcker med att du använder denna morgon och kväll. Innan du använder läppstift, läppglans eller läppsyl/läppbalsam så använd denna skrubb först! Det gör verkligen "under" för dina läppar i längden. Jag brukar i vanliga fall ha super torra läppar men nu är den inte alls torr tack vare denna skrubb + min läppbalsam som jag också har bloggat om tidigare, den har jag köpt från www.eleven.se . Jag älskar färgen och smaken på denna skrubb! Den smakar faktiskt som en rosa tuggummi. Bubblegum helt enkelt! :) . Denna behöver man använda ytterst lite utav varje gång, man behöver inte alls ta så mycket utav den. Det innehåller inga farliga ämnen eller så, allt/det mesta är naturligt i denna så man kan slicka av den från sina läppar utan som helst några problem! Man kan antingen använda denna skrubb direkt på dina torra läppar eller så kan du blöta dina läppar (eventuellt slicka dom) innan du använder denna skrubb. Båda sätten fungerar men av någon anledning så trivs jag bäst med att slicka mina läppar först innan jag använder denna skrubb. Man kan också låta skrubben vara kvar på läpparna i någon minut om du är riktigt torr innan du torkar/slickar av dig den. Jag personligen älskar att slicka av den från mina läppar då den smakar så otroligt gott! Denna produkt kan jag inte klara mig utan, speciellt inte under vintern! Den räcker garanterat i ca 3 månader, om inte mer. Den kostar 89 kr och den håller länge! Så den är värt vartenda krona. Lush har en till läppskrubb, som ska smaka som choklad och lite mintigt. Det är inget jag har testat, jag håller mig nog till denna då såna smaker är min favorit. Den påminner mig lite om "sockervadd" men mest som en rosa tuggummi helt enkelt. Man kan också självklart beställa från deras hemsida, vilket är: www.Lush.se :)

 

Nu ska jag betygsätta denna också. Den får 10/10 av mig då jag totalt älskar denna! Jag kommer troligen aldrig byta till någon annan sockerskrubb. Den luktar gott, smakar gott och är som ett "mirakel" för läpparna om man använder denna regelbundet. Jag märkte resultat redan första gången jag använde denna. Så detta kommer jag lätt, alltid att köpa om och om igen!

 

Nu har jag bloggat klart känner jag och gett er all information om denna läppskrubb. Så nu så ska jag gå. Kommentera gärna och säg om du har testat denna förut eller om du skulle vilja göra det. Sköt om er! Puss och kram. / Tanya   

Av Tanya - 10 januari 2013 19:11

Hej. Jahaja, nu var det ett nytt år ja. Detta är mitt första blogginlägg det här året. Det känns inget speciellt faktiskt. Känns som bara ett nytt vanligt skit år, haha! Kanske säger så för jag känner att mina år, mitt liv blir aldrig bra?... Japp, så är det! Okej, men nu så ska jag inte gnälla även om jag har god lust att göra det. Det har hänt en del "tråkigheter" men det är inget som jag vill, eller känner för att att ta upp. I alla fall inte just nu. Så hur har min nyår varit? Tråkig, men samtidigt dramtiskt... Jag var ensam då, men känslomässigt vart det "dramtiskt" av personliga anledningar som jag INTE tänker nämna. Idag har jag bara sovit, haha...

 

Jag la mig 6 på morgonen och vaknade kl 3... Ja, jag skäms över detta! Jag drömde sen att jag var intresserad utav en kille, men han var typ "otrogen" genom att ligga med min mamma! Hahahaha usch, skit äckligt!! Jag blev rasande och ville aldrig mer se honom igen och jag ville inte heller ha något med min mamma att göra. Jag tror drömmen handlade om mina inre rädslor + ilksan som jag jämt bär på inom mig. Jag är rädd för att bli sviken av en kille som jag gillar, är intresserad utav/kär i. Är dock inte rädd att han skulle göra något med min mamma, haha! Men däremot med andra människor... Sen att jag var arg i drömmen betyder nog att... jag är arg i verkligheten också på människor. På båda mina föräldrar fast på olika sätt. Gode Gud, jag måste förlåta båda 2 för att kunna gå vidare och slippa vara arg jämt! Idag är jag på lite smått dåligt/osocialt humör. Känner mig också trött och seg och borta i skallen, haha. 

 

Okej, nu pallar jag inte blogga mer. Jag kommer ändå inte på något mer att blogga om eftersom jag känner mig typ... tankspridd? Men en sak innan jag drar: Kan ni ALLA rekommendera mig några bra bloggar som man kan följa? Jag följer endast 2 sminkbloggar, Kissies.se Miixxs blogg och Isabelles.nu vilket blir för lite för min del och långtråkigt... Vill liksom följa minst 10 bloggar åtminstone! Så kom igen... Länka de bloggar ni läser/följer regelbundet osv... Men nu så ska jag gå. Ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards