Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Estée Lauder!

Av Tanya - 25 juni 2013 22:56

Hej hej! Jag känner mig allmänt extremt trött, men jag har haft en ganska så bra dag idag. Jag har vart på stan och tagit itu med ärenden men jag har även köpt en ny foundation! Den heter Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place. Den ska tydligen passa till alla hudtyper, men om man är torr/väldigt torr så rekomenderar jag inte er att använda den, då den framhäver torra partier... Jag är lite, lite torr just nu och bara det lilla stör mig, tänk då om man är väldigt torr... Så jag tror den passar bäst för oljig hy eller kombinerad hy. Jag har kombinerad hy, förut för några år sen var jag mer åt det oljiga hållet men nu är jag mer åt det "normala" hållet, kanske aningen mer åt det torra. Jag tror att jag ska satsa på mer återfuktande hudvård, för även om man är torr, har man tillräckligt återfuktande hudvårds produkter så slipper man vara torr och då kan denna foundation passa alla hudtyper, bara man vet hur man sköter sin hy!

 

Jag är i alla fall väldigt nöjd med den, då den håller verkligen och är på plats hela dagen :) . Jag trodde inte att jag skulle hitta en som passar min hydtyp exakt, eftersom i själva flaskorna så ser dom mörkare ut, fast det är inte så mörkt så som det ser ut att vara, som tur är :) .Jag kan ärligt talat säga att den är den bästa foundationen jag har testat och då har jag testat 7 st olika foundations genom åren... 2 billiga och resten är dyrare märken som Mac och sånt. Enda nackdelen med den (förutom att torra partier framhävs lite om man redan är torr) så ingår det ingen pump... Utan det är en vanlig glasflaska med en kort/lock på. Men jag har kommit på en ganska smart sätt att ändå kunna använda den utan att slösa på foundation :) Jag har redan nämnt ganska mycket om den, men kanske senare i framtiden när jag har testat den ordentligt i minst en månad så kan jag nämna hela helheten, vad den gör med en för stunden och längden, för och nackdelar för stunden och i längden osv... Sen så tänkte jag också nämna då i ett annat inlägg vad det "smarta" sättet är för något att använda den bäst på, utan att slösa :). Idag ville jag bara nämna lite vad jag har upplevt med den, då jag tycker den är väldigt bra och tycker den är värt att testa... Man kan få med sig några prover, det var ju så jag upptäckte att den var så bra!

 

Här är en bild: (Bild från Google.)

 

 

 

Jag kommer troligen aldrig sluta att använda den... men jag vet inte exakt hur den fungerar i längden eller hur den reagerar på min hy i längden... blir jag torrare så får jag se mig för, men det sägs att den inte ska inte göra en varken torrare eller oljigare i längden :) .

 

Sorry det blev mest en foundation inlägg märkte jag, var meningen att jag skulle skriva lite om den men inte såhär mycket, hehe :P. Jag KANSKE bloggar ännu mer och mer djupgående om det här när jag har testat den ordentligt så jag verkligen vet vad jag tycker om den i längden och inte efter bara 1 dag :P .

 

Men nu så ska jag gå... Tänkte lyssna på musik och bara ta det lugnt innan jag lägger mig... Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards