Alla inlägg under februari 2014

Av Tanya - 24 februari 2014 22:31

Hejsan! Idag har jag äntligen fått igång min nya mobil (En IPhone 5S i guld, jag använder den just nu när jag bloggar.) Jag måste bara säga jag älskar min nya mobil! Kameran är bättre, batterie tiden säga hålla längre, mobilen är lättare & tunnare vilket jag verkligen gillar + själva mobilen och internet är snabbare faktiskt :) .

Jag har idag vart hos psykologen, efter det så var jag på stan och köpte en ny ansiktsmask från märket Clinique. Det sägs vara bra, så jag ser fram emot att testa den troligen redan ikväll! :) . Jag köpte även Schampoo från märket Matrix. Schampoo behövde jag ändå köpa då mitt tog slut idag så jag passade på att testa något nytt! :) . Jag har även äntligen fått mitt paket från Kicks idag! Jag har då beställt Mac prep + prime transperant pressed powder & Mac pro longwear concealer! :) . Pudret har jag använt förut och jag älskade den! Den ser vitt ut men det blir helt osynligt alltså transperant väl på huden! :) . Concealern har jag inte använt förut men den sägs vara väldigt bra! Ska bli spännande att testa den imorgon! :D . Just nu är jag med min bästa vän Nathalie! Tror hon ska ta sig hem snart då det är sent och vi båda har läkartider imorgon... Jag har tyvärr en tid i Uppsala imorgon. Tråkigt, men sånt måste göras tyvärr. Jag funderar dock på att efter Nathalie har dragit så ska jag smsa Frida & fråga om hon kan och orkar vara. Hon bad mig att komma över idag och sa att när Nathalie har tagit sig hem så får jag gärna komma över!

Men nu så ska jag gå. Innan jag avslutar inlägget så lägger jag upp en bild på det jag fick idag från posten! :) . Pudret och concealern alltså. Men ni får ha det så bra & sköt om er! Puss och kram! / Tanya

Av Tanya - 14 februari 2014 22:03

Hejsan! Jag har egentligen ingen lust alls att blogga just nu men jag har på sätt och vis "lovat" mig själv att göra det... Så nu bloggar jag! Glad alla hjärtans dag på er förresten! Jag hoppas att ni har haft en bra dag? :) . Det har i alla fall jag haft! Jag har vart ute med mamma & hämtat paket efter frukosten och duschen. Sen så fikade vi... Sen så åkte jag hem med mamma, hennes väninna och min systers kompis (det var också dom som jag fikade med) sen så öppnade jag upp paketet så fort jag kom hem! Det var 2 rosa sminkborstar från märket Bdellium Tools & en highlighter från Too Faced som jag har beställt! Ytterligare ett paket väntar mig men den har inte kommit fram ännu... Så sjukt segt! Man måste typ nästan vänta 1 vecka tills man får paket från kicks medans från eleven.se tar det bara 2-3 dagar :) . Så fort jag öppnade paketet så sminkade jag mig en alla hjärtans dag sminkning (rosa, vitt & lila färger i olika nyanser) det kan man se på Instagram ifall någon bryr sig eller är nyfiken, haha! Jag hade tänkt vara med Frida idag men som vanligt så ändrade hon sig och sa att hon inte hade tid då hon skulle få gäster osv. Men ärligt talat så blev det som en lättnad för mig då jag är sjukt trött och då hade Frida bara tagit en massa extra energi ifrån mig! Vem som helst hade gjort det i princip men vissa är mer energitagande är andra.

Jag ska berätta något för er... Jag skulle egentligen haft min guldiga IPhone 5S nu. Jag fick den. Såklart vart jag otålig & skulle leka duktig och "teknisk" av mig. Jag fick för mig att sätta simkortet i mobilen vilket var dumt gjort utav mig! Jag la den helt fel så den fastnade och nu är den inne på lagning och jag borde få den nån gång i slutet av nästa vecka... Smart gjort av mig! Hade jag inte vart så otroligt otålig så hade jag använt min nya mobil just nu... Men men, saker & ting händer! Nu har jag i alla fall lärt mig något av den händelsen: ha mer tålamod nästa gång och inte ge mig in på något jag inte har en aning om hur man gör...

Men nu så ska jag gå. Jag tänkte kolla på Lejonkungen, hihi! Blev bara sugen på det helt plötsligt. Jag älskar att kolla på Disney filmer! Det är ingenting jag skäms över. Jag har rätt så bra kontakt med mitt "inre barn" vilket jag är glad för! Ibland är det en gåva, andra gånger... Inte lika bra. Det beror på såklart. Jag känner faktiskt inte för att äta morötter/chips, dipp med läsk som jag annars gör i vanliga fall. Jag äter det imorgon istället :) . Kan äta lite godis som vi har här hemma... Men ni får ha det så bra & sköt om er... Puss och kram! / Tanya

Av Tanya - 3 februari 2014 01:57

Hejsan! Det känns som om det var längesen jag bloggade senast... Mycket har hänt sen sist jag bloggade (bra saker!) Jag har ÄNTLIGEN lärt mig efter alla dessa år att förlåta min egen pappa! Det var ingen lätt uppgift kan jag lova er... Speciellt inte att förlåta en person som inte ångrar sig/inte inser sina fel, som min pappa i det här fallet. För honom var det inte konstigt alls att han har totalt struntat i att ta ansvar för mig, skyller allt på mig och mamma och tycker att det är helt okej att endast hans fru från hans frus sida vet om att jag existerar. Mina bröder vet inte om att jag existerar och om han, eller hans fru eller jag får för oss att berätta att jag finns, så kommer barnen heller aldrig veta om mig... De är så pass unga/små just nu men jag tycker personligen att när de blir äldre så borde de få reda på min existens. Sen så får dom göra vad dom vill med den informationen... Kasta bort den som min pappa gjorde eller försöka ta tag i det & "fixa" saker och ting som jag gör... Hur som helst, tillbaka till förlåtandet: Jag har som sagt förlåtit min pappa på djupet och det har verkligen ändrat min syn på män. Hur gick förlåtelsen till undrar ni kanske? Jag träffade Viola en dag & hennes mamma (min föredetta pastor från kyrkan som jag har träffat nu ända sen jag blev krisen.) Vi pratade om hur vi hade haft det i våra liv och insåg att vi hade mycket gemensamt. Jag kände sen att något hände i mitt hjärta, som om jag på något sätt var redo att förlåta... Så jag frågade Viola och hennes mamma om vi kunde be tillsammans. Så vi gick till kyrkan och satt i ett rum (privat såklart) och så bad dom för mig specifikt om förlåtelse & lite annat. Helt plötsligt hörde jag en röst som sa: Tanya du måste förlåta. Släpp smärtan och förlåt din pappa nu. Sen så grät jag bara ut och det var som om en STOR börda försvann från mina axlar... Jag kände mig så lättad & chockad så jag fattade knappt vad som hade hänt med mig...

På vägen hem kände jag mig mycket lyckligare & friare inombords! Jag bara log och kände mig glad samtidigt som jag kände mig chockad! Jag insåg dock senare samma dag innan jag skulle lägga mig (allt detta hände den 29 Januari - på min mammas födelsedag.) Jag insåg att min syn på män hade förändrats dramtiskt. Jag ser inte dom längre som värdelösa varelser som endast ska utnyttjas och inte älskas. Det värsta var väl att jag inte insåg hur mycket jag såg ner på män & äcklades utav dom förrän EFTER jag hade förlåtit... Plötsligt så kunde jag se klart. Jag ville seriöst förut ha ett förhållande där jag styr och ställer och han jag är med ska helst inte säga emot mig någonsin och delar vi inte samma åsikter så skulle han hålla käften enligt mig. Jag ville inte bli känslomässigt intim utan jag ville mest ha någon så jag kunde bli bekräftad och slippa känna mig ensam... Jag trodde det jag ville ha förut var kärlek - vilket i grund och botten var/är sant såklart. Men samtidigt så ville jag egentligen ha någon att slava och bossa med. Inga känslomässiga band inblandade för min del och jag skulle "utnyttja" honom på det sätt som gynnar mig... Nu fattar jag seriöst inte hur jag kunde tänka sådär längre! Jag vill ha endast äkta kärlek just nu, jag vill inte ha någon att utnyttja eller köra över. Självklart vill jag bli bekräftad & älskad för den jag är men det är inte på den sjuka själviska nivån längre utan nu vill jag seriöst ha jämnställdshet & jag inser att både män och kvinnor är lika mycket värda. Bara det att vissa lär sig fortare av sina misstag än andra, andra är mer ärliga och öppna (som jag) medans vissa vägrar inse verkligheten och lever i sin lilla bubbla (som min pappa skulle jag tro.) Vissa är helt enkelt dåliga människor som inte bryr sig eller ens vill/försöker vara de bästa dom kan vara medans andra är goda och vill ständigt utvecklas och bli bättre som människa oavsett kön (som jag alltså) :) .

Det är en STOR befrielse att jag har äntligen släppt smärtan och gått vidare! Nästa person jag måste verkligen förlåta nu är min egen mamma och det är den största utmaningen någonsin... Men jag lovar både mig själv & er att en dag ska jag klara det, för min egen skull åtminstone! Innan jag lägger mig så ska jag lägga upp 2-3 nya bilder på mig som togs idag! Jag vill bara lägga upp det eftersom jag vill bli påmind om hur bra jag har mått idag & på senaste tiden sen jag förlät min pappa på riktigt & på djupet... Men nu så ska jag gå. Jag har en tid hos psykologen att passa imorgon (eller snarare idag då det är efter 12, men eftersom jag inte har lagt mig än så är det natt/inte en ny dag enligt mig ännu, haha! Men ni får ha det så bra och sköt om er... Puss & kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards