Alla inlägg under mars 2014

Av Tanya - 26 mars 2014 22:55

Hejsan! Idag hade jag inte tänkt/orkat göra videoinlägg osv men eftersom min bästa vän kom hit till mig idag så passade jag på att göra i ordning mig och då automatiskt blev dagen bra så man ville och orkade med att göra videoinlägg. Ni får ursäkta mig för att jag råkade svära här, hela 2 gånger... Jag försöker hålla min blogg fri från svordomar men nu råkade jag faktiskt svära. Men jag är mycket värre i verkligheten speciellt när jag är arg, då svär jag typ hela tiden... Hahahaha! Men jag försöker sluta med det just därför svär jag INTE här på bloggen. Så för mig handlar det inte om att vara "fin." Det handlar om att det är inte så trevligt att svära. Men men, det kunde ha vart värre. Jag försöker tänka positivt, haha :). Här pratar jag bland annat om vad jag har gjort idag + jag ger er tjejer ett litet smink tips. Är du en tjej så vågar jag nästan lova att du INTE vill missa detta ;) . Här tipsar jag nämligen om hur du får din maskara att hålla på bästa möjliga sätt, utan att det klumpar fransarna, tynger ner dom, klumpar, kladdar eller smular + gör fransarna vattenfast. Nej, det är INTE en maskara jag pratar om, det är något annat... Vill ni veta vad? Kolla på klippet, har ni problem med maskaror som smular, rinner, smetar av sig osv så är detta perfekt för oss tjejer ;). Ja nu så ska jag fortsätta att äta lite godis och dricka Pepsi Max... Ska bara allmänt ta det lugnt tills jag ska gå och lägga mig. Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya 

 


 

 

Av Tanya - 26 mars 2014 00:06

Hejsan. Jag tänkte skriva nu istället för att bara göra en massa videoinlägg, jag vill variera mig lite. Internet är ganska segt, så jag orkar nog inte se på en serie just nu och vänta i evigheter tills den laddas... Det gör jag isåfall ca 1 timme jag ska se på en serie så den inte hakar upp sig. I slutet av månaden så brukar det bli såhär för mig - Internets hastigheten blir låg, så det suger. Men alltid i början av månaden fram tills internet tar slut/blir seg så är den hyffsat snabb i alla fall. Tyvärr så har vi inget Wi-fi för tillfället men det ska man nog också skaffa så småningom. Vi hade en från 3 förut men den SÖG. Idag har jag inte gjort något speciellt... Jag skulle ha haft ett möte att passa, men jag avbokade. På senaste tiden har jag haft massa tider som jag har avbokat gång på gång... Varför? För jag orkar inte. Jag är alldeles för trött och ofokuserad, så då har jag en tendens att strunta i allt när min energi är låg. Så är det att ha & leva med Aspergers. Periodvis klarar man av att leva ett normalt liv, andra perioder... Går det i princip åt helvete, tyvärr. Det är som det är, orkar inte riktigt fördjupa mig i det här ämnet nu... 

 

Imorgon så tänkte jag ta mig ut (om vädret tillåter, tänker inte gå ut om det blir t.ex snöstorm plötsligt eller om det regnar då jag HATAR att vara ute när det är regn.) Idag har jag inte gjort något speciellt, då jag avbokade min tid som sagt. Men jag tog ett bad för ca 2-3 timmar sen, sen så duschade jag. Så nu känner jag mig ren och fräsch :) . Innan läggdags så tänkte jag käka lite fruktsallad... Jag har seriöst inget mer att säga... :| . Känner mig tom. Jag tror badet + duschen lugnade ner mina kaosiga tankar då jag mår bra just nu... Jag brukar i vanliga fall ha EN MILJON TANKAR i huvudet som vägrar ge mig ro, har till och med väldigt svårt att somna & kan bokstavligen ta timmar för mig att somna just pga mina tankar. Förhoppningsvis så håller mina tankar tyst senare när jag ska lägga mig & lyckas behålla mig så lugn som jag känner mig just nu :) . Jag kom på... det är därför som jag älskar att se på serier & filmer. För då tänker jag inte, då jag är helt fokuserad på serien/filmen. Det är nog ett sätt att "fly" ifrån mig själv & mina kaosiga tankar... 

 

Men nu så ska jag gå. Orkar inte blogga något mer då jag ändå har inget vettigt att skriva just nu faktiskt :). Men jag säger er en sak: Imorgon så KANSKE jag gör ett videoinlägg... Om jag mår hyfsat och orkar och om det blir som jag planerat - tar mig ut och gör något. Det är då jag får mer motivation att göra såna inlägg och är allmänt mer pratglad då. Nyss kom mamma in i mitt rum & var gullig nog att ge mig fruktsallad... MUMS. Det innehåller bananer, apelsiner och päron i detta. Älskar det! Jag tycker i vanliga fall att det är tråkigt att äta frukt men jag älskar att äta fruktsallad ;). Men ni får ha det så bra så gör jag KANSKE ett videoinlägg imorgon... Puss och kram! /Tani

Av Tanya - 23 mars 2014 19:30




Hejsan! Jag har gjort ännu ett videoinlägg. Här pratar jag om andlighet bland annat, även om vad jag lite snabbt tycker utav en av dom nya mascarorna som jag har köpt (från Maybelline, volum express cat eye.) Jag pratar även om vad jag har gjort lite idag, hur jag mår osv. Jag låter klippet tala för sig självt så kolla gärna! P.s jag vet att jag pratade lite väl för snabbt idag (kanske en aning snabbare än vanligt) men jag hoppas att det inte gör något och att ni ändå hör vad jag säger, haha. Annars är det bara att kommentera/fråga så svarar jag där. Ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya

 


 

Av Tanya - 21 mars 2014 18:52

Hejsan! Idag har jag vart på Stan & så, allt det pratar jag om här nere på videoinlägget :). Jag har även vart i Stockholm ett tag, var där förra veckan. Återigen pratar jag mer om det här vid mitt videoinlägg. Jag har också köpt 2 nya masaror till mig själv :) . För er som undrar varför jag köper 2 stycken, så är bland annat för att den ena ska ge en "Extrem Volym" och vi tjejer vet att vissa Volym maskaror separerar inte så värst mycket utan det blir mest klumpar istället för riktigt fint "volym" så därför köpte jag en till maskara som ska ge volym men är inte lika "extrem" + jag kan inte bara använda EN mascara, jag älskar att ha 2, max 3 st maskaror att pendla emellan, för varje olika mascara ger olika effekt och även på så sätt så märker jag vilket jag föredrar av dessa 2 maskaror som jag visar upp här på inlägget längre ner :). Annars hade det inte funnits så många olika maskaror med olika märken om det inte vart någon skillnad mellan ena maskaran till den andra maskaran ;). Vissa blir klumpigare, andra klumpar inte. Vissa föredrar att bara ha långa fransar och inte ha så mycket volym, medans andra är volymälskare och använder endast volym maskaror då ögonfransarna ser så mycket fylligare ut. Just nu (som ni ser på videon) så ser man knappt att jag har maskara då min äldre blev gammal så jag slängde den. Dessa 2 maskaror som jag nämner heter: Maybelline - The colossal go extreme & Maybelline - The colossal volume express mascara, cat eye. Bara så ni vet, jag är knappt sminkad idag. Har ingen foundation eller något sånt. Bara mascara, ögonbrynspenna, lite concealer under ögonen & läppstift. Så jag är nästan helt naturlig nu på denna video, hehe. Nu så ska jag i alla fall äta, sen så blir det att handla lite precis som jag nämnde här på videon också. Idag är/var jag lite flummig så jag sa saker fel/på ett konstigt sätt och kände mig allmänt lite gladare bara ^^ . Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya



 

Av Tanya - 12 mars 2014 23:05

Hej... Jag har vart sjuk dom här dagarna... och nu är jag ledsen. Jag känner att jag borde/behöver blogga av mig, om mina känslor och den fruktansvärda hemska drömmen som fick mig att må såhär dåligt. Snälla, tänk inte "men herregud det var bara en dröm." Ni vet inte vad jag har gått igenom. Drömmar påverkar mig starkt i allmänhet oavsett om det är en sanningsdröm eller inte men detta är en sanningsdröm... Jag drömde att jag var här hemma i min säng... Jag var på gång med en kille. Jag ville bara prata & allmänt umgås men han var lite... för på. För sexuell. Emot min vilja. Jag sa åt honom att sluta... Men han höll fast mina händer vid sängen... Jag fick panik. Han ville sen våldta mig... Han sa: Nu ska vi ha sex... Innan han hann göra något, så gick jag upp snabbt därifrån för att slippa honom och jag tänkte berätta för mamma vad som precis hade kunnat hända mig... Men hon log så oskyldigt och ovetandes så jag ville inte förstöra det... Så jag låtsasdes som ingenting och jag åt mat... Det värsta var att exakt samma scen upprepades igen, jag låg helt plötsligt i min säng igen i mörkret med honom och återigen försökte han ha sex med mig emot min vilja. Jag fick återigen panik och jag skrek efter min mamma men hon hörde inget... Jag gick och kollade till henne och såg att hon sov. Så jag störde henne inte och sa återigen inte något. Sen EN TREJDE GÅNG upplevde jag exakt samma scen igen (allt detta under en och samma dröm, jag vaknade inte emellanåt eller något.) Jag skrek efter Guds hjälp, jag grät... (Nej han hann inte våldta mig men återigen så var han på väg att göra det.) Så helt plötsligt kom jag på att jag hade min mobil under kudden... Jag greppade tag i den, jag vart helt borta i huvudet (typ som om jag vart drogad, det var verkligen jättekonstigt.) Så jag tänkte återigen skriva mammas nummer men insåg att jag inte såg vad jag skrev då allt vart dimmigt och mobilens skärm (det som lyser alltså, så man ser vad man gör på mobilen när det är mörkt) fungerade inte så jag gjorde mitt bästa. Jag ringde till fel nummer, jag bad om ursäkt och tänkte lägga på... men kom på sen att detta kunde vart min räddning. Så kvinnan visade intresset (det var en gammal kvinna) och lyssnade på mig medans jag bara pratade och pratade av mig... Sen så vaknade jag äntligen!!

 

Jag tror att det betyder att jag har vart igenom en del trauma i mitt liv som jag ALDRIG pratar om, jag har aldrig någonsin ens bloggat om det... Det betyder att jag måste ta mig igenom det genom att prata ut med någon. Men jag kan inte :'( . Jag är alldeles för skamsen för det som har hänt mig i det förflutna, känns som om mycket hemskt i mitt liv som har hänt mig är mitt eget fel och att jag borde verkligen lida & betala för det... Detta hade jag verkligen inte kunnat videobloggat om då jag är känslosam och ledsen just nu, jag grät för en liten stund sedan... Det gör bara så ont, jag får panik. Det jag har gått igenom kan jag inte prata om... Det finns några få som vet om det jag har gått igenom... Det traumat... Men... Jag pratar aldrig om det. Det gör ont att prata om det. Pratar man om det så vill jag antingen byta samtalsämne eller skämta bort det... Det är så jag hanterar det. Tror inte ens jag har någonsin berättat för en psykolog vad jag har gått igenom. Vet inte heller om jag borde det. Jag tänker inte nämna för er vad jag har gått igenom, det är MITT förflutna och ni har ingen aning om det jag drömde i drömmen har verkligen hänt på riktigt eller om det är en bild om att jag allmänt måste öppna upp mig pga olika trauman som jag har gått igenom... Jag känner mig sårad, ledsen, rädd, förstörd och förtvivlad. Tänk om det är det som väntar mig i framtiden? En man som behandlar mig såhär, jag lider i det tysta år efter år tills jag får nog... (Ja, jag är den typen som lider i det tysta om något sånt skulle hända pga skam, eller andra saker...) Mamma slog ju mig i MÅNGA år när jag var liten, jag led i tystnad och tog LÅNG TID innan jag kunde berätta det. Tänk om jag blir våldtagen i framtiden av en man om och om igen och jag är inte kapabel till att kunna öppna upp mig? Det är därför som jag är anti fysisk och känslomässiga band och kontakt - jag är livrädd att bli skadad utan att jag kan rädda mig själv förrän det är i princip "för sent." Jag är van att leva och vara förtryckt liksom... Det var ju så jag blev uppfostrad... Men jag försöker resa mig ur det men det är inte så lätt, speciellt inte när man har den dåliga vanan att klandra sig själv för allt dåligt som händer en...

 

Nu orkar jag inte tänka mer på det här, jag har bloggat mer än tillräckligt. Jag ska göra dipp, morötter med Pepsi Max och kolla på Pretty Little Liars då jag inte har sett dagens avsnitt ännu :). Det sägs att det är den sista avsnittet på den här säsongen på ett bra tag (säsong 5.) Så jag vill njuta lite extra genom att göra lite gott... Jag vet att det är sent men jag hade inte tänkt eller "planerat" att fixa snacks och sånt utan det bestämde jag i princip i sista minuten (sen har jag min tjejiga period just nu så det gör mig extra känslosam och konstig och då kan jag bara få för mig vissa saker hur som helst + jag är redan impulsiv av mig som person.)

 

Men nu så ska jag gå... Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Av Tanya - 9 mars 2014 19:46

Hejsan! Idag har jag vart i kyrkan... Jag tänkte inte skriva ett allt för långt inlägg då jag som vanligt (I alla fall nu för tiden, trejde gången nu) har jag gjort ett videoinlägg :). Jag tycker det känns bra/okej att göra det, att bara prata om allt möjligt istället för att blogga. Innan så mådde jag bättre, hade inte ätit då... Nu har jag försökt äta, slutade äta efter ca 3 tuggor då jag fick rätt så ont i magen från ingenstans och ju mer jag åt desto mer ont fick jag :( . Fick också ont i revbenen mitt i ingenstans... Jag har iaf vart i kyrkan idag, skönt att komma hemifrån lite :). Jag har även lyckats "tappa bort?" en utav mina favorit parfymer idag... Så vad gjorde jag? Impulsiv letade överallt, mammas rum, syrrans rum, mitt rum (såklart) hallen, badrummet... Till & med köket vilket jag vet det vore väldigt konstigt och orimligt om min parfym vore där... Jag har även smsat min kusin och frågat om hon har råkat få med den då jag vet att hon älskade den och lånade den utav mig igår, jag frågade min syster och min mamma men ingen utav dom har sett den... Den parfymen jag älskar är från märket Escada och heter Cherry in the air, jag hade smått panik eftersom den inte är alltid tillgänlig, utan den finns bara periodvis... Skulle inte förvåna mig om mamma eller någon annan skulle hitta den snart helt random, då jag impulvsiv beställde den parfymen från parfym.se då den är svår att få tag på som sagt, Åhléns har inte den (i alla fall inte vad jag har sett) dom har inte det på Kicks hemsida eller på eleven.se och på parfym.se så fanns det bara 10 st kvar av den parfymen så jag passade verkligen på att slå till innan dom försvinner helt... Sen så hade dom kampanj på parfym.se såg jag, man behöver inte betala förrän i slutet utav Maj vilket var smart tycker jag, det enda som tillkommer är frakt tror jag som kommer kosta 29 kr extra. Så jag har haft tur i oturen så att säga :) .

 

Hur som helst, här kommer videon & jag babblar inte lika länge som sist. Där pratar jag bland annat om parfymen men även lite andra saker. Kolla så får ni se ;). Men ja, jag hade inte så mycket mer att säga... Ska kolla på Smallville nu och hoppas på att jag mår bättre snart, inte kul att ha såhär ont i magen och få ont helt plötsligt bara sådär... Ha det så bra. Puss och kram! /Tani

 


 

 

 

Av Tanya - 5 mars 2014 17:55

Hejsan! Jag tyckte det var kul & kände mig konstigt nog bekväm med att prata, nu var jag inte så nervös denna gång då jag inte pratade om saker som är superkänsligt för mig. Jag pratar bland annat om tilliten. Jag berättar varför jag inte har kunnat lita på folk (och har fortfarande väldigt svårt med det) till hur jag hanterar det, vad jag gör åt det osv. Jag pratar även om hur besatt jag är utav katter och lite grann varför jag är det :P . Men nu så ska jag gå. Det känns skönt att prata av sig men jag gillar även att skriva texter, alltså blogga och inte bara videoblogga. Denna gång vart denna video något kortare men ändå ganska lång. Men nu så ska jag gå. Jag ska gå till min kompis Frida och umgås lite med henne, hon ringde mig och ville umgås... Jag orkar egentligen inte men en stund kan jag då det var längesen jag umgicks med henne :P. P.s sorry för den konstiga stillbilden men jag kunde inte ändra på den tydligen :| . Men ni får ha det så bra & sköt om er... Puss och kram! /Tani



 
 

Av Tanya - 2 mars 2014 22:26

Hejsan! Som ni ser så har jag gjort en video/blogg-inlägg. Här öppnar jag upp mig rätt så ordentligt. Istället för att skriva av mig så kände jag för att prova på något nytt - prata av mig istället! Video-inlägget gjordes idag för ca någon timme sen, så den är helt ny :) . Döm inte mig för att jag pratar lite för snabbt och eventuellt ite för lågt... Det är första gången på evigheter som jag gör det här & jag kände mig nervös och lite obekväm genom att göra det här men jag valde att göra det ändå och publicera det... Mot slutet så avbröts det, jag var i princip klar men det jag skulle lägga till var (jag pratar om mina ätstörningar förresten och hur mina dagar var vart dom senaste dagarna, att jag har vart i sjukhus i Uppsala osv...) Ja men det jag vill lägga till var i alla fall att det kan i värsta fall gå riktigt illa, att det kan sluta mella liv & död... Resten får ni kolla på. Sorry jag babblar lite för länge och har troligen av misstag upprepat några saker flera gånger men det är för att jag är nervös som sagt + jag upprepar hellre samma sak några gånger än att man råkar glömma något och helt utesluter det. Har ni några frågor eller vill helt enkelt kommentera så gör det gärna. Vad tycker ni om att jag gör video/blogg inlägg? Ska jag fortsätta med det eller föredrar ni att läsa mina inägg? Kommentera gärna och säg vad du tycker :) Ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya



 



Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards