Alla inlägg under september 2014

Av Tanya - 24 september 2014 20:24

Hejsan! Idag har jag vart iväg och lämnat in blodprov, för att se om en utav mina mediciner som jag tar (har tagit den i många år, ca 10 år faktiskt) hur min kropp reagerar... Positivt eller negativt, typ så. Grattis, kommer man på 10 år senare... :P. Så vi får se hur det blir. För eventuellt ska jag isåfall byta ut en utav mina mediciner... Så vi får se hur det blir. Jag hoppas man får byta ut, då ni vet att jag allmänt mår dåligt och då vore det skönt att veta att en utav dom orsakerna är orsakat av en medicin och inte endast på grund utav jag är fysiskt sjuk. Men jag tror att det skulle behöva bytas ut, har velat det nu ett tag... Vet inte riktigt när jag får resultatet. Nog om det. Jag har även vart på stan med min mamma då vi båda har haft ärenden. Mina mediciner behövde jag hämta ut från Apoteket,  jag har köpt 2 nya maskaror (inte för att jag kände mig shoppingsugen, inte alls, utan för att det var 20% på Åhléns idag på valfri skönhets/sminkvara och det gäller bara under en väldigt kort period, så då slog jag till. Man kan trots allt inte påstå att maskarorna går till spillo, för var trejde månad ska man byta ut då den börjar ta slut/bli gammal. Istället för att köpa en ny så tar jag fram en ny då jag har flera maskaror på lager nu.) Jag köpte även Schampoo och en handkräm från The body shop, i doften kokos! Jag hade 50 kr att handla upp för (kupong) så jag använde upp den då den kostar 50 kronor också. Har hänt flera gånger att jag har torra händer, speciellt på hösten/vintern och så har man ingen handkräm i väskan... Nu har jag det! :)

 

Nog om det, har även gjort videoinlägg igår. Jag hann tyvärr inte lägga upp den igår och när jag väl hade tid, hade jag inte lust att lägga upp den 2 på natten riktigt... Jag pratar om ångest, hur jag har haft det på senaste tiden och även om mina framtidsplaner! Det har jag inte nämnt här i bloggen förut, så det är första gången jag nämner mina framtidsplaner. Saker som är helt bestämt och som jag ser fram emot!  Vill ni veta vad det är, så se till att kolla! ;). Detta inlägg filmade jag in igår runt klockan 18, ifall någon undrar :P. 

 

Men nu så ska jag gå... Jag ska slappna av nu en stund, sen fixa lite gott att äta (men dock nyttigt) och kolla på serier. Ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tani :)

 


 

Av Tanya - 12 september 2014 17:21

Hejsan! Idag har jag gjort ännu ett videoinlägg... Jag var nära på att inte lägga upp den här, då jag kände mig stressad samt det vart för mycket bakgrundsljud för min del... Mamma och min syster som låter. Skulle nästan behöva ett ljudisolerat sovrum för att inte störa mig på ljud runt om kring mig, haha! Jag ber om ursäkt för att detta inlägg blev... lite flummigt/skumt från min sida, men såhär fungerar jag när jag fokuserar på det som stör mig... Haha :P.  När jag är stressad, minsta lilla distraktion kan göra det värre för mig. Samt det är städdag idag, mamma är redan igång och städar... Städdag = stress. Samt jag pratar om vad jag ska göra idag... Är glad att jag mår bra och är glad idag, hade annars inte orkat blogga överhuvudtaget idag, så mycket kan mycket stress under längre period påverka mig. Sen så sa mamma något till mig som blev ett litet wake up call, något som jag inte alls har tänkt på: Hon påpekade (som andra också har påpekat) att det är inte bra att jag slösar på smink och sånt hur som helst, såhär mycket eftersom jag har råd just nu då jag bor hemma. Hon påpekade: Tanya även om du klarar dig fysiskt så kommer du få psykiska besvär, från att shoppa lite hur du vill till att vara mycket mer ekomoisk av dig. Det har hon rätt i... Så jag ska redan nu skärpa mig. Tänkte egentligen nästa vecka beställa ytterliggare ett paket, så betalar jag nästa gång jag får in pengar (jag betalar in i tid självklart.) Men jag låter bli nu. Jag ska lära mig att ha mer tålamod och skjuta upp det bara så att man lär sig i framtiden och även nu att ha mycket mer tålamod... Det är något jag behöver träna upp på, överhuvudtaget. Jag har väldigt dåligt tålamod med det mesta, speciellt om jag vill köpa något. Men nu så ska jag skärpa mig så att jag lär att få mer tålamod... + man brukar ju säga den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, haha :P. 

 

Men ja nog om det... Ska städa nu och så, ska börja med mitt rum. Sen så får vi hur resten av min kväll blir. Det var inte meningen att skriva såhär mycket, men kände att jag ville snabbt skriva av mig angående mitt tänk angående min shopping, som har på senaste tiden börjat spåra ur en aning... Men nu så ska jag gå. Ha det så bra och sköt om er. Trevlig helg på er alla! :) . Puss och kram! /Tanya

 


 

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards