Alla inlägg under juni 2015

Av Tanya - 29 juni 2015 01:57

Hej... Som ni har märkt har jag hållt mig borta ett tag. Jag har inte velat blogga eftersom jag har igen - börjat må sämre och sämre. Jag ville inte blogga om det. För jag vill inte folk ska se det. Jag vill inte folk ska räcka ut en hand/börja jaga mig. Då jag vet att en del nära och kära läser min blogg. Så det känns tufft för mig att skriva det här. Jag är ärligt talat, så otroligt trött på mitt beteende. Dessa besattheter och beroenden jag konstant skapar för mig själv. Jag ville ha hjälp, fast på mitt eget sätt och mina egna villkor (som vanligt.) Men jag börjar bli trött på det här. Om jag inte älskar mig själv nog att hjälpa mig själv, vem kommer göra det? Det är så att knappt någon vet vad jag verkligen går igenom just nu. Jag har isolerat mig från människor och dolt detta. Jag ville leva i min förnekelse, så jag kunde fortsätta med mitt självskadebeteende. För det är precis det här är... När man inte hjälper sig själv, så skadar man automatiskt sig själv. Jag känner mig ledsen och skamsen. Jag har känt mig så otroligt frånvarande från allting i princip. 

 

Jag kan tyvärr inte skriva exakt vad det är jag kämpar med... Men jag kan säga såhär: Det pågår på grund utav att jag har en ilska och jag har en stor misstro till mänskligheten överhuvudtaget. Blir det inte bättre snart... så funderar jag att kanske gå till en terapeut. Psykologer hjälper inte då de är i princip som en skolkurator, haha. Jag är trött på att vara trasig inom mig. Jag fattar dåliga/sämre beslut på grund av det. Inte alltid, men när det kommer till vissa saker har det tyvärr blivit så... Jag måste rädda mig själv. Jag vill inte må dåligt längre. Jag är trött på att konstant känna behovet av att skapa beroenden eller besattheter för mig själv som bara slukar upp mig och skadar mig själv. 

 

Jag känner att jag har inte så mycket mer att skriva... Jag ville bara skriva av mig. That´s it. Nu så ska jag ta tag i lite saker här i hemmet tänkte jag... men först ska jag fortsätta lyssna på musik. Men ni får ha det så bra. Sköt om er... Puss och kram. /Tanya. 

Av Tanya - 20 juni 2015 23:52

Hejsan! Idag för exakt 3 månader så flyttade jag hit där jag bor nu. Så jag har med andra ord bott ensam i hela 3 månader nu :). Jag ville blogga innan det blir midnatt så det är fortfarande den 20 Juni, för den 20 Mars flyttade jag in hit... haha :P. Jag vet egenligen inte vad jag ska skriva, men något får jag säkert ur mig.

 

Igår (när det var midsommar) så har jag firat det med familjen och släktingar. Det var trevligt. Idag har jag mest sovit. Jag har massor med saker att ta itu med! Räkningar, disk och sådant... Som jag har skjutit upp med (alltså disk och sånt, när det gäller att betala hyra och räkningar i tid så är jag punktlig!)

 

Det märks att jag vet verkligen inte vad jag ska blogga om då jag skriver så ointressanta saker, haha! Jag känner mig mest halvt seg och trött. Men annars så mår jag bra/helt okej. Det är mycket som jag går igenom just nu. Det är en massa känslor som jag har förtryckt så länge, allting kommer upp till ytan just nu. Min ilska, sorg, glädje, ja ALLTING kommer upp till ytan. Jag klarar av det, men det kan bli överväldigande ibland. Jag har fortfarande inte hittat balansen trots jag har bott ensam i 3 månader nu. När det kommer till rutiner och så, då blir mina känslor ännu intensivare till och från. Jag kör verkligen över mig själv! Antingen så tar jag tag i ALLTING under en och samma dag (upp till flera dagar i rad, det är inte bara en enda dag) så jag sen blir helt slut och orkar inte göra något under åtminstone 2 dagar. Det är därför min disk har växt till sig och så... Jag tänkte diska inatt innan jag går och lägger mig, jag mår seriöst psykiskt dåligt av att se mitt hem i mindre perfekt skick. 

 

Jag vet inte vad mer jag ska skriva, så jag avslutar här. Jag lovar att snart blogga igen, alltså innan månadens slut... Det behöver jag verkligen. Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards