Alla inlägg under juli 2015

Av Tanya - 30 juli 2015 20:24

Hejsan! Igår fyllde jag år, jag blev hela 25 år... Wow, jag börjar nästan bli "gammal" haha :P. Jag fick en hel del pengar igår och fått även en handväska. För det är det enda jag har önskat mig i år - att få pengar. Så direkt så började jag att shoppa. Alltså jag beställde från nätet, Jag köpte ett rött läppstift från Mac (den heter All fired up) Även Bobbi brown shimmer Bricks (det är highligher och "ögonskuggor" i en.) Jag köpte även pennvässare till smink och 2 olika settings sprays från Urban decay (det gör så att sminket håller lämgre samtidigt som den återfuktar huden.) Så idag har jag vart på stan med mamma. Jag köpte lite saker och åt mat, fikade, handlade lite och sen tog mig hemåt. Jag köpte en schampoo och balsam från märket Kerastasé (tror jag det stavas.) Egentligen kostar 1 schampoo för nästan 300 kronor. Men idag kostade Schampoo OCH balsam tillsammans för 399 kr. Väldigt bra pris måste jag säga! Sen så fick jag större gratis prover av samma märke, fast annan linje. Det jag köpte är specifikt för lockigt hår. Det som jag fick som gratis prover är specifikt för mer torrt hår. Det ska bli kul att testa faktiskt! :). Jag tänkte egenligen köpa ögonkräm idag också (då jag är i behov av det) men den jag tänkte köpa fanns inte på lager... så fick en prov på en annan ögonkräm istället från märket Bliss. Jag ska använda den och se vad jag tycker om den... Tycker jag mycket om den så kommer jag troligen köpa den!

 

Ikväll ska jag bara ta det lungt... Se på någon film, äta lite gott och se på serier. Jag ska inte göra så mycket mer än så riktigt. Jag ville bara blogga lite snabbt, hade inget speciellt så att blogga om egenligen... Så nu avslutar jag det här då jag känner att jag har bloggat klart. Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Av Tanya - 5 juli 2015 15:48

Hej. Jag känner mig så otroligt trött. Både när det kommer till psyket men även fysiskt. Denna äckligt sjuka värme förstör så mycket för mig. Jag vill inte ta mig ut på grund utav att det känns mer som ett helvete än en sommar, samt det triggar igång min ångest. Nej, jag gnäller inte på samma sätt som typiskt svenskar gör. Jag tycker det ÄR skönt när det är svalare, de dagar de regnar och inte känns som ett helvete. Ni kanske märker att jag är lite irriterad? Det är jag och jag ska också berätta varför... Jag har på senaste tiden nästan helt slutat blogga (som ni märker.) Jag trodde först det var för att jag bara tappade intresset eftersom jag mådde bättre och flyttade. Visst var det lite så också, men nu när jag mår dåligt igen har jag hållt mig igen från att blogga. Varför? Jo... För jag inser, vad jag än skriver (oavsett om det är om shopping eller min psykiska ohälsa) så finns det människor som läser min blogg och sedan jagar mig. Predikar för mig hur jag ska leva mitt liv osv (som om jag inte redan visste allt detta!!) Ta det inte på fel sätt. Jag har känt mig tacksam över detta. HAR. Nu är jag bara irriterad. För jag känner mig konstant pressad och jagad av folk i allmänhet. Jag hatar det,

 

Jag har flera gånger under denna sommar seriöst tänkt på att helt bryta kontakten med nästan alla människor. Blockera deras nummer, se till att de inte kan få tag på mig via Facebook osv. För jag är trött på att konstant få höra meningslösa predkningar som jag har hört 100 gånger om. I verkligheten jagar folk mig och skriver jag om för mycket shopping eller psykiska ohälsa här så jagar vissa mig med! Låt mig va. Försvinn. Så länge jag inte skriver att jag har självmordstankar och tänker ta mitt eget liv, så har ni ingen rätt att jaga mig och hålla på. Jag vet att ni menar väl. But enough is enough. Jag orkar inte längre. Jag har hållt tillbaka med bloggandet bara för att folk ska sluta jaga mig och få reda på ännu mer information om mig, mina känslor, tankar och liv. Nu tänker jag göra som jag själv vill. Hör du av dig på grund utav det jag skriver i bloggen så finns risken att jag ignorerar dig. Jag vill inte höra det. Inte igen. Jag vet redan allting. Jag är bara inte kapabel till att fixa allting. Jag känner mig bara pressad och stressad då. Jag önskar jag vore lika ensam som jag känner mig faktiskt. Smärtan hade vart mindre då. 

 

Ni får bry er - från distans. Kontakta inte mig på grund utav sånt här. Det gör bara så att jag vill sluta blogga på grund utav er. Jag ändrar inte mitt beteende - jag visar det bara mindre så det ser ut som att jag gör framsteg. Ibland gör jag det, ibland inte. Jag har till och från även eskalerat lite med shoppingen (inget extremt som hindrar mig från att ta ansvar för mina räkningar, hyra osv.) Så ansvarslös och dum är jag inte. Jag har låtit bli att blogga om shopping nästan helt på senaste tiden. Jag vill inte höra predkningar. Mitt liv, mina pengar, mitt beroende. Leave me alone! (Fast beroende är fel ord. Förut om jag inte shoppade började det att klia i mina fingrar och kände rastlöshet. Nu är det inte så längre. Däremot är jag lite fäst vid det. Jag shoppar bara för att jag KAN - Inte för att jag har det behovet.)

 

Sorry för att jag gnäller mycket. Jag vet att folk menar väl. Men man måste kunna blogga om sina innersta känslor och tankar utan att bli jagad, höra att jag borde söka proffsionell hjälp och så vidare. Jag blir även jagad i verkliga livet som sagt. Det blir lite för mycket och för påfrestande för mig. Jag har en diagnos som gör livet svårt nog som det är för mig,  jag har för i helvete inte cancer. Sluta bete er som om jag behöver all hjälp i världen. I don´t! Jag har inget mer att lägga till känner jag. Jag har nu fått ut det jag vill ha sagt. Hejdå. /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards