Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

10 månader nu! :)

Av Tanya - 20 januari 2016 23:21

Hejsan! Idag har jag bott ensam i hela 10 månader, i nästan 1 år! Wow, så fort tiden går... Jag flyttade ju in den 20 Mars förra året. Idag har jag endast sovit, ätit lite och pratat i telefon i princip. Igår firade jag och några till min systers födelsedag, hon blev hela 17 år! Nästa år blir hon myndig, hon är nästan vuxen ju! Så fort tiden går, jag kommer ihåg när hon var endast 4-5 år. Jag kommer också ihåg när hon var ett spädbarn. Jag tror helt klart att hon kommer flytta ut mycket tiddigare än vad jag gjorde, jag flyttade ut när jag var 24 år vilket är alldeles för sent tycker jag. Jag önskar seriöst att jag hade flyttat ut mycket tidigare, då hade jag kommit längre här i livet och antagligen mått mycket bättre idag. Den miljön jag bodde i, var en dålig miljö för mig personligen. Jag mådde nästan alltid dåligt och hade svårt att känna riktigt hopp, i jämförelsevis med idag t.ex. 

 

Men hur som helst, nu ska jag inte blogga om det. Jag har mått så bra de senaste 2 veckorna. Jag har känt mig fri och jag känner nästan att jag vet vad jag vill/vad som behövs göras för min del. Jag känner att jag inte har mått bra eller känt frid på ett bra tag. Jag började må dåligt lite vid Maj månad förra året och sen så på sitt sätt eskalerade det. Jag hade allmänt mycket ångest och tvivlade på mig själv, min framtid osv. Men efter nyår började jag må bättre igen, jag kände att jag inte behöver kontrollera allting längre. Utan allt är i Guds händer nu. Jag går åt rätt håll även om jag tvivlar på mig själv ibland och på denna healingsprocess som jag går igenom. Men just nu är jag inte full utav tvivel längre. På grund utav att jag mår bättre så orkar jag göra mer nu. Jag orkar satsa mer på mig själv och även socialera mig med folk lite mer. Jag har ju levt ganska så isolerat på grund utav mitt psykiskt dåliga mående. Men nu är det bättre. Jag känner mig allmänt gladare och mer harmonisk. Det känns som om Gud har befriat mig från något... En tung börda som jag bar inom mig hela tiden, som till slut blev för tungt för mig att bära. Den bördan är jag fri ifrån känner jag nu :).

 

Nu känner jag dock att jag har bloggat klart. Så nu ska jag kolla på serier och allmänt ta det lugnt (som jag har gjort hela dagen idag, jag var så trött så jag kände att jag verkligen behövde det.) Så småningom ska jag gå och sova senare igen. Det blir en ganska lugn dag imorgon också. På fredag tänkte jag hälsa på mamma ett tag. Sen så vet jag inte vad jag gör resten av helgen. Vi får se helt enkelt. Ni får ha det så bra. sköt om er. Puss och kram! /Tani

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards