Alla inlägg under april 2016

Av Tanya - 13 april 2016 23:05

Hejsan! Jag har mått så otroligt bra de senaste dagarna och senaste veckorna generellt. Jag brukar må mycket bättre under våren MEN jag mår extra bra, bättre än vanligt. Varför? Jo, för jag har inte haft ångest under flera veckor nu! Det går verkligen bra för mig, Gud har verkligen befriat mig från ångest känner jag. Jag tror inte jag är immun mot att någonsin känna ångest igen såklart. men jag tror verkligen på att de mörka dagarna att konstant leva med ångest varje dag flera gånger om dagen, dessa mörka tider är förbi. Nu är det ljusa tidet här, bokstavligen! :)

 

Jag har lett flera människor till frälsning, jag  tar hand om mig själv mer och passar på att tar några extra promenader nu när solen är framme och när det är så fint väder, samt att det är såklart varmare ute :). Det enda jobbiga just nu är (och det är en stor grej) är att en nära kär vän till mig, har cancer... Han heter Michael. Han har en godartad tumör i bröstet som snart ska opereras bort och chanserna att det ska lyckas är goda. Jag har bett så otroligt mycket för honom och fortfarande ber för honom. Jag har bett ca 50 kristna att de ska be för honom (nej jag känner inte så många människor personligen, men de finns en del kristna man har snackat med genom åren + jag kontaktar kristna genom kristna grupper på Facebook.) 

 

Jag har en väldigt stark, god och fridfull känsla att han kommer klara av operationen galant och att han kommer bli fri från cancern. Men jag ber också om att den inte ska återvända efter ett tag. Så ni som läser min blogg, oavsett om ni tror på Gud eller inte... Snälla be för honom. Ju fler som ber desto starkare blir det. Det som är Guds vilja, det ska ske helt enkelt. Be att hans cancer INTE ska återvända i framtiden. Det skulle betyda allt för mig om ni kunde göra det!   

 

Just nu så sitter jag här bara och lyssnar på musik och bara mår allmänt bra. Jag har haft en bra, fridfull givande dag och imorgon är man också upptagen. Jag har en läkartid att passa sen efter det ska jag hem till mamma och hälsa på :). Sen så får vi se vad som händer. Jag tippar på att det blir lite lugnare i helgen för denna vecka har jag haft en del att göra (det är precis så jag vill ha det också.) Eftersom jag är fri från ångest nu. så tar saker och ting inte emot lika mycket längre. Allting flyter bara på och man känner sig inte jämt överväldigad, trött och ängslig.

 

Vilket i sig är en stor befrielse att kunna fungera som en normal sund människa, för det blir ett stort hinder i vardagen när man har mycket ångest. Allting tar emot då och man måste verkligen kämpa och prioritera, för de dagar det är värre så kan man inte göra allt man hade velat göra. Utan då måste man välja lite. Men jag har inte behövt välja på så sätt under senaste tiden utan jag har kunnat göra allt jag har velat göra och behövt göra utan att jag blir senare nli helt förstörd och slutkörd! :) Men nu så ska jag gå, jag känner att jag har bloggat klart nu. Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards