Alla inlägg under maj 2016

:(

Av Tanya - 26 maj 2016 05:49

Hej... Jag mår verkligen, konstigt. Dåligt men ändå inte. Jag är ofta ledsen och känner mig aggressivare än vanligt. Jag känner mig ofta modlös, nedstämd och "sårad." Ja, jag är sårad. Jag vet ju varför. Men det är ingen som har nyligen sårat mig så. Däremot har jobbiga människor skapat onödig drama och huvudvärk för mig. Jag sittet här bara, lyssnar på lovsånger och skriver här för att få ut allting. Eller nej, inte allting. Inte ens i närheten utav det. Mer,,, det värsta eller det nödvändigaste kanske jag ska säga Jag blir nedstämd VARJE SOMMAR. Men tro det eller inte, jag har det bättre den här sommaren. Förra sommaren hade jag stark ångest och fick någon enstaka starka panikattacker. Jag har vart fri från ångest i hela 2 månader nu. Så jag känner inte alls ångest längre. Äntligen har Gud befriat mig från det, som jag visste att det skulle ske! Jag har känt såhär nedstämd och ledsen i under en månad ungefär (kanske lite mindre.)

 

Däremot kämpar jag fortarande med ilska, bitterhet, oförlåtelse, sorg, smärta, ängslan, oro, är lite paranoid ibland osv. Jag valde att vara konkret och välja att förlåta alla som har gjort mig ont. Det var 20 personer som jag behövde förlåta... (Man ber en bön där man säger i princip till Gud att man vill förlåta dessa personer, vad de gjorde med en, hur det kändes och i slutändan välsignlar de.) Jag mådde skit efteråt, för mycket sår revs upp och jag fick bara gråta ut. Samt ilskan kom upp till ytan ytterliggare. Jag blir rensad just nu och för att bli rensad måste allt skit som finns inom en komma upp till ytan. Om jag hade haft något att säga till om, så hade jag personligen stängt av mig själv helt och hållet. Men jag kan inte göra det längre. För jag har flytt tillräckligt länge ifrån mig själv.Det är dags att möta den hårda kalla sanningen och avslöja alla lögner som jag har trott på i hela mitt liv. Det är dags att permanent börja må bra och inte ha längre perioder då man mår dåligt och under kortate perioder är det bra. För det är så jag har haft det i alla dessa år.

 

Något som jag kan säga som är postivt, är att jag har valt att träffa en pyskolog. Sen hur bra det går, det återstå att se. Jag har försökt många gånger förut men det har inte direkt hjälpt mig. Sen så omger jag mig mer med kristna människor och har genrellt mindre kontakt med icke kristna/energi tjuvar. Förut hade jag mest bara kristna tjejkompisar, men nu börjar det växa. Jag har även kristna manliga vänner just nu. Vilket är bra, för mitt mål att gifta mig med en kristen man en dag närmar sig :). Men jag måste må bättre först, kan inte fokusera på män riktigt just nu (även om min största dröm är att gifta mig.)

 

Jag känner att jag inte vill skriva så mycket mer. Jag hade kunnat skriva mycket mer, som vad som har hänt på senaste tiden osv. Men det orkar jag inte med just nu. Kanske nämnwe  jag det en annan gång. Jag tänkte länka en låt som jag lyssnar på, det skänker mig tröst och frid nu under denna jobbiga period. Lovsånger hjälper mig verkligen, bön och hålla sig brinnande kristna människor :) .Men ni får ha det så bra... Sköt om er. Puss och kram! /Tanya

 

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards