Direktlänk till inlägg 30 juni 2016

Dåligt slut på denna månad.

Av Tanya - 30 juni 2016 23:02

Hej... Jag bloggar bara för att jag vill blogga något denna månad, innan juli är här... haha. Jag har haft en bra juni månad, ända tills igår. Då jag blev sviken. Så konstiga människor det finns... Jag vet inte ens om jag vill blogga om det. Jag känner mig allmänt nedstämd idag. Mina hormoner far och flyger då jag får min mens snart, så jag ogillar människor lite extra mycket just nu. Rent generellt alltså.

 

Jag vet inte vad jag ska säga... Jag har varit i Uppsala iförrgår, för att ta massa prover. Men ingenting gjordes, blev lite snack bara och ska ta massa prover och skit i December eller Januari månad. Sen så träffade jag en "vän" i Uppsala. Vi hade det trevligt. Vi gick in i affärer, jag shoppade som vanligt, vi åt sedan i en grekisk restaurang, sedan så gick vi till kyrkan och var med i en Gudstjänst sådär helt random. Det var intressant. I just den kyrkan var det väldigt "religöst" och "dött-" Med det menar jag, det spelades inte in några morderna lovsånger, de hade konstiga gammalmodiga dräkter på sig (de som skötte Gudstjänsten) samt man fick inge förbön efteråt- Helt tväremot min kyrka med andra ord, där det finns liv, en hel del lovsånger och förbön efteråt :). Sen så efter det gick vi till stan igen där det blev mer shopping. Mamma valde att följa med till Uppsala men hon gjorde annat. Sen så mötte vi upp mamma och tog en fika. Jag och mamma tog oss hemåt tillsamman senare, tog bussen hem. Min "kompis" och jag skiljdes åt efter en trevlig dag i Uppsala.

 

Ni kanske undrar varför jag påpekar att vi inte är vänner längre? För hon gillar inte att min relation med min mamma inte är alltid sunt och hon skyller det på mig. Säger att jag borde ta ansvar för att jag är tydligen en dålig dotter? (Enligt min mamma själv är jag en underbar dotter, men ja okej, skyll allt på mig.) Hon sa att hon tänker ta avstånd från mig tills jag har förlåtit min mamma fullt ut, tills jag har redigt ut min relation med min mamma.Jag undrar, vad har HON med det att göra? Är det sjukaste och det dummaste jag har hört (nå väl, en utav de sakerna i alla fall.)  Som om jag inte har försökt det, typ en miljon gånger. Jag har då ännu inte lyckats, vilket hon också vet om. Om våran vänskap baseras på hur min relation är med min mamma, så kan hon dra åt helvete så långt det bara går. Det märks att denna människa varken förstår sig på mig eller har allmänt en djupare förståelse för min situation. Hon påstår också att jag kommer hamna i helvetet om jag inte förlåter min mamma och enligt henne drar hon sig undan för att hon inte vill uppmuntra denna oförlåtelse jag har och på så sätt hamna i helvetet.

 

Ja, ni hör själva hur sjukt det låter. I hennes ögon gör hon mig en tjänst. Men det enda hon åstadkommer med det här är att jag kickar ut henne från mitt liv. Min relation varken med min mamma, henne eller någon annan blir varken bättre eller sämre med den här behandligen/denna metod. Så jag hade en bra månad men slutade dåligt. What´s new? Jag känner redan att jag till och från bär världen på mina axlar, som om jag behöver fler bördor i mitt liv. Nepp, jag orkar inte mer. Så... Jag skiter i denna såkallad "vänskap" och går vidare med mitt liv. Jag får fortsätta med min förlåtelse process med en person mindre vid min sida, så är det bara. För det är inte så att jag vägrar att förlåta... men jag har inte förmågan i mig. Det gör för ont. Jag har väldigt svårt för att släppa det förflutna, det är inget jag kan hjälpa. Inte medvetet i alla fall...

 

Ja ja, nu så ska jag lyssna på musik, eventuellt se på en serie eller en film och försöka lugna ner mig lite då jag har känt mig allmänt ledsen och stressad idag. Men ni får ha det så bra. Puss och kram... /Tanya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards