Alla inlägg under augusti 2016

Av Tanya - 7 augusti 2016 09:22

Hej. Jag insåg precis att jag inte hade bloggat något under hela förra månaden. Jag vet egentligen inte ens vad jag ska skriva längre. Jag är 26 nu, är 1 år äldre. Det känns inget speciellt att fylla år ärligt talat. Jag vill nästan avsluta inlägget här, haha. För jag vet inte alls vad jag ska skriva. Jag har kollat på 2 bra kristna filmer, både igår och imorse. Den jag såg igår heter War Room och den jag såg för några timmar sen efter The war within. Jag rekommenderar starkt dessa filmer, helt underbara! Jag tänkte faktiskt börja se på fler kristna filmer generellt. Det har väldigt bra budskap och är baserat på sanningen. Guds ord är sanningen :).

 

Anledningen till att jag inte har så mycket att skriva om är att för att på utsidan ser det lugnt och stilla ut. Det är som vanligt liksom. Men jag går konstant igenom en personlig, inre andlig utveckling. Visst skulle jag kunna skriva lite om det då. Jag har alltid haft kontroll behov och varit svarsjuk av mig. Min svartsjuka har minskat DRAMATISKT efter en månads konstant mardrömmar om att min framtida partnet var otrogen mot mig. Ibland ångrade han sig och bad om förlåtelse i drömmen, ibland så var han kall vilket sårade mig mer i drömmen. Så jag valde att släppa kontrollen till Gud. Nu är svartsjukan i princip som bortblåst :). Jag kämpar fortfarande med kontrollbehov men jag har gjort stora framsteg där med...

 

Jag kämpar också med lustar, nästan dagligen. På olika sätt i olika områden i mitt liv. Problemet är att jag är bekväm med mina lustar. Jag älskar de mer än vad jag hatar de, för jag ser mer fördelar än nackdelar med det. Jag vet att det gör mitt hjärta mer kallt har jag nyligen insett och det är inte bra. Men jag hatar inte det tillräckligt för att ge upp om mina lustar. Inte än... Men jag måste omvända mig. Det känns som om jag måste komma till något slags djupare insikt innna jag helt kan ge upp det. Jag får be om det, be om att få se konsekvenserna utav lustar. Jag bad om samma grej angående kontrollbehov, då visade Gud mig att kontrollbehov och rädslor går hand i hand. Så länge jag har behovet att kontrollera mig själv, min omgivning och andra människor så kommer rädslan finnas kvar - och växa dessutom. Då kände jag att jag ville helt ge upp om det. Jag sa till Jesus att han får ta det, för jag vill inte vara rädd längre...

 

Eftersom jag fortfarande kämpar med kontrollbehov så kämpar jag fortfarande med rädslor. Men i mildare grad nu. Jag har fortfarande mina basic rädslor kvar, men i mildare och sundare form utav det. Jag brukade vara rädd för nästan allting. Men nu så är jag mycket friare, starkare. Allt det tack vare Jesus. Jag har då inte tagit hjälp av psykologer, mediciner för psyket eller liknande. Utan all ära går till Gud! :)

 

Jag känner att jag inte har så mycket mer att skriva om just nu. Men ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards