Direktlänk till inlägg 31 december 2016

Gott nytt år!

Av Tanya - 31 december 2016 21:37

Hej... det var ett tag sen jag bloggade. Tänkte skriva ett snabbt inlägg innan det nya året är officiellt här. Som ni har märkt så har jag inte bloggat så speciellt mycket på senaste tiden. Men jag har såklart gått igenom mycket.

Min gammelmormor dog den 16/11, vilket var tufft då morfar dog den 24/11 - 2004. 2 dödsfall i just November månad... jag tänker inte så mycket på det längre men när jag väl gör det så gör det såklart ont inom mig. Jag minns det, jag kom dit försent. Jag kom till hennes hem när hon hade redan gått bort för en kort stund sedan, ca en halvtimme tidigare. Det var hjärtkrossande att se hennes lik där... min älskade gammelmormor! Jag saknar henne... ?. Det känns inte bra att börja det nya året utan henne. Hon blev 81 år gammal. Jag önskar att hon hade levt tills hon var 100 år så man hade haft lite extra tid med henne. Men samtidigt så led hon ju, hon mådde sämre och sämre tills hon gick bort. Det var sorgligt men hennes död vad fridfullt, hon hade inte panik! ?.

Jag har agerat lite konstigt sen sorgen, inte varit mig själv riktigt. Isolerat mig själv mer, mer tom på ord. Känt mig mer sårbar och oälskad på senaste tiden. Men jag vet att det är bara en tung process för mig just nu. Snart så kommer jag må bättre och bli mer mig själv igen ?.

Just nu är jag med min bästa vän Krista hemma hos mamma och min lillasyster, hennes vän firar också nyår här + 4 hundar är här! Nu tänkte jag avrunda detta blogginlägg. Mitt nyårslöfte är att jag ska bli en bättre, nådigare människa.

Ni får ha en underbart gott nytt år och Gud välsigne er alla! Puss och kram / Tanya.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards