Alla inlägg under december 2017

Av Tanya - 19 december 2017 10:32

Hejsan! Jag mår bättre nu. Problemet och mina jobbiga omständigheter kvarstår, men jag har funnit mer frid i min själ nu. Jag har helt enkelt fått kaptilureat. Jag hade en mörk period där jag började övertänka och analysera allting, det orkar jag inte göra längre. Så jag upplever mer frid nu eftersom det är mer stilla i mina tankar just nu. Vilket är väldigt skönt! Jag har lyssnat på en del predikningar och läst bibeln, det hjälper mig att boosta min tro och tillit på Gud, hjälper mig att fokusera på Jeuss, nuet och framtiden, än att älta saker som har hänt och ständigt beklaga över hur missnöjd jag är med enna situation jag befinner mig i. Jag kan ändå inte göra något åt det, så det är bara att acceptera läget, se framåt och gå vidare. Jag är trött på att driva mig själv till vansinne med en massa onödiga tankar som inte kan påverka min situation eller tillvaro just nu. Jag kan bara kontrollera min attityd, inte det som händer runt om kring mig.

 

Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Jag känner mig en aning uttråkad. Jag borde egentligen tvätta och fixa här hemma lite, men det orkar jag inte med just nu. Jag skjuter upp det tills vidare :). Jag vet inte vad mer jag ska säga riktigt, annat än att jag har funnit mer frid just nu. Jag tror inte ens att det finns någon som läser min blogg längre, haha. Har ju varit väldigt inaktiv i vilket fall, så... Jaja. Ni som läser. Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tani

Av Tanya - 7 december 2017 07:50

Hej! Det var ett bra tag sedan jag bloggade senast... Bloggar från min mobil just nu. Orkar inte blogga vid datorn + jag befinner mig i vardagsrummet just nu, min laptop är i mitt sovrum. Jag vet inte hur jag ska riktigt börja med detta inlägg, men känner att jag behöver verkligen skriva av mig och få ur detta från mitt hjärta. Då det finns en del saker som tyvärr tyngre ner mig.

Utan att gå in på för många detaljer, så har jag fått reda på att en person, som jag såg som en rätt som nära vän... Har sårat mig. Ljugit för mig om allt möjligt. Den personen har blivit avslöjad. Men istället för att ta ett snack med mig, så flyr den personen ifrån mig. Vi har inte pratat sen dess. Troligen för den personen inte förväntar sig att jag ska förstå, då jag brukar oftast ha 0 tolerans mot lögnare. Jag tror att det är enklare för personen i fråga att fly och slippa riskera att jag avvisar den med hårda kalla ord, än att den kontaktar mig och får vad den hade förväntat sig. Men grejen är med mig är att jag har faktiskt förändrats - till det bättre. Jag är snällare av mig, mer nådig. Mer förstående och förlåtande. Om jag inte misstar mig så tror jag att mitt förra nyårslöfte var att jag skulle bli en mer nådigare människa. Det har jag lyckats med väl!

Jag saknar personen i fråga som i dagens läge inte har kontakt med. Mer än så vill jag inte gå in på. Jag har typ "glömt" det som är bra och är allmänt uppslukad av smärta. Det har även gått över 1 år sedan, sen min gammelmormor gick bort. Något som jag ännu bearbetar med. Jag känner generellt en rätt så djup sorg, smärta och ilska i min själ. Tidigare igår/idag fick jag ett känslomässigt utbrott och bara grät ut över allt möjligt, som jag bär inom mig. Nu får Gud gripa in och hjälpa mig... Jag behöver en andlig och själslig "semester." Semester från smärta, ilska och sorg. Jag vill kunna känna glädje igen, vilket var längesedan jag gjorde det sist...

Jag har i princip lagt ner med att blogga men kände verkligen att jag behövde skriva av mig nu. Inte för att jag skrev så detaljerat, men ändå. Jag vet ju vad det hela handlar om. Ibland känns det så tungt att leva. Med flera olika sjukdomar, en diagnos och mitt sinne som aldrig verkar vara stilla under en längre period. Jag tror att en del utav mitt problem är att jag har nog för mycket fokus på det som är fel/dåligt just nu och för lite på Jesus och mina välsignelser som jag faktiskt har här i livet... Inte för att jag nödvändigtvis är otacksam, mer som att jag inte är bra på att leva i en limbo. Jag har rätt så stort kontroll behov och vill veta allting i förväg i princip. Jag vill kunna släppa taget mer och lita på Gud mer... Men det är en utmaning. Människas natur går för det mesta helt emot Guds natur och därför är det alltid en ständig kamp.

Jag tänker avrunda här nu... Lägga mig snart. Ska städa senare idag. Jag behöver nog bara ta hand om mig själv nu och be. Ha fokus på Jesus. Lita på att allt kommer ordna sig och att Jesus kommer befria mig från denna smärta och ilska jag upplever, för jag tror det är det som gör mig så ledsen, utmattad och stjäl all min energi för tillfället. Jag tror på att nästa år blir bättre. Det kommer inte bli sämre i alla fall då jag har redan haft ett dåligt år... Aja hur som helst. Ha det så bra och Gud välsigne er alla! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards