Direktlänk till inlägg 26 juli 2018

Jag fyller år nu på söndag...

Av Tanya - 26 juli 2018 17:58

Hejsan. Detta är troligen sista gången jag bloggar som 27 åring, då jag blir 28 nu på söndag... Det blir inte alls mycket till firandet, delvis för jag bryr mig inte riktigt om sånt längre men också för jag har inte planerat in något särskilt. Det blir jag, min lilla syster och en utav mina bäsra vänner: Nathalie. Jag vet inte vad vi ska göra. Jag ska eventuellt ta mig till kyrkan nu på söndag, sen så kommer de hit men mer än så vet jag inte. Det känns tråkigt att fylla år om jag ska vara helt ärlig. Det känns inte som något speciellt men samtidigt så känner jag mig smått "gammal."

 

Sen så hatar jag detta tropiska värme, det är inte nådigt! Jag och fler kristna har börjat be till Gud att han ska sända regn då det har börjat brinna under flera olika ställen här i Sverige. Det är svårt för mig att sova gott non stopp om nätterna. Jag längtar till hösten faktiskt! Jag gillar själva kylan och svala känslan det är i början av hösten, men jag gillar inte mörkret, Det vore perfekt om det kunde vara svalt/kallt men ändå ljust ute om dagarna till ganska så sent på kvällen. Men men, det är som det är.

 

Jag har mått konstigt, som vanligt på den senaste tiden. Det är upp och ner hela tiden, men jag mår mentalt bättre  nu än vad jag gjorde hela förra året. Jag hatade året 2017, en utav de jobbigare åren som jag fick genomlida av flera olika anledningar, en utav dem var på grund utav min gammelmormors död, vilket jag ännu bearbetar. Sen så misstänker jag att jag kanske har bipolär också, då mina svackor och känslor pendlar ganska mycket. Jag har alltid "skyllt" det på mina hormonrubbningar och brist på ordentliga rutiner, men nej... jag tror det är mer än så faktiskt. Jag har alltid gett mig själv skulden för mitt mående men jag tror att jag börjar inse att det finns saker som jag inte helt kan kontrollera, som inte är mitt fel. Det är aldrig kul att känna skuld och skamkänslor för att ens humör och dagar kan svaja så mycket från period till perod, man börjar tillslut känna sig galen när man skyller allt på sig själv. Så jag försöker släppa skulden men ändå ta ett visst ansvar på något sätt. Det är en svår balansgång att gå på kan jag säga er, men jag lär mig sakta men säkert! :)

 

Ja, jag känner att jag inte har så mycker mer att lägga till. Jag har shoppat ganska så mycket på senaste tiden för att trösta mig själv, känner att jag behöver dra ner på det då det orsakar mer stress än lättnad i längden. En liten påminnelse till mig själv bara :). Men jag hoppas att ni mår bra. Ha det så bra och Gud välsigne er alla. Puss och kram /Tanya.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards