Direktlänk till inlägg 5 juni 2019

I miss my joy, I want it back...

Av Tanya - 5 juni 2019 19:56

Hej bloggen och ni alla där ute. Jag sitter här i mitt vardagsrum, ska strax ut och handla, reflekterar och lyssnar på kristen musik. Jag minns när jag brukade lyssna på lovsånger i princip 24/7 innan min gammelmormor dog November år 2016. Det var lite som att när hon dog så dog en del av mig också. Min glädje försvann, än i dag kämpar jag med glädjen. Jag har haft svårt för att lyssna på lovsånger under en längre period eller mer än 2-3 låtar, för då blir jag för känslosam och triggar igång smärtan i mig ibland. Det vill man ju inte, så jag stänger av mig själv då. Men jag tycker det är dags att lyssna på lovsångerna igen, gråta ut tillsammans med Jesus och låta mig själv må dåligt för stunden. Det är okej, det tillhör processen. För att jag ska kunna innerligt kunna må bra och le och skratta, prisa Gud intensivt som jag gjorde förut så får jag bite the bullet så att säga. Jag gick till en hemgrupp också ett tag (ett gäng kristna som samlas där man ber tillsammans, får höra undervisning osv.) Jag gjorde det förra året men sen så slutade jag gå dit, för jag befann mig i en mörk period där jag tappade hoppet mer och mer. Jag blev så pass hopplös där ett tag så jag tänkte på att lämna allt jag visste om, kände till och börja om från början. Gå min egen väg istället för Guds smala stig.

 

Det var inte vad jag ville egentligen,men jag var frestad i månader för jag mådde väldigt dåligt förra året och även i början av det här året. Jag började må dåligt igen under april månad, led av vårdepression som jag gör varje år sen dem senaste 3-4 åren. Är det okej att sakna sig själv? Den sprudlande glada Tanya jag var innan min gammelmormor gick bort, den som brann för Jesus, istället för att vara likgiltlig och fylld med skam och skuldkänslor periodvis? Jag känner inte skam just nu, lite ledsen bara över att jag inte längre är den jag brukade vara. Jag saknar henne. När jag tänker på hur jag mådde förut och hur jag var förut så får jag tårar i ögonen, eller åtminstone så sjunker mitt hjärta lite till. Jag har dessutom nyligen gått igenom en annan prövning som gjorde mig ytterliggare modlös, det var det som satte igång frestelsen att lämna allt bakom mig.

 

Jag hanterar det bättre nu, men det gör ännu ont. Jag har ännu inte helt läkt än, men jag är på väg dit. Förlåtelsen är nyckeln dit och att bearbeta allt med Jesus. Människor sviker oss hela tiden och hugger i hjärtat, Jesus är den enda man kan lita på till 100%.  Jag vill gå tillbaka till den jag en gång var, jag vill få tillbaka min glädje igen, men jag vet att jag måste sörja först det som jag har så länge undvikit och stängit in. Visst, jag har sörjt till en viss del och periodvis, men inte alltid helt frivilligt eller sammarbetsvilligt från min sida. Inte bara sörja den jag var, inte bara sörja klart min gammelmormors död, men även sörja det jag nyligen har fått gå igenom, som jag inte tänker nämna här. Dem som vet, de vet. Det angår inte andra människor känner jag. Aja, nu ska jag lyssna klart på min låt, gå ut och handla och se vad som händer sen. Ha det så bra och Gud välsigne er alla. Puss och kram! /Tani

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards