Alla inlägg under juni 2010

Av Tanya - 27 juni 2010 17:07

Hejsan alla där ute! Idag så känner jag mig trött, slö och seg.
Så är det när man lägger sent/tidigt och går upp sent... Igår gick jag och la mig vid 4 och vaknade 10, var jätte hungrig så jag åt frukost men sen så gick jag och la mig igen och sov till ca halv 3... Jag är riktigt lat alltså.
Aja, det blir väl så när man har sommarlov :P .


Det är något som jag verkligen stör mig på så är det människor som ger upp...
T.ex om man är överviktig och försöker att gå ner i vikt, eller röker och man vill sluta röka. Bara för att det är svårt och kan bli jobbigt så betyder det inte att man ska ge upp. Alla fungerar olika, vissa klarar av att sluta med allting på en gång medans andra får ta ett steg i taget, små steg.
Jag är en av dom som tar ett steg i taget och går hellre långsamt fram men kämpar än att försöka att fixa allting på en gång, för då rasar det allting för mig och jag ger upp i ett tag, sen så tar jag nya tag och försöker igen.
Med andra ord, man måste veta hur man ska göra också. Gör det du klarar av, i din egen takt. Men ge inte upp!
Nu röker jag ju självklart inte, har aldrig gjort det och kommer heller aldrig att göra det men jag behöver däremot gå ner i vikt lite grann och det är för min egen skull.


Men jag ska gå nu. Ni får ha det så bra!
Glöm inte, ge inte upp!


Puss och kram! /Tanya.

Av Tanya - 18 juni 2010 21:01

Hejsan. Idag känner jag mig verkligen trött... Både fysiskt och psykiskt.
Jag känner mig verkligen trött på allting helt enkelt.
Varför ska allting vara så himla svårt och komplicerat?
Det är en kamp varje dag... Det känner jag. Det är en kamp inom mig varje dag.
Det känns som om jag förlorar den kampen varje dag, men trots det så

försöker jag och försöker ta mig upp. Jag kämpar helt enkelt.
Men ärligt talat så börjar jag bli less på det. Jag har bara lust att ge upp

helt ibland, stänga in mig själv föralltid och leva ett långt, tråkigt liv

där ingen kan komma åt mig. Där ingen kan göra mig ledsen, upprörd, förvirrad och så vidare... Jag orkar inte med det hära. Jag orkar inte med dom hära

negativa tankarna och känslorna. Jag får kämpa hela tiden och försöka tänka

positivt men det är ju inte alltid så lätt... Det är jobbigt. Det är svårt...
Jag vill inte ha det såhär jobbigt inombords, varje dag!
Det är ett mirakel att jag inte har blivit galen helt och hållet än, haha...

Kan jag inte bara få cancer istället, ha 1 år kvar att leva och sen dö?
Så man slipper oroa sig för framtiden, mina sjukdomar, mina idiotiska tankar och så vidare? Jag litar knappt på min omgivning heller. Jag kan knappt

verkligen, alltså verkligen öppna mig för någon. Det är svårt :( .

Nej, jag är absolut inte självmordsbenägen och självmord är absolut inget

som jag tror på eller står för, men jag är så sjukt less!

Less på livet, människorna runt om kring mig, less på mina sjukdomar, less

på mina idiotiska tankar och mina irriterande känslor... Varför kan man inte

bara stänga av dom? Varför ska jag alltid få panik och bryta ihop på ett

eller annat sätt? Nej, jag orkar inte med det här...
Jag vill slippa det här. Jag vill slippa dom hära idiotiska tankarna, dom hära känslorna, rädslan... Jag är trött på den hära kampen. Samtidigt så vet jag...
Ger jag upp, så förlorar jag allt. Jag kommer inte ha någon framtid alls.
Därför måste jag kämpa på trots att det är jobbigt...
Skit liv... Varför gör vi det så himla komplicerat för oss själva och för varandra?
Så mycket hat och skit i den hära världen, usch...

Nä, jag är verkligen inte på humör! Ska sluta blogga nu, jag har i alla fall inget positivt att säga just nu för tillfället...

Ha det så bra! /Tanya.

Av Tanya - 14 juni 2010 19:52

Hejsan alla där ute! Hur är det med er idag då?
Med mig så är det lite sämre om jag ska vara helt ärlig...
Jag har fortfarande ont i halsen, huvudvärken kommer och går

men däremot så har jag blivit lite täppt i näsan och så nyser jag då och då.
Irriterande! Jag vill bli frisk tack! Usch vad jobbigt. Jag är ju inte "van"

vid att vara sjuk, så då blir jag extra gnällig och kinkig också, haha!
Sen så måste jag fixa mina kläder som ligger där i min säng och så

måste jag duscha sen, känner mig riktigt ofräsch och äcklig nu när

jag är sjuk, tyvärr! :( . Ska jag vara helt ärlig så känner jag inte för att

göra någonting... Förutom att bara ligga och lata mig och snacka med

min söta Justin på msn, hihi! (a) :D .

Angående Justin... Han har skaffat en blogg nu! Fast han bloggar på engelska där, men ja. Han kan svenska för er som undrar! :P .
Jag vet däremot inte om jag får länka honom, om det är okej.

Så därför så ska jag låta bli just nu att sprida ut hans blogg.
Men däremot så tror jag inte att han har något emot det, men endå.
För att vara på den säkra sidan alltså :) .
Jag har ju 2 tjej kompisar som har blogg och dom vill helst vara

anonyma och det respekterar jag ju :) . Så därför vill jag inte sprida ut

Justins blogg bara sådär hur som helst, i alla fall inte utan hans tillåtelse.

Haha har ni tänkt på en grej? Sen jag har lärt känna Justin så har jag alltid nämnt något med honom också, i alla fall dom 3 senaste inläggen. Haha!
Men vad ska jag göra? Jag tänker ju på honom hela tiden, kan inte hjälpa

det! (a) :P .

Men nu ska jag gå. Ni får ha det så bra och ta hand om varandra!
Puss och kram! / Tanya.

Av Tanya - 13 juni 2010 00:09

Hejsan alla där ute! Helt plötsligt så blev jag sugen på att blogga :P .
Idag har jag inte gjort något speciellt. Jag fick jätte ont i halsen idag, jätte jobbigt... Som tur är så är det inte så mycket allvarligare än så. Jag hostar inte eller så. I alla fall inte än, haha. Jag har tagit sammanlagt 2 halstabletter idag och 3 isglassar, jag funderar nu på att ta min fjärde isglass :P .

Just nu så är jag inne på msn och camar med Justin, hihi (a) .
Egentligen så hatar jag att cama, alla som känner mig vet om detta,

men med Justin är han ett stort undantag alltså! ;) .
Så nej, det är ingen idé att ni andra börjar fråga om cam, för jag

kommer i alla fall säga nej som jag i vanliga fall brukar göra.
Det är inget personligt mot er eller så, utan jag hatar egentligen att cama.
Jag är sån bara, kan inte hjälpa det. Justin är ett stort undantag som sagt :) .

Hmm... Jag undrar om Justin läser min blogg? (a) . Jag vet ju i alla fall

att han läste mitt förra inlägg, så han vet ju att jag har en blogg :) .
Haha jag får nog ta och fråga honom.

Men nu så ska jag gå. Ni får ha det så bra och sköt om er!
Puss och kram. /Tani :) .

Av Tanya - 10 juni 2010 19:08

Hejsan alla! Sorry, har inte bloggat här på ett bra tag nu. Men jag har inte orkat riktigt + jag har haft annat för mig, jag har haft något bättre för mig helt enkelt... ;) . Mycket har hänt. Sist jag bloggade här så var jag singel, gillade inte någon och började att längta allt mer och mer efter kärleken...
Sen så dök han helt plötsligt upp! Kan ni fatta det eller?! :D .
Han verkar vara hur underbar, snäll och gullig som helst, vi har nu snackat med varandra i snart 2 veckor och vi har bestämt att vi ska träffas denna sommar :) .
Antagligen om ca 1 månad, det kan bli mindre än en månad, men det kan också ta lite längre tid än så men träffas ska vi göra, det är jag helt säker på :) .
Förresten, jag är (tyvärr) fortfarande singel, vill inte ha för bråttom och vara impulsiv som jag annars i vanliga fall brukar göra och vara, att vara impulsiv är inte alltid så bra precis :P .
Åh jag längtar och ser fram emot tills jag får träffa honom! :D .
Jag har en känsla av att jag kommer ha det helt underbart och ha det kul tillsammans :) .
Förresten, den hära killen som jag gillar är 19 år som jag är och han heter Justin :) . Nej, han är inte svensk, han kommer från USA :P .

Men nu så ska jag gå. Ghost Whisperer börjar om ca 30 minuter och jag har lite saker att göra, som att fixa håret, byta om och så. (jag har nyligen kommit ut från duschen.)

Förresten, kul att jag fortfarande har fått besökare varje dag, uppskattar det verkligen! :) . Jag ska försöka att blogga mer och oftare, så håll utkik så får du se att jag skriver något inlägg lite här och där ;) .

Ha det så bra och sköt om er! God bless you all! :D .
Puss och kram! /Tani :)

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards