Alla inlägg under november 2019

Av Tanya - 29 november 2019 00:06

Hejsan, mycket har hänt sen senast jag bloggade. Jag fyllde år i somras, den 29 Juli. Det vart endast ett litet firande men det är precis så jag vill ha det personligen. Först kom min bästa Nathalie hem till mig och firade mig lite, jag gjorde mig i ordning och så, sen så drog jag vidare hem til min mamma och blev firad där. Det var mamma, pappa och min lillasyster. Det gick bra, där man åt god mat, tårta, fick presenter samt pengar.

 

Sen inte så långt efter det åkte jag och hela släkten iväg, men har ingen lust att gå så mycket inpå det annat än att vi stannade i ett hotell, åt god mat och badade. Min mamma och en utav mina mostrar var rätt så elaka mot mig så det är inget jag vill ens tänka på eller blogga om, min upplevelse vart inte riktigt positivt om man säger så.

 

Sen så vart det bra ett litet tag, men sen the good times ended. 2 utav mina kusiners pappa från min mammas sida dog helt tvärt. Han hade rest till Grekland med sin tjej, han hade tagit en promenad på morgonen, han fick epilepsianfall, föll på sitt ansikte och dog. Han hade tydligen för stort hjärta och det var det som var hans dödsorsak. Detta skedde den 18 Augusti, 3 dagar senare, den 21 Augusti skulle han ha fyllt 54 år... Sen den 17 September blev det en begravning, det vart en fin begravning men självklart sorgligt. Så som jag har gråtit den perioden, honom är jag uppväxt med och i princip känt i hela mitt liv. 

 

Sen efter det började jag få problem med min hälsa. Inte med min diabetes tack och lov, men fick enorma magsmärtor som verkligen höll i sig. Gick till läkaren, fick mediciner utskivet, jag ska gå igenom röntgen om mindre än en månad nu, hon sa att det kunde vara eventuella cystor, men jag och mamma tror mer på att det kan vara gallsten då det finns i släkten och flera av symptomerna stämmer in på mig ju. Men vi får se, det är ingen idé att spekulera vidare om detta, huvudsaken är att det är ofarligt, Men jag tror att ovissheten har skapat så mycket press och stress på mig samt sorgen så jag har nu 3 dagar i rad haft svårt att sova. Väldigt svårt. Pulsen har vart så högt. Jag träffade en sjuksköterska idag och hon sa att mitt blodtryck var lite högt men inte själva pulsen i sig och att vi skulle gå vidare detta med en läkare. Jag hade egentligen en ögonläkare tidigare idag/igår men jag var helt slut så jag sov vidare, jag kände om jag får fler dåliga nyheter just nu så kommer jag må ännu sämre och eventuellt få ännu sämre sömn och det orkar jag verkligen inte med. Jag har också bestämt mig att umgås mer med Jesus, framför allt läsa min Bibel mer, lyssna på predikningar och lovsånger för att stabilisera pulsen så jag kan sova sen. Jag har vart så frusterad så jag har gråtit ut av ren smärta, utmattning och oro samt frusteration. Men jag vill inte se på mina omständigheter längre och låta det krossa mig utan jag vill ha ett mer positivt syn och det kan jag bara göra genom Jesus, utan Jesus kan jag verkligen inte det och då har jag försökt. 

 

Aja jag orkar inte blogga mer riktigt, jag tänkte skriva av mig och få detta överstökat. Men ni får ha det så bra. /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards