Alla inlägg under december 2023

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val nästa år, dock är det inte ett nyårslöfte på så sätt att man ska pressa sig själv och bestämma sig för att gå ner ett X antal kilo, utan för mig är det för att ta hand om min kropp, av kärlek och respekt för mig själv! Dra ner lite på onyttigheter och utöka motion igen så småningom, jag har varit så otaggad på att ta promenader nu under vintern! Men nu så vill jag ta nya tag, det har jag redan börjat göra sen förra veckan!   .

Det här året har varit bättre än förra året vilket jag är glad för, men jag har haft mina utmaningar lite grann! Med mina ADHD mediciner (Medikinet) så förstärker det mitt fokus, så ibland har jag kunnat visa lite mer temperament! Inte att jag tappar all kontroll eller blir superelak men jag kan vara lite på hugget och säga ifrån lite mer och så! Samtidigt så har jag känt mer utökad glädje och energi när jag har mått bra och lite mer fokus på Jesus! Men nu senaste månaden har jag knappt tagit medicinen, för den har då utökat mitt fokus på negativt tänkande och det har jag inte riktigt haft lust med under den lilla svackan jag hade. Men nu när jag mår bättre igen så är mediciner i systemet igen och mår bra av det!   

Nu tänkte jag avunda här. Jag har inte så mycket mer att skriva om just nu. Bilderna som jag lägger upp nu är mitt Nyårs look!   . Ha ett riktigt gott nytt år. Ta hand om er själva och varandra! Puss och kram! /Tani.   


Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   

Så, hur har mitt år varit? Den har varit bra faktiskt, ännu bättre än förra året! Jag blev en moster i somras, jag älskar min lilla systerson Léon så mycket (som han heter.) Jag blev 33 år i somras, som slutade i tårar för min del... Det är tyvärr inte för ovanligt att det har skett med släktträff, därför jag brukade ha så mycket ångest förut när det var födelsedagar & julafton när man skulle samlas och firas tillsammans, orimliga krav ställs på mig (orimliga för mig, som har mina naturliga begränsningar med Asperger och ADD.)

Det folk glömmer ibland tror jag, är att man ser min styrka men alltid tar hänsyn till att jag kan vara känslig också! Men jag vet att släktingarna inte gör så för att vara onda eller elaka emot mig egentligen, de förstår sig bara inte på mig. Men jag har förlåtit, då den som sårade mig bad om förlåtelse, vilket uppskattas!  . Jag hade förlåt i vilket fall då Jesus förlåt mig för mina synder så som följer Jesus ska också förlåta människor som gör illa mig! Många tror att förlåtelse och återupprättelse går hand i hand men det behöver inte alltid vara så! T.ex många säger "jag skulle aldrig förlåta mitt ex för att..." När man förlåter så släpper man agg/bitterheten och eventuellt hatet man hade i sitt hjärta, man sätter sig själv fri! Det behöver inte betyda att man tar tillbaka en person för det eller att det den personen gjorde eller sa är okej för det!  .

Mitt år har som sagt varit bra i stora helheten, jag hade dock en liten mental svacka för ett par veckor sedan typ. Den varade i någon månad men nu så är det över. I år firade jag julen själv (vilket jag älskade, jag sminkade mig och åt ändå lite julmat!) Tanken var att jag skulle fira den i Stockholm med en utav mina mostrar men hon hade varit sjuk, på väg att bli frisk och jag ville inte riskera att bli sjuk så jag stannade hemma. Vilket jag är väldigt glad över för jag ville ha en lugn jul, kände så under hela November månad redan!   

(De bilderna högst upp är dem senaste bilderna jag tog på självaste julafton då jag var hemma! Bilderna med bebis på (Léon) togs exakt för 3 veckor sen idag!   .)

Jag kanske bloggar mer senare idag/imorgon på nyår och skriver lite mer hur det var och så. För just nu vill jag avrunda här! Ha det så bra. Jag önskar er ett gott nytt år, hoppas ni som läser detta mår bra. Gud välsigne er! Puss och kram! /Tanya.     


Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards