Alla inlägg under december 2020

Av Tanya - 31 december 2020 16:38

Hej bloggen! Wow vad det var längesen jag bloggade senast. Så mycket har ändrats sen dess. Coronan kom, jag fick diagnosen cancer, började gå på cellgifter. Jag är nu klar med dem och är frisk, och friskförklarad ska jag också bli!   . Jag har kort hår nu (bilder kommer längre ner.) Jag trivs ändå bra i det men självklart så föredrar jag mitt långa hår mer. Jag har gått igenom så många mentala förändringar, till det bättre! Så därför är mitt nyårslöfte att jag ska bli av med fruktan, bli mer som en lejoninna och inte låta omständigheter eller sjukdomar skrämma mig. För jag har alltid vart den som har vart för att dö ung, men jag vet att det är en lögn. Det står i Bibeln att våra dagar är skriva i livets bok. Självklart har jag ett ansvar och påverkan på mitt liv också, genom att ta hand om min kropp, bli mer hälsosam och så vidare, men poängen är att om det är meningen att jag ska leva tills jag är 80 år gammal så kommer jag knappast dö vid 32 års åldern. Jag har en frisk kropp, både när det gäller diabetes men även cancer. Så otroligt skönt! Däremot blev jag lite smått förkyld exakt på julafton men kände av det mer dagen efter jul, som har fortfarande hållit i sig men jag mår ändå bättre! Jag hade endast lite mild halsont, knappt nån hosta och lite rinnig näsa bara, med näsan är det i princip bra nu och jag har mindre frekvent ont i halsen. Folk tycker att jag ska ta corona test, men eftersom jag redan lever i karantän och inte har problem med andningen eller har feber så är jag inte så orolig. Så jag tar mitt ansvar ändå utan att testa mig för coronan. Jag blev sjuk i samband med att jag började frysa, så har det alltid varit för mig i alla år.

Jag saknar sommaren. Ni som har läst mitt blogg ett tag eller känner mig, vet att jag har alltid avskytt sommaren eftersom det har orsakat mycket ångest i mig som värmen har triggat igång. Men denna sommar var det helt annorlunda. Delvis för att jag hade inte hår på huvudet så jag blev per automatik svalare, men också för att jag blev så fylld med Den Helige Anden. Ni som inte är kristna kanske inte fattar vad jag menar, det jag menar är att jag kände Guds kraft över mig på ett övernaturligt sätt. Jag var alltid glad och fridfull, alltså på en extrem nivå, i flera månader undertiden jag gick på mina cellgifter. Hur är det möjligt undrar man? Jo, det står i Bibeln att när vi är svaga så är Guds kraft våran styrka. Så jag blev fysiskt svag och Gud kompenserade upp det med att ge mig en enormt mental och andlig styrka. Folk blev väldigt förvånade över hur glad jag var hela tiden, så rofylld och så mycket hopp och drömmer för framtiden. Grejen är den att sen jag blev stark igen, när jag slutade med mina cellgifter den 11 juni. Så borde jag sakta men säkert må mentalt lite sämre igen. Mer mitt gamla jag kan man säga, men fortfarande bättre och starkare än förr. Varför undrar man då? Jo, för i mig själv så har jag en hel del stolthet, envishet och styrka. Jag vill inte vara svag eller be om andras hjälp och det lägger mer bördor på mina axlar såklart, för i Bibeln står det också att man ska bära varandras bördor. Så jag får försöka öva på att våga ta emot mer hjälp och framförallt be om mer hjälp, och inte vara så envis på min egen bekostnad.

Ikväll så ska jag fira nyår med min mamma och hennes vän, vet inte om min syster kommer vara med då eller inte, jag har inte tagit reda på det. Men trevligt ska det bli! Jag hade en fin jul med mamma och hennes vän då, lite med lillasyster med men hon jobbade rätt så sent, så man hann inte träffa henne så mycket. Jag är glad, jag är exalterad över livet! Det ska inte bli en rädd eller orolig, ängslig eller ledsen Tanya år 2021. Nu är jag frisk och ska fortsätta vara frisk. Och jag ska möta mina demoner ytterligare och bli av med all fruktan. Jag kan såklart inte lova att jag är 100% utan fruktan i slutet av året 2021 men målet är att bli av så mycket som möjligt, även hälften av det vore ett väldigt bra mål men jag siktar högre än så. Jag litar på Gud, Han har mitt liv i sina händer.

De första 2 bilderna med svart tröja var i julas och bilderna med rosa tröja är hur jag ser ut idag! ?



Jag hoppas att ni alla har det bra och mår bra. Ha det så bra och Gott Nytt År på er alla!   

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards