Direktlänk till inlägg 12 juli 2022

Grön text + tacksamhet!

Av Tanya - 12 juli 2022 03:38

Hej hej bloggen och alla där ute! Ville prova på att blogga med någon annan färg än rosa/lila som jag alltid brukar köra med egentligen! Jag har vart med om lite andligt motstånd idag. Vad innebär det kanske någon undrar? Det innebär när man får tankar om sig själv och/eller sitt liv som inte stämmer överens med Guds tankar och vilja för en, det kallas för en andlig attack. Så jag har i timmar lyssnat på lovsånger, bett, jag har även pratat och bett med en broder i Kristus tidigare idag. Jag beställde hem lite gott att äta också. Grekisk mat!   . Jag mår mentalt bättre nu. Jag började aldrig må dåligt fullt ut, blev lite grinig bara för jag är/var trött på att leva på existensminimun tills jag får sjukersättning godkänt, som tur är så är det inte Försäkringskassans händer längre, utan det avögr en domare denna gång, Försäkringskassan älskar ju att folk ge avslag fast även man har rätt enligt lag att få sjukersättning och man behöver det framförallt! Hade jag kunnat jobba som alla andra så hade jag ju gjort det såklart. Men energin räcker inte till, tyvärr. Men man ska inte fokusera för mycket på sig själv eller sina omständigheter, på det som fattas en. För det visar brist på tacksamhet och på tillit att allt kommer att gå bra, man fokuserar på det man inte har/det man inte vill ha som kan få en att tappa modet. Som kristen ska vi alltid tacka Herren i allt och säga till Herren vad det är vi behöver och Han lyssnar på oss och ger oss bönesvar enligt Hans goda vilja, om det man ber om är det bästa för en. I det här fallet är detta det bästa för mig, för att leva på existensminimun är knappast Guds perfekta goda vilja för mig. Så bönesvaret är på gång, jag behöver bara ha tålamod och fokusera på det goda jag har i mitt liv undertiden och tacka Gud i förväg att jag har redan fått sjukersättning godkänt i Jesus namn, det är vad det innebär att leva av och agera ut i tro!   . 

 

   

 

Jag passade på att ta lite nya bilder på mig själv också nu för en stund sen. Ja, jag har inte så mycket mer att tilläga. Jag hoppas att ni mår bra, ha det så bra. Och kom ihåg att vara snäll mot er själva, låt inte mörka tankar trycka ner dig, säg bra saker om dig själv och ditt liv! För det finns liv och död på våran tunga. Puss och kram! /Tanya     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards