Direktlänk till inlägg 4 september 2021

Summer of Tears...

Av Tanya - 4 september 2021 04:12

Hejsan alla där ute! Hur har eran sommar varit, bra hoppas jag? Min har vart ett sommar av helvete och tårar, som det brukar bli. Jag är lite (eller snarare ganska) trött på sommardepressioner, som även börjar spöka vid våren. Men jag kommer bli fullständigt bra och helad från all slags depressioner i Jesus namn, det är jag övertygad om!    . Det är inte roligt med konstanta tårar, men det triggades också, men det brukar vara så även när inte någon triggar mig. Ja, det skedde av en person. Jag blev avvisad på ett ganska hårt och "brutalt" sätt. Inte väldigt elakt men ändå väldigt tydligt på något sätt. Sånt är aldrig roligt, men jag hade inte tagit det så hårt om det inte skedde vid värsta tänkbara timingen: Just när sommaren skulle börja! Idag är jag över det hela händelsen för det mesta och mest rycker åt axlarna faktiskt. Jag vet inte riktigt vad mer jag ska blogga om, men jag ville komma med något slags uppdatering i alla fall. Jag fyllde 31 år i somras, det vart ett litet firande för mig. Jag får fortsätta leva i karantän någorlunda, det får bli nog så ett tag till då jag inte har tagit vaccinet och tänker inte heller ta det, i alla fall inte nu i början, helt enkelt för att jag inte litar på detta vaccin för det är alldeles för nytt, man vet inte vad långtidseffekterna är, jag läste att det finns folk som har fått återfall tilbaka av deras Cancer av vaccinet och de var friska innan, finns det minsta lilla chans, även om det är så bara 0,1% chans att jag får Cancer tillbaka så tar jag inte den risken. Då skulle det innebära en operation för mig och min senaste som jag hade vart rätt så trauamtiskt för mig, som jag fortfarande lider utav dessa effekter idag, så får jag välja mellan Corona eller Cancer så väljer jag hellre Corona då faktiskt. För det skulle bli ytterligare en operation för mig där denna gång skulle livmodern tas bort, nu är mina äggstockar borta. Hur har det påverkat mig, kanske man undrar?

 

Trots jag har ALDRIG velat ha barn och vill fortfarande inte ha barn, så har jag sörjt den sorgen att jag kan inte själv välja bort det, utan det valet har tagits ifrån mig. Det har också påverkat hur jag har tänkt kring mig själv, att jag på något sätt skulle vara "mindre värd" eller "mindre eftertraktad" som kvinna, just för att det känns som om de flesta män vill ha barn, men jag varken kan eller vill få barn ju. Men det borde egentligen inte spela någon roll, då viljan har aldrig funnits där till att börja med. Se, jag hade något att blogga om trots allt. Tänk vad bra, när det ena samtalet leder till den andra. Jag tänkte också lägga upp lite nya bilder på mig själv kring hur jag och mitt hår ser ut denna sommar nu när det har växt ännu mer. Ni får ha det så bra. Puss och kram! /Tanya   

Bilden här nedanför minns jag att jag var glad, träffade min bästa vän, det var förra månaden i Augusti, hon blev lite firad för hon hade fyllt år. Jag mådde allmänt bättre, men jag var inte helt återställd. Faktum är att det är väldigt nyligen som jag har blivit återställd känslomässigt, jag gråter knappt längre alls. Mitt humör är som vanligt igen och såväl med mitt psyke. Tack Jesus!   


Denna dag var också en bra dag (bilderna nedanför) Jag hade dragit iväg till Uppsala återigen, för att kolla upp angående hur det står till med Cancern. Jag mår bra och är helt Cancerfri och jag kommer att förbli Cancerfri också!  


Här nedanför bilden så blev jag firad hemma hos mamma med några till, bland annat min bästa vän Nathalie och min lillasyster. 


 


Här nedanför bilden var den dagen jag faktiskt fyllde år, den 29 Juli. Mamma kom förbi den morgonen med tårta och min bästa vän Nathalie kom spontat över efter hennes läkarbesök, besökte mig och åt tårta tillsammans med mig. Jag fick också en present av henne, från Lush. Jag blev riktigt nöjd!   


Efter jag fyllde år så började jag mentalt må bättre (bilderna ovanför där jag har skrivit text.) Men här nedanför mådde jag väldigt dåligt. Jag minns att jag grät hysteriskt samma dag, under natten. Varför? Well, beacuse of summer. Solen stressar upp min hjärna och då brukar jag sova mindre och sämre än vanligt, jag har svårt att se framåt/tänka klart och jag allmänt gråter en massa.


Denna dagen minns jag att jag mådde riktigt dåligt, jag fick sminka mig (bilderna nedanför igen) för att sluta gråta, men kvällen slutade ändå med massa tårar. Men åtminstone timmarna däremellan så kände jag mig piggare när jag gjorde mig fin!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards