Direktlänk till inlägg 7 augusti 2022

I am letting go of control but NOT hope! :)

Av Tanya - 7 augusti 2022 10:31

Hej hej bloggen och alla där ute som läser detta inlägg. Jag känner mig glad, harmonisk och inspirerad just nu, utav Den Helige Anden! Woohoo, tack Jesus!     . I am finally letting it go! Letting it go of what, you may ask? Letting go of the control but NOT hope in my life! Många gånger kan vi människor när vi släpper taget om kontrollen också släppa hoppet, eller vara negativ, fast egentligen så släpper man inte taget på riktigt då, för då håller man sig kvar vid något annat, något negativt istället. Som antingen var lika dåligt som innan man höll sig kvar vid, eller ännu sämre, vilket är hopplösheten. Med att släppa taget finns det sann Jesus frihet! Jag tror av hela mitt hjärta att när vi släpper taget om tankar hur det ska vara eller borde vara, när vi inte låter det dränera energi från oss eller skapa negativa känslor, tankemönster eller beteenden/vanor på grund utav en annan människa eller livets omständigheter, så det är då man är sannerligen fri. För du har tillit då, på allt kommer att lösa sig till det bästa, på ett eller annat sätt. Detta innenbär självklart inte att man är passiv då, utan snarare tar ansvar för sitt eget liv i det mån man kan, lever i nuet men släpper all orosmoln och "tänk om" tankar, katastroftankar, sorg, ilska, oförlåtelse, bitterhet, ja vad det nu kan vara.

 

Förlåtelse är också en stor nyckel till att släppa taget! Många verkar tro att bara för att man förlåter en människa (som ett exempel, att en förälder har misshandlat en, övergivit en eller man har vart med om otrohet) att det betyder det människan gjorde var okej och att man "måste" gå tillbaka till den relationen var som förr. Men det stämmer inte! Man kan förlåta, alltså släppa bitterhet, hat, agg, ilska, sorg eller vad man nu har det i sitt hjärta, släppa sig själv och den människan fri och ändå inte behöva återuppta en giftig relation igen. Särskilt om människan inte har ändrats eller inte ens ångrar sig. Man behöver inte återupprätta en relation. Sen så tror jag inte på att 100% gå tillbaka till det man hade förr om man nu väljer att gå vidare i en relation, för uppenbarligen fanns det något från förr som brast som ledde till en visst dåligt resultat, då skulle man behöva börja om på en ny kula, med nya ögon, nytt perspektiv och göra något eller några saker annorlunda, om man inte vill upprepa samma historia då som ledde till att man blev osams/separerades, tilliten bröts eller vad det nu kan vara.

 

Haha jag som inte ens tänkte blogga om förlåtelse men jag hade det på hjärtat. Jag själv menar inte någon särskild person just nu. Eller jo kanske lite men ändå inte, för jag har inget agg eller bitterhet mot den människan jag tänker på, däremot tänker jag att något skulle behöva förändras/utvecklas till det bättre om man skulle bygga upp en nära relation igen som ska vara och vara sunt och hållbart i längden såklart!   . Jag tror stenhårt på att ju mer man släpper taget om det tunga, desto fortare får man det man behöver och vill ha i livet. Oavsett om det gäller ekonomisk genombrott, eller nya vänner, eller en partner, ja vad det nu kan vara. Ju mer man försöker jaga något och man känner sig stressad och gnällig av det, desto längre ifrån målet kan man komma. Och även om du får det du vill ha genom den attiyden, händer något jobbigt eller oväntat på vägen så kan det skaka om hela ens värld, för du lever inte i tacksamhet eller harmoni då. Man ska inte tänka att livet eller en människa är skyldig en något, du sätter en annan människa eller omständigheter på en hög standard/förväntningar och om det inte möts så kommer man aldrig vara helt nöjd, din lycka kommer alltid hänga på den där saken eller den där människan då. Jag tror helhjärtat på att man ska ge den nyckeln till Jesus och använda det på ett vist sätt, med tacksamhet, frihet men ändå ansvar, dock inte skuld, skamkänslor eller oförlåtelse. Varken mot dig själv eller andra. Wow vad det flödar ifrån mig just nu, orden bara flyter på. Tack Jesus! 

 

Nu vill jag skriva lite om annat. Jag har rätt så nyligen fyllt år, blev 32 år i sommar. Just självaste dagen på min födelsedag var jag fysiskt ensam, jag bakade tårta och åt lite av det och hade bönesamtal, det var så trevligt och mysigt tyckte jag! Dagen efter gjorde jag i ordning mig och drog iväg till en park där min bästa vän var där, mamma, lite utav hennes vänner och mina släktingar.Det var mysigt! Blev att grilla lite kött och hamburgare, äta tårta och fick mest pengar i födelsedagspresent. Min bästa vän köpte en parfym till mig som jag älskar, orkar inte kolla upp just nu vad den heter Men något med C minns jag att det börjar på, det är format som ett läppstift. Det finns i olika färger och jag har den som är röd, Så tacksam och nöjd är jag, tack Jesus!     . Min lillasyster kunde inte komma då, så vi umgicks igår istället och jag sa att jag önskade mig en ansiktsbehandling, var längesen jag hade det sist, minst 2 år sedan! Hon skulle fixa presentkort eller liknande sa hon. Yay, ser fram emot det faktiskt! 

 

 
Den här bilden togs innan jag fyllde år, jag var ute på en restaurang med min mamma den dagen och hade det mysigt och hade allmänt en bra dag! Tack Jesus   

 

 

Den här bilden togs dagen efter min födelsedag, då man faktiskt firade mig, dvs den 30/7! Det vart en bra dag och jag kände mig rätt så fin den dagen. Yay!

 

         
Dessa bilder togs för cirka 5 dagar sen, efter jag hade fyllt år. Just den dagen var jag hemma hos bästa vännen. Snackade, umgicks och kollade på en obehaglig dokumentär, jag hatar sånt som har med mord, våldtäkt att göra! Det finns redan så mycket ondska i den här världen så man behöver inte mata sitt sinne med mer skit och negativtet, det finns så det räcker och blir över. Jag tror personligen på att det finns en stor välsignelse att leva i "sin lilla bubbla" här och nu och inte vara uppkopplat 24/7 till nyheter och tragedier och ha koll på allt skit som händer i världen hela tiden, det kan också utöka fruktan, oro och psykisk ohälsa av det. Vem vinner på det? Tja, inte är det du i alla fall! Lev här och nu, man kan ändå tyvärr inte påverka det hemska som har varit. 

 

 Ja men nu har jag bloggat klart känner jag, tänkte avrunda här och sova lite. Ja jag vet, Tanya sover vid konstiga tider haha, men det vill jag ändra på! Ha det så bäst ni alla och Gud välsigne er! Puss och kram! /Tanya   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards