Direktlänk till inlägg 9 juli 2022

Gud älskar dig och mig! :)

Av Tanya - 9 juli 2022 00:28

Hej hej bloggen! Jag blev helt plötsligt bloggsugen, jag vet inte varför. Känner bara insperation och flöde inom mig just nu. Idag har jag inte gjort något alls nästan, jag har sovit mest, pratat i telefon med en killompis till mig och kollat på ett kristet live, en med predikan och lovsånger. Jag kände mig inspirerad efter det att blogga faktiskt. Jag mår väldigt bra just nu. Jag är glad, rofylld och bara allmänt ser fram emot livet i sig. Jag tror när vi är nöjda, glada och mår bra, det är då vi kan ta emot välsignelser i våra liv, kanske upptäcka nya äventyr eller roliga saker i livet, eller uppskatta sig själv helt enkelt bara. Jag uppskattar livet just nu som det är och jag uppskattar min älskade Jesus också   . Jag tänkte på en grej tidigare idag också, hur många av oss människor vill hitta hem, hur många av oss vill vara som "alla andra." När man inte är som alla andra. Men att vara som alla andra är överskattat, det finns bara en som du. Gud skapade oss alla unika. Jag brukade kämpa emot och var även ledsen förr när jag fick reda på att jag har Asperger minns jag, men jag är så mycket mer än så. Mitt värde ligger inte i mina diagnoser eller hur andra ser på mig eller hur de behandlar mig, mitt värde ligger i Jesus Kristus, hur Gud ser på mig. And guess what? Gud älskar oss människor, Han ser oss som värdefulla. Han älskar människan men hatar synden som man brukar säga.

 

Varför hatar han synden? För det förstör oss, vi missar det goda Gud har för oss då. Jag vet och har märkt att jag mår alltid så mycket bättre när jag umgås med Jesus. Han fyller mig med Hans kraft, kärlek, glädje, genom Den Helige Anden. Jag håller på och lär mig/tränar bort att bry mig vad människor tycker, tänker och anser om mig när det inte är i överens med sanningen, är upplyftande eller om det är inget man kan göra något åt. Konstruktivt kritik är bra, för då kan man utvecklas och jobba på sig själv, men är det bara tomma/elaka ord så är det inget man ska ta åt sig utav. Man stänger ute energitjuvar då helt enkelt och fokuserar på Jesus, sig själv och sitt liv. Man gråter inte över "hon sa si, han sa så" för vad dem säger om en spelar ingen roll om det inte är Guds tankar för/över dig. Guds tankar är alltid dem bästa och högsta, Han ser inte på oss såsom människor kan se på oss. Han ser på oss med kärlekens ögon     . Att bli frälst är det bästa beslutet någonsin jag har tagit i mitt liv, så mycket som Jesus har befriat mig ifrån. Självmordstankar, självskadebeteende, tankar om att man är värdelös, ångest, oändligt sorg, panikångest, panikattacker. För allt detta jag nämnde precis är andemakter. Det är INTE du, det är demoner! (Jag pratar inte om att vara demonbesatt här, även om det såklart finns såna människor med.) Jag pratar om att Gud inte skapade oss sådana. Gud är frid, ljus, rättfärdighet, godhet, kärlek, det finns inget mörker i Fadern. 

 

Wow vad inspirerad jag kände mig av att blogga! Jag tänkte avrunda detta inlägg nu. Jag fyller år denna månad, jag blir 32 år gammal (eller snarare ung då, hehe.) Nu den 29 Juli. Kul, tycker jag! Jag har dock ingen aning om hur jag ska fira mig/bli firad. Men det är en mindre viktig fråga ärligt talat. Jag tänkte strax gå och duscha, blir sen att äta lite gott... Chips, dipp, med morötter och Pepsi Max, mums! Jag saknar att blogga ofta som jag gjorde förut. Men jag använde bloggen mycket förut för att skriva av mig, jag mådde så dåligt då så jag kände att jag behövde det då. Men nu mår jag så bra nuförtiden så jag har inte riktigt känt av behovet av att skriva av mig då, men jag gillar ju att skriva, att uttrycka mig, så då borde jag göra det på både gott och ont och inte bara på ont. 

 

Denna sommar har jag mått ovanligt bra. Ingen depression, jag tror att en stor del av det har att göra med att det har vart så sval i år, då värme bringar fram stress i mig och för mycket stess så kan man bli nedstämd/deprimerad. Ingen mår ju bra av att leva under konstant stress. Men det är också andemakter, depression är aldrig från Gud och det finns befrielse hos Jesus Kristus, som jag också har fått smaka på många gånger i mitt liv. Tack Jesus!     .

 

Ni alla får ha det så bra, Gud välsigne er och ta hand om er. Puss och kram! /Tanya.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards