Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

Läppskrubb från Lush: Bubblegum!

Av Tanya - 12 januari 2013 20:05

Hejsan! Idag har jag vart med min vän Nathalie tidigare idag, vi var med varandra i ca 3 timmar. Sen så har jag vart ute och gått ca 15 minuter. Anledningen till att jag inte gick mer än så (vilket jag ville göra) var för att jag var så himla hungrig. Sen så kom jag hem och gjorde någon ostpaj medans mamma tillagade maten (det blev ris med kyckling och gryta med potatis.) Sen så gjorde jag även salladen. Nu har jag ätit klart, diskat efter mig osv. Det känns bra att jag har gjort mer än vad jag annars brukar göra. Det finns dagar då jag mest städar och håller på och orkar inte vara med kompisar sen, eller så är jag med kompisar men orkar inte hålla på så mycket i hemmet då min energi tar slut ganska så fort. Hur som helst, jag tänkte ÄNTLIGEN blogga om en Lush produkt, jag kände att det var dags igen! Den här gången är det en läppskrubb, så har du torra läppar så fortsätt att läsa, för detta "räddar" verkligen läpparna i nöden. Haha! :) 

 

Jag har nyligen köpt min andra läppskrubb från Lush då den första har jag nyligen använt upp allt. Jag hade min första i ca ett halvår. Den heter Bubblegum och det står såhär på deras hemsida:

 

You are sweet as candy. 

 

Våran läppskrubbare görs på strösocker som skonsamt skrubbar rent och jojobaolja som är en underbar återfuktare men lätt nog för att du inte ska känna dig flottig. Håller läpparna i toppform så du kan kyssa, pluta, prata eller vad du vill göra med dina läppar. 

 

Såhär gör man: Gnugga försiktigt in läpparna. Slicka bort överflödigt kladd och njut av doften av dina silkeslena läppar som nu är redo för läppbalsam.

 

 

 

Såhär tycker jag: Jag personligen älskar denna skrubb! Allt som står där, det stämmer in verkligen. Det återfuktar läpparna utan att det känns kladdigt eller flottigt. Om du har torra läppar och din hud flagnar så är denna helt enkelt perfekt! Den innehåller 25 g som ni också ser på bilden ovanför. Jag använder den dagligen, ca 2-3 gånger om dagen. Det räcker med att du använder denna morgon och kväll. Innan du använder läppstift, läppglans eller läppsyl/läppbalsam så använd denna skrubb först! Det gör verkligen "under" för dina läppar i längden. Jag brukar i vanliga fall ha super torra läppar men nu är den inte alls torr tack vare denna skrubb + min läppbalsam som jag också har bloggat om tidigare, den har jag köpt från www.eleven.se . Jag älskar färgen och smaken på denna skrubb! Den smakar faktiskt som en rosa tuggummi. Bubblegum helt enkelt! :) . Denna behöver man använda ytterst lite utav varje gång, man behöver inte alls ta så mycket utav den. Det innehåller inga farliga ämnen eller så, allt/det mesta är naturligt i denna så man kan slicka av den från sina läppar utan som helst några problem! Man kan antingen använda denna skrubb direkt på dina torra läppar eller så kan du blöta dina läppar (eventuellt slicka dom) innan du använder denna skrubb. Båda sätten fungerar men av någon anledning så trivs jag bäst med att slicka mina läppar först innan jag använder denna skrubb. Man kan också låta skrubben vara kvar på läpparna i någon minut om du är riktigt torr innan du torkar/slickar av dig den. Jag personligen älskar att slicka av den från mina läppar då den smakar så otroligt gott! Denna produkt kan jag inte klara mig utan, speciellt inte under vintern! Den räcker garanterat i ca 3 månader, om inte mer. Den kostar 89 kr och den håller länge! Så den är värt vartenda krona. Lush har en till läppskrubb, som ska smaka som choklad och lite mintigt. Det är inget jag har testat, jag håller mig nog till denna då såna smaker är min favorit. Den påminner mig lite om "sockervadd" men mest som en rosa tuggummi helt enkelt. Man kan också självklart beställa från deras hemsida, vilket är: www.Lush.se :)

 

Nu ska jag betygsätta denna också. Den får 10/10 av mig då jag totalt älskar denna! Jag kommer troligen aldrig byta till någon annan sockerskrubb. Den luktar gott, smakar gott och är som ett "mirakel" för läpparna om man använder denna regelbundet. Jag märkte resultat redan första gången jag använde denna. Så detta kommer jag lätt, alltid att köpa om och om igen!

 

Nu har jag bloggat klart känner jag och gett er all information om denna läppskrubb. Så nu så ska jag gå. Kommentera gärna och säg om du har testat denna förut eller om du skulle vilja göra det. Sköt om er! Puss och kram. / Tanya   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards