Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Nu är jag i Stockholm! :)

Av Tanya - 17 januari 2013 17:37

Hejsan! Nu är jag i Stockholm, jag åkte hit igår men jag mådde alldeles för dåligt att blogga eller liknande. Jag har mens och då under vissa perioder så kan jag må EXTREMT dåligt, vilket jag gjorde både igår och iförrgår. Men idag så mår jag MYCKET bättre! Känns verkligen skönt det! Idag har jag och Avin vart på Stan idag. På både Åhléns och Lush! 

 

Där inne i själva Åhléns så är det så stort här i Stockholm så flera affärer tillhör Åhléns. Vilket är bland annat Mac och Make Up Store. Från Make Up Store så köpte jag en dual foundation (puder foundation) till min mamma, då hon har önskat sig det! :) . Jag gick till Mac sen och köpte ett jättefint läppstift till mig själv! Dock så kan man säga att det var mormor som köpte det eftersom jag använde ett presentkort som jag fick utav henne igår! :) .  Det är en kalltonad babyrosa färg. Dock mer åt det lila hållet, det är inte ren rosa. Den från Lush som är babyrosa är snart slut och den är mer ren rosa, mer men åt det kalla hållet. Jag älskar båda färgerna. Dock vet jag inte vilket jag gillar mest, om det är Mac eller Lush. Det är på grund utav att jag måste testa den mer ordentligt när jag har sminkat mig helt och hållet. Idag har jag mest använt mascara + denna läppstift och med en sån färg utan att använda ögonskuggor så kan man lätt se "dum/konstig" ut, haha! Så imorgon lär jag se, speciellt i dagsljuset och när jag är helsminkad hur det verkligen ser ut på mig. Men när jag testade den i själva butiken Mac så var det rätt så ljust där inne och då såg det verkligen snyggt ut på mig! Jag kommer blogga mer om den en annan gång när jag har använt denna läppstift "ordentligt" och säger exakt vad jag tycker om denna. Men såhär ser den ut i alla fall, bilden är taget från Google: 

 



För er som undrar så heter läppstiftet Snob. Den kostar 200 kr. Jag vet att det är dyrt för ett läppstift men denna verkar hålla kvar länge på läpparna + dom har en massa nyanser! Själv så älskar jag färgen. Dock så är färgen lite mörkare i verkligheten än på bilden. Men riktig snygg är den, i alla fall då jag använde den i deras butik. Det var verkligen ljust där inne och då såg man färgen ordentligt hur det ser ut på en. Jag trivs med denna hittills i alla fall! ^^ .

 

Från Lush så köpte jag endast 2 saker! Ja, hör och häpna! Hahaha xD. Jag lämnade in 10 tomma burkar från Lush, så jag fick 2 gratis ansiktsmasker i utbyte mot det. Om man lämnar in 5 svarta tomma burkar från Lush så får man 1 gratis ansiktsmask, jag lämnade in 10 st så jag fick 2. Den ena är till mamma och den andra är till mig. Min heter Cupcake och mammas heter BB Seaweed. Jag älskar min ansiktsmask, den luktar verkligen som ren choklad! Den är bra för folk med oljig/blandhy/finnig hy. Jag har blandhy. Dock så håller den endast i 3 veckor då den är så färsk, så jag kommer använda den ca 2 gånger i veckan så jag "hinner" använda upp innan det har gått 4 veckor, då den håller i max 1 månad.

 

Sen så köpte jag 2 saker endast som sagt och den ena är en ansikts rengöring. Den kostar 95 kr Den heter Angels On Bare Skin. Den andra jag köpte heter Lemony flutter. Det är en nagelbandskräm men man kan även använda den till hälar, knäskålar och armbågarna där man är extra torr! Den fungerar även på naglar och nagelband som sagt. Den luktar som en citron gör, dock mer åt sötare och krämigare hållet! Den kostar 99 kr. Sammanlagt så kostade båda produkterna som jag köpte 194 kr.  Sen så fick jag en prov på en tvål som heter Sultana of soap.  Jag fick en liten bit gratis alltså. Jag har aldrig använt denna tidigare men den luktar riktigt underbart! Jag ser fram emot att testa den när jag åker hem! Den luktar sött, den påminner mig nästan om någon slags kaka. Men den luktar även lite kryddigt. Den har ganska en stark men underbar söt doft! Jag ser som sagt verkligen fram emot att få testa den. Själva biten som jag fick är en ganska bra bit. Jag kommer kunna använda den flera gånger i duschen (då menar jag hela kroppen såklart) innan den tar slut! :)

 

Men nu så ska jag gå. Jag känner att jag har bloggat mer än tillräckligt! Jag ska sitta vid datorn en stund till sen så ska vi äta. Men ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram! /Tanya   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards