Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Gud talade till mig idag. Jag har aldrig känt mig såhär värdefull eller älskad förut... Som Gud får mig att känna.

Av Tanya - 4 november 2013 01:18

Hej... Jag har haft en riktigt bra dag idag! Jag har länge känt känslan av förvirring, hopplöshet men jag har ändå aldrig tappat hoppet, det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar människan och det tror jag verkligen på :) . Ger man upp hoppet så ger man upp om livet också, det är som att vara död då på något sätt... Hur som helst... Jag har också känt mörka moln runt om kring mig så jag har inte kunnat se klart, men jag har letat efter ljuset... Idag, fann jag den & blev påmind om ljuset återigen! Jag hade inte planerat att göra något speciellt idag men jag kände en stark kallelse från Gud idag, 2 timmar innan kyrkan skulle börja att jag måste ta mig dit... Jag hörde honom "ropa" på mig och säga åt mig att ta mig dit. Så jag lyssnade utan tvekan. Klart det fanns motstånd, men min längtan och kallelsen Gud hade till mig var så mycket starkare, trots min eviga ångest som jag lever med dagligen. Angående ångest, jag har inte haft den i timmar nu, sen jag kom hem från kyrkan... Jag kom hem 6 på kvällen. Jag ska berätta varför!

 

När jag väl var i kyrkan så var det predikningar om kärlek, både mänskligt att vi ska vara goda & kärlesfulla mot varandra, att kärleken är grunden till att gott och allt bra, hoppet och tron och så vidare men även Guds kärlek till oss och våran kärlek till Gud och sådant. Fint predikan, men det var tyvärr inget som gjorde så att jag blev "tagen." Utan jag kände mig fortfarande lite hopplös och hade ångest då... men efter predikan var över så brukar man ha en stund där man kan be själv, be för varandra och sånt. 2 olika personer bad för mig. Under bönen så hörde jag henne be om mitt livskärlek, att Gud ska skicka den rätta mannen åt mig och hon bad i Guds namn att min ångest ska ge vika, att den ska försvinna och att jag inte ska behöva leva sådär längre... När hon kom till delen där hon bad om min framtida man, hörde jag Gud tala till mig klart och tydligt:

 

"Tanya var inte rädd, jag vet att du är rädd för att vara ensam i resten av ditt liv eller att du får nöja dig med någon som inte passar dig. Jag har den bästa för dig. Den rätte är närmare än vad du tror. Ni har officellt inte träffat ännu, men snart är tiden här då ni kommer att träffas. Han kommer vara god, kärleksfull mot dig och han kommer att behandla dig väl. Han älskar dig av hela sitt hjärta och du älskar honom. Var inte rädd. När ni väl träffas så kommer du inte inse direkt att han är den rätte, men du kommer vara intresserad utav honom och känna att han är en attraktiv man. Du kommer senare när ni lär känna varandra allt mer och mer, inse att han verkligen är den rätta för dig. Du kommer inte leva ensam i resten av ditt liv. Var inte rädd, snart är tiden inne." 

 


Det gav mig så mycket hopp och kärlek inom mig så jag nästan började att gråta, jag blev tårögd... Sen så fortsatte vi att be för min ångest och jag kände, hur min ångest försvann och bara rann ur mig... Jag har inte haft ångest på TIMMAR nu, inte det minsta lilla och det är INTE likt mig kan jag lova er... Jag brukar i vanliga fall känna ångest konstant till och från, jag är utan ångest i max någon timme sen så är den tillbaka... Men inte idag. Inte idag. Gud gjorde under med mitt inre... Jag kände att jag "byggdes" inifrån... Jag kände mig mycket mer friare än vad jag NÅGONSIN brukar känna. Jag blir så rörd i mitt hjärta och nästan tårögd att bara blogga om det här nu, det påverkade mig på ett positivt sätt så starkt. Jag älskar Gud utav hela mitt hjärta, han är den ENDA som aldrig överger mig utan att vara elak mot mig eller ja, liksom "dra" för tillfälligt som många andra har gjort, om inte nästan alla jag känner. Gud fick mig känna, få smaka på hur det känns att kännas nästan fullständigt hel och "fullkomlig" på ett ödmjukt sätt... Ingen smärta, ingen ångest, ingen oro, inga kaosiga tankar. Inget sånt alls. Herregud, jag gråter nästan just nu... Utav lättnad och glädje! :') . 

 

Jag ska hålla mig närmare Gud än någonsin efter den här underbara upplevelsen. Gud har LOVAT mig en massa saker. Som att jag inte kommer leva resten av mitt liv ensam och jag behöver samtidigt inte nöja mig med mindre bra män eller såna som jag inte finner är attraktiv i mina ögon. Jag sa till den kvinnan jag pratade med idag, vad många av mina okristna vänner säger till mig... att jag kanske måste nöja mig med något mindre, åtminstone till utseendet/attraktionen och även till och med lite i personligheten då jag har väldigt höga krav. Hon sa då att de talar utifrån sina egna erfarenheter, att de troende och de icke troendes värld är 2 helt olika världar så de krockar med varandra. Hon berättade att de som inte tror, bara hoppas på det bästa man vet egentligen ingenting om sin framtid i stort sätt... Medans Gud VÄGLEDER och garanterar en till ett bra liv så länge man tror på Gud och lyssnar på honom. Så hon sa åt mig att inte nöja mig med något mindre, att jag inte behöver hoppas på det bästa för Gud KOMMER att ge mig det allra bästa. Hon sa att jag inte behöver oroa mig för att vara ensam. Hon sa åt mig att inte lyssna så mycket på olika människor här och där, eller sånt som går emot Guds ord för det leder bara till att jag blir förvirrad och får mörka moln efter mig. Hon sa åt mig att lyssna på Gud, låta honom vägleda mig och lyssna på människor där jag vet/känner att det dom säger är sant, att jag aboslut inte ska lyssna på sådant som gör mig förvirrad vilket jag tyvärr har gjort men inte tänker göra längre!

 

Den här upplevelsen fick mig att vilja ta mig till kyrkan nästan varenda söndag och hålla mig närmare Gud mer än någonsin. Så älskad som jag kände mig idag, har jag aldrig någonsin känt älskad utav människor. Om man kombinerar min familjs kärlek, släktingar + mina allra närmaste vänner, INGEN av dom och inte heller dom ALLA tillsammans har lyckats någonsin att få mig känna mig så fylld med hopp, tro, glädje, kärlek och känna mig nästan "fullkomlig" så som Gud får mig att känna mig. Han har gett mig ett nytt liv, glöd och gnista tillbaka som gör så att jag vill göra allt annat än att ge upp! :') .

 

Jag känner att jag har bloggat mer än tillräckligt, men innan jag avslutar detta inlägg så vill jag lägga upp en underbar låt som jag hittade igår. Den är riktigt vacker och den griper tag i mitt hjärta. Jag rekommenderar er varmt att lyssna på den! Tyvärr så finns det ingen text med i den här låten, men det går att googla fram om man vill läsa texten under tiden som man lyssnar på den här låten (jag personligen själv har gjort det, hehe :) ) men LYSSNA till texten för den är verkligen underbar och det är också en låt som ger mig HOPP! Så jag kommer lyssna på den om & om igen tills jag tröttnar och kan låten utantill! :)

 


Det var mer än tillräckligt att blogga om för idag känner jag, så det var allt jag hade att säga för tillfället :) . Ni får ha det så bra och sköt om er. Jag hoppas ni orkade läsa allt det jag hade att säga och förstår hur mycket Gud betyder för mig. Om jag var tvungen att välja mellan mitt liv, alltså shopping, vänner, familj, släktingar eller Gud så hade jag utan att tvekan valt Gud i första hand. Han är till och med viktigare än vad min mamma är för mig och vad jag själv är för mig själv :') . Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards