Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Överstimulerad, men magen och psyket mår mycket bättre i allmänhet i alla fall! :)

Av Tanya - 7 november 2013 23:11

Hej hej! Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag men jag är ärligt talat överstimulerad just nu och har även vart de dom här dagarna. Jag ska berätta lite kort vad jag har gjort den här veckan och vad jag ska göra den här helgen: Måndags: Jag gjorde inget speciellt, jag bara tog det lugnt, njöt av friden av att vara utan ångest och tog en ca halvtimmes promenad den dagen. En lugn och skön dag helt enkelt. Tur det, för det behövde jag... :P . I Tisdags så har jag umgåtts med min bästa vän Nathalié. Jag minns att vi åt lite popcorn och vi pratade, umgicks och sånt. Sen så var jag tvungen att dra eftersom jag hade en tid att passa hos frisören. Jag noppade mina ögonbryn och fixade formen och så. Jag försöker göra det en gång i månaden då mina blir fylliga alltså buskiga. Jag vågar inte själv klippa mina ögonbryn eller noppa hur mycket som helst, så då är det perfekt för mig att fixa mina ögonbryn 1 gång i månaden ungefär.

 

Sen på Onsdag (igår) så fixade jag en tand. Jag trodde jag skulle ha ångest (eller var snarare lite orolig för det) men det gick hur bra som helst då jag var lugn och inte fick panik xD. Jag har tidigare fått panik av att dom bara rör i min mun så jag har fått avbryta dom så jag kan andas djupa andetag och sluta ha en sån panik, har tändläkarskräck nämligen... Men igår var jag så lugn så jag hade kunnat somna medans dom borrade och fyllde i min tand xD. Såklart använde dom bedövning så man slipper känna någon smärta.

 

Nu idag har jag träffat Viola, tagit en fika och pratat en del och även senare bett tillsammans :) . När vi bad om den rätte (mannen i mitt liv som inte har dykt upp ännu tyvärr) så hörde jag Gud säga till mig väldigt tydligt om och om igen: år 2015 Tanya, 2015. Förstår du vännen? Jag tänkte då: Jag förstår inte... Då sa han: År 2015 så kommer något att hända. Då fick jag en känsla av att det är en bra grej, jag tror det är relaterat till den rätte... Gud sa att den rätte KAN KANSKE dyka upp så tidigt som nästa år men då blir det senare mot året och då blir/är vi inte ett par utan då är vi i lära känna processen... Jag tolkade det så i alla fall. Jag är duktig på att tolka saker rakt åt helvete så om det inte sker som jag säger så skyll inte på Gud sen utan skyll på mig xD. Det ENDA jag vet till 100% säkert är att något bra kommer hända 2015. Något mellan-stort/stort. Det kände jag av direkt. Men jag tror verkligen att han pratade om den rätte för precis när Viola bad för mig om den rätte det var exakt DÅ samma sekund som Gud nämnde år 2015 för mig om och om igen...

 

Just ja, ville också säga att i Onsadags så köpte jag ögonkräm från Clarins, någon hårolja som är tydligen från Japan, minns inte namnet på den... Men den är ljusgul typ och pumpen är svart... hahaha, bra beskrivning va? Knappast. Sen så köpte jag 1 frisörschampoo från Wella som är just till för känsligt hårbotten som jag har :) . Imorgon så ska jag ta mig till Stockholm. Så skönt, ska stanna där över helgen. Då blir det en del shopping, hehe! ;) . Tänkte ta mig till Lush och Mac då. Men mer om det kan jag blogga om i helgen, inte nu... Jag har inte ens packat ännu :( . Men tanken är att jag SKA packa ikväll/inatt så jag slipper stressa imorgon :) . Men ja, jag känner att jag har bloggat mer än tillräckligt. 

 

Jag ska fortsätta lyssna på musik och eventuellt se på ett avsnitt av Smallville, började precis att se på den igår :) . Gossip Girl har jag redan kollat ut xD. Men ni får ha det så bra och sköt om er, så bloggar jag mer i helgen. Ville också bara nämna förresten att när jag har haft ganska mycket för mig (mer än vanligt) så mår jag mycket bättre både fysiskt och psykiskt... Nu när jag tänker efter så har magen faktiskt inte krånglat sig :O . YAY!! Då har jag ändå sovit sent och gått upp i helt okej tid, typ vid 10-11 tiden. Så jag har fått bara typ 6-7 timmars sömn nästen varje natt och det är för lite för mig (enligt mig) för jag är då lite lite tröttare än vanligt men jag fungerar i alla fall :). Hur som helst, jag ska gå nu som sagt. Men ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tani   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards