Direktlänk till inlägg 9 november 2013

Är i Stockholm nu. Shoppat från: Lush, Mac & Nyx :) .

Av Tanya - 9 november 2013 22:18

Hej hej! :) . Det känns så bra och skönt att få vara här i Stockholm. Hemma känns det som ett fängelse och här känner jag mig fri. Här får man mycket stimulans fast på ett bra sätt, jag känner mig inte lika "extremt" överstimulerad här som jag gör hemma. Anledningen till att jag kände så hemma var för att man gör en del saker om dagarna sen när man kommer hem så kommer man till tjafs och drama... Mamma behöver inte nödvändigtvis tjafsa med mig för att jag ska bli påverkad utan det räcker med att hon ger sig på min syster eller hennes pojkvän för att jag ska reagera och bli påverkad. Sen så älskar ju mamma att dra in mig och alla andra i det här dramat. Japp, min mamma är en riktigt drama queen. Hur som helst, inlägget ska och kommer inte handla om hur dåligt min mamma får mig att må oftast, utan hur bra jag mår här och vad jag har gjort idag :) .

 

Jag och Avin har vart på stan idag och för mig blev det en del shopping ;) . Tyvärr så tog jag inte ett kort på det då ljuset är alldeles för dåligt (mörkt.) Så jag valde istället att filma in det lite snabbt och lägga ut det på Instagram. För er som är intresserade av att se på allt jag har köpt så heter jag där: Taanii90. Ni behöver inte ha appen utan ni kan surfa via nätet och man behöver inte vara medlem för att se min sida då jag har valt att vem som helst ska kunna se min sida. Jag ser inte min sida som något allt för "privat" då jag lägger mest upp bilder på skömhet & smink :) . Vi börjar med Lush: Jag tog med mig 10 st tomma burkar och flaskor. 5 st = en gratis ansiktsmask. 10 st = 2 st ansiktsmask. En var till mig och en till Avin. Tyvärr så kan man inte välja mer än 1 ansiktsmask åt gången eftersom den måste förvaras i kylskåpet och det håller bara i 3 veckor. Sen så är den oanvändbar, då är den inte färsk längre. Jag valde ansiktsmasken Cupcake som luktar som ren choklad! Jag älskar choklad   . Den mattar ner huden och är bra för de som har oljig/acne hud utan att torka ut huden :) . Sen så köpte jag Snow Fairy, alltså en duschgele som finns bara under jultiderna. Den luktar som sockervadd men även lite som jordgubb faktiskt... underbar kombination! Sen så köpte jag en tvål som heter Snow cake, är också en som bara finns under vinter månaderna (i alla fall fram tills jul.) Den luktar som en handkräm som jag har från Lush, Smitten :). Den luktar som söt marsipan... Mums! Sen så gick jag och Avin vidare till Mac där jag köpte: Mac lip balm. Läppbalsam med andra ord... Jag har redan 3 olika från 3 andra märken: Clarins, Biotherm och Clinique. Men ingen av dom är tillräckligt bra för mig. Clarins gör så att mina läppar känns stelt och inte så återfuktande + det känns som klister för läpparna... Clinique känns också allt för klistrigt men den återfuktar i alla fall fast det tar väldigt lång tid innan den sjunker in i läpparna så den använder jag bara ibland innan jag ska lägga mig. Biotherm är inte alls klistig och känns väldigt skönt men däremot så återfuktar den inte heller på djupet utan bara lite ytligt... Så med andra ord då gör den inte så mycket för mina läppar. Jag vet inte hur Mac fungerar i längden men jag använde den en gång hittills och den goda nyheten är att den inte känns alls klistrig eller obehagligt på läpparna. Om den återfuktar djupare och mer än vad Biotherm gör så är den helt klart en vinnare :).

 

Förutom läppbalsam så har jag också köpt läpp primer från Mac. Prep + prime heter den. Den använder man innan man använder ett läppstift. Man applicerar den på läpparna (som blir helt transperant alltså den påverkar inte läpparnas naturliga färg) så väntar man i någon minut annars så känns det som ett läppbalsam och då gör det inte så mycket... Det ska kännas en aning "klistrigt" men ändå inte innan man applicerar läppstifet för bästa resultat. Jag har använt den en snabbis idag och jag lät den vara på mina läppar i ca 2 minuter innan jag använde det nya läppstiftet som jag också har använt från Mac idag. Läppstiftet höll faktiskt längre, den kladdades inte ut och kändes ganska så behagligt på läpparna :). Läppstiftet jag köpte från Mac är ett nude läppstift, är den mörkaste färgen jag har av nude. Den heter Honey love. Jag var rädd för att den skulle vara för gul för mig men den är mer rosa/neutral på mina läppar vilket jag trivs ganska bra i :). Sen så efter det tog vi oss vidare till Nyx där jag köpte ögonskugga. Det var en palett med 9 färger i, både matta och skimriga bruna/rosa ögonskuggor :). Det är både mörka och ljusa. Finns 1-2 riktigt rosa färg, resten är ljusbrunt/beige, mörkbrunt och guldigt. Både glittrigt och matta som sagt. Perfekt för mig, den kommer jag att använda ofta! Det är första gången som jag någonsin köper något från just Nyx. Ska bli spännande att få använda dessa fina ögonskuggor faktiskt :).

 

Det som jag är mest nöjd med och gladast med mitt köp är dessa top 3: Mac läppbalsam, Mac läpp primern och Nyx ögonskuggorna :). Men nu så ska jag gå. Jag och Avin och även mormor som är här tänkte se på någon film. Så jag ska göra i ordning dippen (det gör jag alltid när jag är här, det är min grej liksom haha) och ska käka morötter istället för Chips. De äter inte heller Chips så då blir man inte ens sugen på Chips. Jag är seriöst inte ens sugen på Chips längre överhuvudtaget, när jag tänker på vad den gör med min mage & kropp så blir jag snarare väldigt avtänd och det får mig att undra hur jag tänkte, HUR jag kunde äta Chips helg efter helg och lida i 1-2 dagar och ändå tycka att det var värt det... Usch :S . Men aja nu så ska jag gå. Ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards