Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Äntligen så börjar det gå åt rätt håll för mig. Med vikten, hälsan och magen. Wiie! :D

Av Tanya - 20 november 2013 21:08

Hej. Kom och skjut mig någon! Internet är äckligt seg just nu eftersom min "kära" familj har använt upp all internetens hastighet... Blir väl ett hallelujah moment för mig om det tar mindre 1 minut att publicera detta inlägg sen (alltså att ladda upp själva inlägget. Hoppas ni förstår vad jag menar!) Jag försöker kolla på Smallville från en hemsida (en "ny" serie som jag följer, som är egentligen gammalt.) Gissa hur det går för mig? Jo jag ska säga er: Den laddar, laddar och laddar... det här är första dagen bara, ska jag leva såhär i en hel vecka till?! Då slutar det nog med att jag slänger ut min laptop genom fönstret, hahaha :P . Sådär seg var 3 hela tiden när jag hade 3 förut. Fattar inte hur jag överlevde så länge utan att krossa något. Snart lär jag bli frestad att ta sönder saker av ren frusteration. Jag har massor med gånger velat få ett ordentligt utbrott på grund av andra orsaker (inte på grund utav internet) när jag har blivit riktigt förbannad. Men då jag har jag tvingat mig själv att ringa någon eller lägga mig i sängen tills jag lugnar ner mig och kan röra mig fritt utan att riskera att ta sönder saker på grund utav ren ilska. 

 

Okej, nu så ska jag inte tänka en massa på ilska för det är jag inte på humör för att göra. Jag är på bra humör (konstigt nog med tanke på hur seg mitt internet är) och jag får tänka positivt: Jag kan fortfarande använda min mobil (finns ju internet där) jag kan kolla på filmer genom dvd filmer som vi har hemma... och mamma ska baka kokosbollar och Silviakaka som "plåster på såren" hehe. Nu så ska jag minsann äta mig fet! Not... Men jag ska äta en del... Mums. Jag blir sugen redan nu! Inte bra, egentligen... Jag har ätit MYCKET sött den här veckan på grund av mensen. Nu är den nästan över, jag vill fortfarande trycka i mig sött. Som tur är så har jag inte gått upp i vikt (konstigt nog) jag väger mig konstant, sådär flera gånger i veckan. Jag är livrädd för att jag ska gå upp mina 6 kg igen! Men som tur är, så rör jag mer på mig än vad jag gjorde förut :). Så då klarar jag väl av att ha en väldigt onyttig vecka under mens perioden. Denna vecka har vart en onyttig vecka så snart är det helg så då ska man fortsätta, hahaha. Men nästa vecka... Då ni, blir det skärpning för min del! ;) . Duktiga Tanya är snart tillbaka som tänker på sin hälsa (vilket jag redan gör hela tiden förresten.)

 

Yay, jag lyckas få igång Smallville nu verkar det som. Jag är helt distraherad, så jag bloggar inte på som vanligt. Utan jag kollar här och där på internet, håller på med mobilen (Instagram och Facebook för att vara mer exakt) och jag bara är halvt borta i huvudet. Tänker på allt och inget på samma gång :P. Idag har jag förresten var på stan, träffat en "psykolog" alltså hon själavårdaren från min kyrka. Kristina heter hon. Vi pratade mycket om känslor och ångest och tankar. Hon försöker hjälpa mig att må bättre och inte få panik över mina känslor/tankar och så :). 

 

Efter det så gick jag till stan och köpte en julklapp till lilla systern, en Justin Bieber parfym "the key" heter den. Typiskt att både jag och mamma råkade köpa samma sak kom vi fram till, haha! Eftersom jag slängde mitt kvitto så är mamma tvungen att lämna tillbaka hennes present. Men lika bra det, jag vill att det ska vara från mig ;). Jag vet att hon kommer älska julklappen :). Jag har även köpt en hårfärg, som heter "dark blonde" OCH NEJ JAG KOMMER INTE BLI NÅGON FUL BLONDIN. Jag kommer fortfarande ha mörkt hår, bara snäppet ljusare :P. Jag skulle nog behöva bleka mitt hår rejält för att jag skulle komma i närheten utav "blond". Sen så köpte jag ett läppstift från Clinique, pink style heter färgen. Ni kan gissa vilken färg? ;) . Haha. Rosa såklart. Mer utav den babyrosa hållet, fast mer "naturligt" tyvärr. Jag vill ha något mer starkare än så. Jag vet att Mac ska ha det, så jag ska köpa därifrån tänkte jag :). Jag har också beställt från Lush, hudvårds rengöringar + läppbalsam. Jag har haft lite torra läppar på senaste tiden och dumt nog har vissa av mina läppbalsam inte fungerat tillräckligt bra. Jag hoppas verkligen att Lush läppbalsam kommer att rädda mina läppar och gör dom lena och mjuka igen! Så mina läppar slipper kännas stelt/strävt. Men eftersom jag skrubbar mina läppar ofta och använder läppbalsam så slipper jag supertorra läppar och spruckna läppar som tur är :).

 

Eh ja... Det var typ allt jag hade att säga. Just ja, en sak till! Jag är så glad att jag nästan och endast nästan kan äta mat helt normalt till och från. Magen krånglar sig i allmänhet betydligt mindre och mer sällan och oftast mindre smärtsamt och är det smärtsamt så kanske smärtan håller sig i en hel dag, antingen i rad eller till och från. Förut kunde jag ha extremt ont i 2-3 dagar men så är det inte nu. Bara det är en VÄLDIGT STOR välsignelse för mig. Tack Gud! Nu gäller det bara att få ångesten under kontroll... Men det klarar jag. Utan mediciner dessutom ;). Det lovar jag er! Med rätt stöd och hjälp så finns det INGET jag inte klarar. Jag kan leva ett bra, värdigt och normalt liv precis som alla andra, bara jag kommer må bättre och bättre!

 

Men nu så ska jag gå, jag känner att jag har bloggat mer än tillräckligt. Jag ska se efter hur långt mamma har kommit med sina bakelser och ska kolla på Smallville och bara njuta av ensamheten, som jag älskar och värdesätter så mycket, speciellt när jag umgås med andra och har haft en aktiv dag (som idag) :D . Så skönt att just nu så känner jag INGEN ångest alls. Det här börjar gå bra för mig. Är riktigt glad just nu och då menar jag inte bara lite ytligt :P. Men ni får ha det så bra och sköt om er, gör som jag. Försök att vara snälla mot er själva och ta hand om er, för det är ni värda!   . Ha det så bra och sköt om er, som sagt :). Puss och kram! /Tanya 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards