Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Nu är julen över. Jag blev nöjd med julen! :D

Av Tanya - 25 december 2013 22:48

Hej hej! Nu är julen över ja :P. Jag hade en bra jul den här året, men lite andra saker har också hänt förutom just under julen. Jag har vart med Nathalie innan dess och vi vart på en spontant utgång tillsammans, väldigt trevligt vart det tycker jag! Först var det lugnt, man bara satte sig ner och pratade... men sen så hade vi kul med dans och sånt! :D . Haha, varje jag går ut så tänker jag "jag borde göra det här oftare, jag har ju så himla roligt!" Sen så går jag dit nästa gång... typ ett halvår senare... Hahahahaha :P. Ja, så man kan säga att jag "festar" 2 gånger om året... :P. Men jag vill göra det oftare, det gäller bara att planera och även kunna vara med på att vara lite spontan åtminstone, vilket jag har allt mer blivit duktigare på! 

 

Ja, igår hade jag det väldigt trevligt. Jag var med familjen och släktingar och hör och häpna: DET BLEV INGEN TJAFS ELLER DRAMA IGÅR (som det annars brukar bli) HALLELUJAH! Tack gode Gud att mamma var på bra humör om man säger så... Hahahaha, snäll jag är, jag vet! Men flera gånger under just jul eller när det är stora samlingar så har nån gång under dom timmarna tjafs och sånt uppstått, oftast. Skönt att man slapp med drama den kvällen, jag behövde verkligen en "lugn" normal kväll :). Själva kvällen i sig vart ju inte lugn då det vart en massa småbarn som skriker, gråter, slåss, leker, springer runt osv... Men det tar jag mer än gärna, bara man slipper drama och tjafs! Sen så måste jag bara påpeka hur mycket jag älskar mina söta kusiner, speciellt Olivia! Så himla söt och underbar hon är, älskar den uppmärksamheten hon ger mig utan att vara FÖR jobbig som annars barn kan vara... Hon är bara 3 år, hon är sjukt lik min syster och min moster Avin som barn (hon som har nyligen gift sig och är bara ca 1 år äldre än mig.) I vanliga fall är jag inte förtjust i barn men just underbara söta Olivia har jag verkligen fastnat för... hon är speciell och så charmig och rolig! :D. Ja nog med det, vi åt middag (julmat ofc!) Jag umgicks med hela gänget sen så vart det dags att öppna julklapparna.

 

Jag var såklart nöjd och tacksam för mina julklappar, jag är alltid nöjd och tacksam vad jag än får! Men jag fick i alla fall Lush produkter från en utav mina mostrar (Olivias mamma) Jag fick då en liten duschgele som heter Snow Fairy och luktar som sockervadd, jag fick en glittrig massagebar/kaka som heter Shimmy shimmy. Samtidigt som den återfuktar huden så blir huden lagom glittrigt, sådär småkornigt... Väldigt fint! + det luktar riktigt gott, det luktar som Vanilj! Dock skulle jag inte smörja in hela kroppen med den då den är liten så man vill inte slösa då jag skulle bara använda på mina armar i stort sätt så det ska lukta gott och få lite glitter på sig, men den återfuktar huden verkligen och jag blev så mjuk av den! Den sista Lush produkten som jag fick var en jultvål, den heter Angel´s Delight... Den luktar som gelegodis typ, sådär sött och godis aktigt... Underbart! Även den är lite glittrig men jag tror inte man blir glittrig av sig när man tvättar sig, jag blev då inte glittrig utav att röra vid den :P. Jag har även fått smink, ett läppstift från Mac som tyvärr är bara limited edition men jag är vädligt glad att jag fick den för den finns under bara julen! Den heter Flair for finery och är ett nude läppstift med rosa/kalla undertoner i det. Jag har inte använt denna ännu, jag vill ta ett kort på allt smink och nagellack först innan jag börjar använda den... men färgen är väldigt fint i alla fall! Jag fick även nagellack, en tuggummirosa nagellack från Mac! Har den på mina naglar just nu, riktigt fint är den och det är så jag! Jag har inte önskat mig den utan den vart som en väldigt positivt överraskning för mig! Jag fick även ett ljusrosa Rouge från Clarins som heter Lovley Rose. Jag fick pengar, kläder, mobilskal och jag har också fått en rosa sminkborste (rouge och foundation borste) och ett tuggummirosa läppstit från Nyx (tror det ska vara tuggummirosa i alla fall, det ska det vara enligt google, jag har inte hämtat ut mitt paket ännu, det är från mamma!) Så sminkborsten och läppstiftet har jag inte hämtat ut ännu, idag har jag vart så slut så jag har bara vart hemma och återhämtat mig och vilat upp mig, då jag har vart uppe rätt så länge, hehe...

 

Men mitt älskade paket ska jag hämta imorgon och oroa er inte mina kära läsare, jag ska lägga upp en ny bild på mig från igår och även 2-3 bilder på smink, nagellack och Lush produkter som jag har fått. Men idag har jag redan lagt upp en bild på Lush produkter på min Instagram sida! Jag är i alla fall sjukt nöjd som sagt och jag känner mig glad... Jag har märkt att så fort jag gör något (spelar inte så stor roll vad jag gör, bara jag lämnar hemmet och blir distraherad för ett par timmar) så mår jag alltid bättre... Antingen så minskar ångesten eller så försvinner den helt tillfälligt... Igår under julen så var jag helt ångestfri och det kändes så skönt, fritt och bra... Jag kände mig normal & glad! :D . Men ja, nu så ska jag gå. Jag ska fortsätta se på Smallville, jag ska se på sista avsnittet på säsong 3... Sen så ska jag lyssna på musik och/eller fortsätta se på Smallville :). Men ni får ha det så bra, berätta gärna för mig hur eran jul har varit och vad ni fick till julklappar (om ni nu fick något, är ju tyvärr inte alla som får något.) Men sköt om er som sagt, vi hörs! Jag ska blogga snart igen! :D . Puss & kram. /Tanya   

 
 
Isa

Isa

26 december 2013 01:07

Hehe där ser du gumman det är kul att vara ute och festa;))

http://www.isajohansson.blogg.se

Tanya

29 december 2013 17:35

Ja det är det, har aldrig sagt att det är tråkigt men jag festar utan att dricka alkohol xD Det som förstör själva festandet tycker jag, är folk som blir överfulla och är ute efter att ligga och/eller supa ner en. Sånt är bara vidrigt och respektlöst, usch!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards