Direktlänk till inlägg 29 december 2013

Lush & smink + en bild på mig från i julas :)

Av Tanya - 29 december 2013 17:50

Hej hej! Jag försökte nyss blogga men allt bara stängdes ner bara sådär :S Undrar om det var jag som råkade komma åt en knapp som gjorde så eller om det var något annat, hmm... Hur som helst, medans jag väntar på att 3 avsnitter av Smallville ska laddas, så tänkte jag blogga lite. Jag har egentligen inget speciellt att blogga om när det gäller tankar, känslor eller så. Så då tänkte jag lägga upp bilder på det jag har fått i julklapp och skriva lite om dom. Det låter bra va? ;) Det tycker jag i alla fall... Slutligen lägger jag upp en bild på mig själv som jag tog på julafton :).

 

 

Som ni ser så har jag fått lite Lush produkter! (YAY JAG ÄLSKAR LUSH. Det är typ första gången jag får det av någon familjemedlem, år efter år har jag önskat mig det blev inget... Men nu så fick jag det ;) ) Den rosa flaskan heter Snow fairy som ni ser, det är en duschgele som luktar som sockervadd! Tyvärr så är den troligen slut nu (eller så finns det lite kvar i olika Lush butiker) då det är en limitid edition jul produkt och kommer endast under julen. Under Oktober fram tills tidigt under Januari månad är den tillgänlig, sen så är det kört! Den på bilden är den minsta storleken, jag har även en mellan storlek i duschen + jag har beställt 2 stora flaskor (som inte har kommit ännu). Jag älskar verkligen denna duschgele, den luktar gott och den löddrar väldigt bra tycker jag! Den kommer ut varje år runt om kring jul så då kommer jag att köpa också såklart ;).

 

Den hjärtformade glittriga är en massagebar/lotion och heter Shimmy Shimmy. Den luktar ljuvligt! Den luktar som vanilj och man glittar av den + huden blir återfuktad. Jag använder den bara på mina armar för att den ska lukta gott och bli återfuktad, glittret är bara ett plus men inget måste för min del :). Tvålen (stjärnan) är också en tillfällig julprodukt (Shimmy shimmy finns året runt.) Tvålen heter då Angel´s Deligt och själva tvålen i sig som finns i butiken är stor och det är flera olika färger i själva den stora tvålen, jag fick en helrosa som ni ser vilket jag inte har något emot ;). Den luktar som gelegodis... Alltså den luktar sött men även lite som citroner fast sött godis citron, inte den sura starka doften. Jag gillar den verkligen. Jag har skärt upp den i 4 bitar, på så sätt så sparar man mer produkt faktiskt... Så gör jag alltid med mina Lush tvålar! Det innehåller glitter i den med men den glittar inte av sig på en, till skillnad från Shmmy Shimmy. Angel´s Delight är inte min favorit men jag gillar den ändå mycket!

 

 

 

Den rosa rouget har jag inte använt än (på mina kinder menar jag då) men jag ser fram emot att göra det! Den är från Clarins och heter Lovley Rose. Man ser inte på bilden men det finns smått glitter/skimriga korn i vissa delar av själva rouget. Men jag har googlat och sett att det inte blir superskimrigt på kinderna utan det ger mer lyster och en viss liten skimmer... Så man kommer inte se ut som en diskokula på sina kinder, haha! Mac läppstift Flair for finery är ett nude läppstift. Den är inte så täckande trots jag använder lager på lager. Färgen i sig är jättefint, har kalla undertoner i sig men den är inte så täckande som sagt, jag hade önskat att den vore mer täckande... Det är en limitid edition och det är inte säkert att den kommer tillbaka nästa år faktiskt... Så jag är glad att jag fick denna då jag hade önskat mig den! Sen så ser ni en rosa fluffig borste. Det är en foundation/rouge borste men jag ska använda den till foundation då den är tät nog att kunna använda den till flytande foundations + borsten är en aning för stor för att applicera rouge tycker jag, men det hade kunnat fungera... Den heter Bdellium Tools och är i nummer 957. Den är jättemjuk borste, gjort av syntetisk (någon sorts plast har jag för mig att det är.) Såna borstar älskar jag som mest då det inte skadar djuren + dom är mycket mjukare, lättare att använda och lättare att tvätta då dom inte torkar ut och är fortfarande i bra skick använding efter användning, år efter år :). Jag har inte använt denna borste på mig ännu men jag vet att jag kommer älska denna, för den är så mjuk, tät och fluffig!

 

Sen så fick jag också ett Nagellack från Mac (det är en tuggummi rosa färg som ni ser) Det är bara SÅ jag, haha. Den färgen heter Creme Silly. Väldigt fin färg, jag älskar den! Jag har den just nu på mina naglar och haft den i ett par dagar men den börjar försvinna/flagna bort så snart är det dags att ta bort nagellacket och måla om på nytt igen (med en annan färg såklart.) Sist men inte minst är ett läppstift från Nyx, det är ett matt läppstift och är väldigt pigmenterad till skillnad från läppstiftet från Mac - Flair for finery. Det är en ganska mörkrosa, färgen heter Summer Breeze. Jag är inte så förtjust i färgen ensam då det är lite för mycket för mig, men den fungerar bättre om jag använder ett ljust nude läppstift ovanpå, då trivs jag bättre i den färgen! Hur som helst... Allt som allt: Jag är väldigt nöjd med mina julklappar i år :). Jag fick även lite annat som mobilskal, pengar, kläder, smycken och sånt :).

 

Innan jag avslutar detta inlägg så lägger jag också upp en bild på mig från julas: 

 

 
Japp det är jag det, blev rätt så nöjd med bilden och väldigt nöjd med sminkningen i sig! Jag vart väldigt nöjd den dagen och ville nästan inte tvätta bort mitt smink faktiskt... Hahaha! :P . Jag älskar verkligen att använda maskara (på bilden använde jag MASSOR utav maskara) då jag är en utav dom som har tur nog att naturligt ha halvlånga och lite smått böjda fransar, så mascara och läppstift är "favorit sminket" då det framhäver just det som jag mest nöjd med när det gäller mig själv :). 

 

Men ja, nu så ska jag gå. Jag ska kolla 1 avsnitt av Smallville, sen efter det så måste jag faktiskt äta... Men ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram! /Tanya   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards