Direktlänk till inlägg 31 augusti 2015

Håller på och ändrar min livsstil (sakta men säkert.) :)

Av Tanya - 31 augusti 2015 23:42

Hej... Usch vad jag mår konstigt. Jag har ätit konstigt denna helg. Alldeles för mycket socker för min smak! Har käkat både gifflar, lite chips samt pannkakor (tar alltid socker istället för sylt till pannkakor, av ren vana.) Jag har bara sovit non stopp för sockret får mig verkligen att vara i obalans... Gissa vad? Jag är inte det minsta lilla frestad över att fortsätta trycka i mig massa socker. Om något får det mig att bli avtänd! Det är så konstigt... på helgerna förut "vräkte" jag i mig socker utan problem, ibland så pass mycket tills jag började bokstavligen må illa/få ont i magen. Det jag nämnde nyss om det jag har käkat i helgen, var ingenting jämfört med det jag brukade stoppa i mig... Snacka om att verkligen behandla min kropp som en pappersskorg, haha! 

 

Jag har verkligen förändrats... Jag tror jag prioriterar helt annorlunda nu. Att jag är på något sätt är med medveten. smartare men även har fått avsmak på den livsstilen jag brukade ha förut. Haha nu får jag låta som om jag vore värsta hälsofreaken. Det är jag tyvärr inte... Jag kan fortfarande äta snabbmat nån gång samt jag är ganska dålig på att få i mig tillräckligt med grönsaker, är bättre på att få i mig frukt. Jag äter "helt normalt/okej" så att säga, bara det att jag inte alltid äter så ofta som jag borde (var tredje timme.)Men mitt mål är att bli hälsosammare i längden. Minska på sockret i allmänhet är jag redan duktig på, behöver göra andra och bättre prioriteringar i mitt liv nu. Vilket jag är redan på väg dit, vilket jag känner mig stolt över faktiskt :). 

 

Denna helg har jag först vart hos mamma (hela fredagen i princip) och nu på lördagen var jag med Nathalie, sen i söndagsnatt var jag också med henne (spontant, inget planerat.) Idag har jag mest sovit bort hela dagen, tyvärr... Imorgon ska jag ta mig iväg till hemgruppen som äntligen börjar igen. Jag har verkligen saknat det och jag mår så otroligt bra av att vara där! Jag känner mig mer "hemma" med andra kristna människor än att umgås med icke kristna så att säga... Faktum är, jag känner mig oftast någon slags "utanförskap" med icke kristna än med kristna. Man kan inte dela sin tro på samma sätt... Därför har jag insett och kommit till det faktum att jag kommer aldrig kunna i framtiden gifta mig med en okristen man. För jag måste ha någon att dela min tro med, kunna be tillsammans, gå till kyrkan med tillsammans och så. Det sista jag behöver och skulle orka med är att bo med någon, känna som om man är nästan "främlingar" när det kommer till vissa områden i mitt liv, till exempel min tro. 

 

Det skulle jag aldrig orka med, det är för psykiskt påfrestande. Jag levde med en mamma i många år (hela mitt liv) som aldrig kunde dela samma tro med mig, det var riktigt tärande. Jag helt enkelt behöver någon som har en djupare förståelse för mig och även ha en relation med Gud, precis som jag har. Jag kommer annars aldrig bli genuint lycklig eller känna inre frid på något sätt, även om han skulle vara "perfekt" i övrigt, tyvärr.

 

Men ja, nog med det... Nu tänkte jag fixa lite dipp, morötter och dricka upp den läsken jag har kvar innan den helt smakar avslagen (då klarar jag knappt av att dricka det.) Samt jag ska se på någon serie. Funderar på att se på en ny serie jag inte har sett förut, då de serierna som jag följer nu går rätt så segt... 1 avsnitt i veckan är segt och vissa andra serier har uppehåll just nu (som jag följer.) Men ni får ha det så bra och sköt om er. Puss och kram! /Tanya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards