Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Tanya - 13 maj 2015 02:59

Hejsan! Det var ett tag sen jag bloggade... Jag saknar att blogga känner jag, haha. Men jag har inte den vanan kvar så mycket längre så då tänker man "Vad ska jag blogga om?" Man vill ju inte blogga om man inte känner att man har något speciellt att skriva om... Det är nästan så att det är lite jobbigt för mig att skriva detta inlägg då jag inte vet exakt VAD det är jag vill/ska skriva... men men, det kommer. Jag kände samtidigt att jag ville blogga. 

 

Jag har haft det lite jobbigt till och från här hemma... Grejen är den att jag trodde att jag skulle ha mer problem med min ekonomi (eftersom jag har vart en shoppoholic) och jag trodde att jag skulle ha lättare för att få ordning på mitt liv med mina rutiner och så. Så fel man kan ha ibland... för det är precis tvärtom! Jag trodde att det skulle "flyta på" lite mer än vad det har gjort... Jag hanterar min ekonomi väldigt bra skulle jag påstå. Jag är väldigt nogrann och räknar ut saker och ser sen hur mycket jag har över till nöjen efter man har köpt mat, betalat räkningar, hyra och sådant. Jag var rädd för att jag skulle förbli ofokuserad och fokusera på att spendera mina pengar på shopping lite väl för mycket så jag eventuellt skulle gå lite "i back" med några hundralappar... Men så har det inte varit. Jag är för ordningsam av mig inser jag, jag är för försiktig och inser att försvinner pengarna och räcker inte det till maten t.ex så är det riktigt pinsamt för min del! För då måste man antingen röra sina sparpengar eller låna pengar av sina nära och kära, vilket enligt mig vore katastrof för min del då jag är lite nogrannare och mer "perfektionist" utav mig när det kommer till det.

 

Sen så har jag svårt för att slappna av/pusta ut om det är för mycket disk hemma... jag mår seriöst skit dåligt av det och har till och med svårt för att släppa in människor om jag har lite disk men i övrigt ser resten bra ut... Det är lite som en mini "tvångstanke" för min del. Men jag tränar på det och det har blivit en aning, pyttelite bättre... Vilket är bra då jag snart har bott här i 2 månader! Wow, tänk så fort tiden går... Jag inser att jag MÅSTE slappna av mer och fatta att saker och ting tar tid. Mina rutiner behöver inte vara helt perfekt på en gång. Jag behöver inte gå från 0 till 100 på någon månad. Varför är jag så hård mot mig själv? Troligen för att folk var hårda mot mig och krävde en del utav mig från min uppväxt/min barndom...

 

Så det gäller att förnya sitt tänk nu när man har vuxen. Vilket är en kamp i sig men jag går framåt hela tiden, sakta men säkert! :). Idag har jag vart helt slut... har mest sovit mesta dels av eftermiddagen samt en del mot kvällen... Jag har känt mig överväldigad på grund utav så mycket stress och press. Det blir en del på vardagarna och eftersom mina rutiner inte är helt bra ännu så hamnar jag i obalans... De senaste helgerna har jag vart helt slutkörd och bara sovit i princip... Vilket jag tycker är tråkigt då det är då som jag alltid ser fram emot som mest! Kraven minskar på en om helgerna (både från mig själv och andra människor) och det är då man vill njuta av att vara "ledig" från vardagen, sina rutiner och sysslor... men nej, då har jag spenderat en stor del utav min helg till att sova och bara känna mig helt utmattad och inte alls kunnat njuta... sen på söndagen är man "sig själv" igen men då är helgen över och då börjar alla måsten igen och så blir jag stressad utav det då både jag och andra har krav och press på mig själv... och så börjar det igen. Men jag försöker sakta men säkert bryta den jobbiga cirkeln genom att vara mer strikt mot mig själv och mina rutiner och så. För det är när jag periodvis antingen gör för mycket eller skiter i allting som jag hamnar i obalans... Jag måste lära mig att vara lite mer "lagom." Inte göra för mycket men inte heller strunta i allt ansvar under flera dagar (speciellt inte under vardagar åtminstone.)

 

Jag har inte så mycket mer att skriva om just nu. Jag känner mig hyfsad nöjd och känner att jag har lättat på mitt hjärta lite grann... Jag borde gå och lägga mig snart. Ska nog göra det, är ändå trött så... Men ni får ha det så bra. Sköt om er. Puss och kram! /Tanya

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards