Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Jag har fått en ny mobil! :D

Av Tanya - 25 januari 2010 14:18

Hej hej bloggen! Igår fick jag en ny mobil, den mobilen som jag ville ha som jag skrev i mitt förra inlägg, en Samsung S5230, en rosa :D . Det var inte ens planerat eller något, jag fick det bara, snacka om att jag blev över lycklig! :O :D.

Okej nu ska jag berätta hur det gick till. Vi har haft gäster i helgen, mammas kusin och hans tjej, och dom sov över, och dom bor typ i Västerås, så mamma tänkte endå åka dit till Västerås (varför vet jag inte riktigt, jag kommer inte ihåg det) hursomhelst så skulle hon åka till Västerås, och jag kollade på mobilen via nätet, elgiganten och Siba, för att se om dom hade och vad det kostar och så vidare... Då såg/märkte mamma att jag kollade på den mobilen, hon frågade vad den kostade, och jag sa priset. (Jag kollade på elgiganten först innan jag gick till Sibas hemsida) sen så kollade vi om de fanns på lager på elgiganten, men dom flesta ställerna fanns det inte, iallafall inte dom städerna i närheten av där jag bor. Men i Västerås fanns det (hälla tror jag att det var, är inte helt säker,) och då frågade mamma som sagt efter priset, och hon sa att det var billigt och att hon kunde lika gärna köpa den till mig, bara sådär, utan att vi hade bestämt det eller något, utan hon sa det bara sådär helt plötsligt, hon visste att jag ville ha den, jag hade sagt det några gånger + hon märkte att jag kollade den på nätet. Så jag blev jätte glad när hon sa att hon skulle köpa den till mig, och bad mig för säkerhetsskull kolla på Sibas hemsida, om det fanns också där, och det gjorde det, och det var billigare dessutom. Så mamma åkte iväg till Västerås, medans jag undertiden passade på att umgås med Frida, hade iallafall inget bättre för mig + jag kände att jag ville helt enkelt umgås med henne :) .

Och jag berättade för Frida att jag skulle få en ny mobil bara sådär helt plötsligt, och hon ba: Men du har ju nyss fått en ny mobil?! :O . Jag ba: Nja... nyligen och nyligen, för 4 månader sen... Och då sa hon att jag är rätt så bortskämd av mig, och det är sant, haha :P . Men jag ville ju egentligen ha den mobilen när jag har namnsdag, jag trodde och förväntade mig aldrig att jag skulle få det så snart :O . (Jag klagar självklart inte, jag är riktigt glad över att jag fick min mobil bara sådär helt plötsligt, blev positivt överraskad såklart.) Förresten så har jag namnsdag den 8 April.

Frida behöver verkligen en ny mobil, den mobilen hon har nu kan hon inte ens smsa med, stackarn... Så jag ska sälja min mobil (den gamla blir den då) till henne :) . Den som jag ska sälja till henne ser du i mitt förra inlägg, men jag kan upprepa igen och säga vilket det är, och det är en Sony Ericsson T707.

Sen så när mamma kom hem så började jag att hålla på med mobilen direkt och var jätte glad, och jag lärde mig ganska fort att använda och smsa med den :) .
Jag verkligen älskar den mobilen! Den vibrierar sådär skönt när man smsar med den :D. Jag har provat att smsa med den utan vibration, men det suger verkligen, det känns ju absolut ingenting och då är det jätte tråkigt, men när det är vibration på (vilket jag har) så är den jätte rolig att hålla på med och smsa med! :) . Det är den bästa mobilen jag har haft hittills. Dessutom så har jag hört att Samsung mobiler är bättre än Sony Ericsson mobiler, Sony Ericsson mobiler är det nästan alltid något fel på, eller det blir så med tiden, efter kanske bara några månader, (tro mig, jag vet det, har erfarenhet av flera olika Sony Ericsson mobiler) men Samsung ska inte vara sån. Jag vet inte det, men jag tror också att Samsung mobiler är bättre, vi får vänta och se med tiden, har inte ens haft den hära mobilen i ett dygn liksom, haha :P . Men den kan ju knappast vara värre än en Sony Ericsson mobil, isåfall är det ju verkligen skit märke och dåligt kvalité, haha :P . Men jag har en känsla av att den är bättre, Samsung mobiler, iallafall den jag har nu, + jag har hört av flera personer att Samsung mobiler är bra, så den har gott rykte iallafall, haha :) .

Haha detta blev ett långt inlägg... Men nu ska jag gå, jag ska gå på toa (jag är i skolan) och sen så ska jag gå hem. Vi slutade tidigare idag pga lärarna har nå slags möte, skulle egentligen ha slutat ca halv 4, men vi fick sluta kvart i 2 istället, skönt! :) .

Men ni får ha det så bra där ute, kommentera gärna så kommenterar jag tillbaka! :D .

Puss och kram! /Tanya.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards