Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Saker som du kanske inte visste...

Av Tanya - 23 december 2010 15:51

Hejsan, just nu känner jag bara för att blogga helt plötsligt :O .
Har egentligen inte något speciellt att blogga om, vill bara skriva lite olika saker, som listor och sånt...

Saker som du kanske inte visste om mig:

1. Jag gillar inte svordomar, det låter så fult, hårt och otrevligt men endå så svär jag själv. Det handlar inte om att jag har en dubbelmoral, utan att man är så van vid att svära så det är svårt att sluta med det, man gör bara det automatiskt. Speciellt när jag är arg, haha.

2. Jag är nykterist (men det kanske ni visste redan, i alla fall några av er.)
Jag dricker alltså inte alkohol, jag håller inte på med något slags drog och jag röker absolut inte!

3. Jag har aldrig testat att röka eller använt andra droger. Alkohol har jag däremot smakat på.

4. Jag tror på Gud och jag är stolt kristen. (Fast vissa av er vet också det, haha.)

5. Däremot att jag inte röker, dricker, snusar eller håller på med andra droger, det handlar inte om att jag är "religös" på något sätt eller så. Utan jag har själv valt det med egen fri vilja LÅNGT innan jag blev kristen. Jag inte gillar sånt, jag tror inte på sånt.

6. Jag är EMOT abort! Det är att ta en människas liv. Självklart är det upp till var och en, om man vill behålla barnet eller inte. Det är inte något litet precis, det påverkar en väldigt mycket. Men jag själv tror inte att jag skulle klara av att göra abort även om jag inte alls vill ha barn och inte alls skulle vara en lämplig förälder just nu bland annat pga psykiska besvär och man är inte tillräckligt stabil än. Men det kommer, då jag en dag kommer bli av med alla mina psykiska besvär och den dagen då jag känner mig stark och stabil :) .

7. Förut var jag FÖR abort för jag visste inte riktigt vad det innebär... Jag tänkte: Äh, ta bort barnet bara om du blir gravid, det är väl inte hela världen? Orka oroa sig för att bli gravid när man kan göra abort! :D . Men nej, så tänker jag absolut inte längre, det är att ta en människas liv och man ska inte leka med sånt, ge sig in på sånt om man inte vet vad konsekvenserna är/innebär.

8. Jag hatar att ge upp. Jag är en sån som försöker åtminstone att kämpa hela tiden, jag försöker ibland att tänka posivit och hålla en god min även om det inte är så lätt. Men man ska aldrig sluta att försöka att må bra och tro på att saker och ting ordnar sig! :)

9. Jag gillar inte tatueringar, speciellt inte stora färgade tatueringar över t.ex hela armen eller ryggen. Det är så onatuligt och jag anser på något sätt att man "förstör" sin kropp... Tänk om man ångrar sig, då får man bränna bort tatueringen. Då förstör man det ännu mer, det blir ärr efter det!
Däremot har jag inget emot små, söta diskreta tatueringar där man är 100% på att man vill ha det så hela livet och kommer aldrig att ångra sig.
Sen så är jag väldigt mycket emot tatueringar där man skriver in sin partners namn, sin pojkvän/flickväns, sin mans/frus namn... Tänk om det tar slut mellan er, går vidare och hittar en ny, vad gör man då? Behåller tatueringen eller bränner bort den? Hur som helst, det är väldigt korkat gjort i alla fall.
Även om jag var FÖR tatuingar så hade jag aldrig kunnat tänka mig att tatuera in min pojkväns namn, inte ens mina framtida barns namn!

10. Jag älskar att läsa smink bloggar och andliga bloggar, bland annat:

Smink blogg: http://tyrannika.bloggplatsen.se/ 
Då jag älskar smink, att sminka mig och läsa om smink, tips och sådant :) .
Jag läser den i stort sätt varje dag! :D .

Nu den andra bloggen, den "andliga" bloggen: http://birgittaoz.bloggplatsen.se/
Hon skriver bra och kloka saker tycker jag, saker som faktiskt stämmer in och är sant och det är väldigt intressant att läsa denna blogg tycker jag! :D .

Så, nu vet ni mer om mig, haha :D .
Men nu så ska jag gå men ni får ha det så bra!
Puss och kram. /Tani   

 
 
Linda

Linda

26 december 2010 00:26

en sak måste ja bara få säga Tanya!:P
Man tar inte nåns liv om man gör abort tidigt för då är det fortfarande bara ett ägg. och man ska ju tänka på barnets bästa /framtid vilket kan innebära abort. för man vill ju inte att barnet ska få ett halv dant liv. man ska ta det ordentligt

http://www.lindismalmis.bloggplatsen.se

Tanya

26 december 2010 01:48

Men det är fortfarande levande, även om det är bara celler/ägg... Jo klart man ska göra det, men om man vet om att man kan klara det, om man t.ex inte är missbrukare eller bor på gatan så tkr jag att man borde behålla ungen. Sen så om man inte klarar av att ta hand om sitt barn så kan man alltid adoptera bort ungen, då får den iaf en chans att leva...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards