Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Shopping dag idag med Avin! :)

Av Tanya - 2 mars 2012 20:34

Hej hej! Just nu så är jag hemma hos Jesper & Avin, jag sitter vid Jespers andra mini laptop, den är endast 10 tum tror jag... Verkligen såndär mini laptop alltså! Den är söt, sådär "gullig" liksom, men det är verkligen inget för mig alltså xD . Jag tog inte med mig laptopen hit eftersom vi ändå ska dra ganska tidigt imorgon till mormors & Avins ställe, där har jag min laptop. Så ja, jag tog med mig den hit till Stockholm men inte just här i Jespers lägenhet... Hur som helst. Jag & Avin har idag vart på stan. Vi har bland annat fikat, vart inne på Lush & även vart inne i en Mac butik (smink affär alltså) :) . Jag har sparat ihop en viss summa hemma så jag tog med mig lite extra pengar för att kunna köpa nödvändigheter i sminkväg då så att säga. Jag har köpt 3 produkter, vilket är: En foundation från Mac som heter: Studio Fix Fluid. Den ska matta ner huden, den ska inte ge finnar eller utslag (om man nu inte råkar ha super känslig hy som är allergisk mot vissa ingredienser.) Eller så KAN man få tillfälliga finnar har jag hört, i alla fall tills huden vänjer sig vid denna produkt, sen efter några veckor ska huden bli normal igen & då ska man kunna använda denna foundation utan att få finnar och så vidare :) . Denna är oljefri, parfymfri och denna innehåller inte heller någon alkohol :) . Jag har läst på, på baksidan där alla ingredienser står med... Så denna verkar vara super bra verkligen. Jag har denna foundation på mig just nu & jag har inte blivit så speciellt oljig direkt :) . Jag gillar denna starkt, antagligen mer än min andra foundation från Make Up Store (som är slut snart btw.) Denna har mer täckning och 1 pump ska räcka till hela ansiktet, medans den från Make Up Store använder jag alltid 2 pumpar till hela mitt ansikte eftersom den är så pass lätt, rinnig och inte alls så speciellt täckande som jag vill ha det... Hur som helst, nu så ska jag skriva om nästa produkt, vilket är ett puder som jag har köpt:


Denna är från Mac och den heter Prep + Prime Transparent Finishing Powder/Pressed... Men denna kallas för endast Mac Prep + Prime, för det står så på förpackningen längst fram på själva puder dosan. Vilket jag förstår, för annars är det ju ett väldigt långt namn som ni säkert märker :) .  Det är en transperant puder, alltså den är vit, men du blir INTE vit av att använda denna puder. Du får en silkeslen hud och denna förstör inte ditt smink, inte ditt rouge heller med andra ord. Den är jätte skön att använda & den mattar ner huden :) . Mer än så kan jag inte säga om denna just nu tyvärr, då jag har använt denna endast idag... Jag måste ha använt denna i minst 1 månad så lovar jag att skriva bättre både om min nya foundation, denna puder & även min nästa och min sista produkt som jag ska blogga om nu:


Den tredje är en primer för T-zonen  (alltså en del av pannan, där du blir oljig, hela näsan och eventuellt hakan, om du vill & om det behövs så att säga!) Den heter: Mac Prep + Prime Skin Refined Zone. Denna minskar dina porer nästan direkt när du använder denna. Den kontrollerar även olja vilket verkar vara bra och det verkar stämma, min näsa har idag vart mer matt än vanligt :)  Mina porer på näsan har också minskats rätt så mycket... "Dramatiskt" alltså enligt mig :) . Jag har alltså inte behövt pudra på hela tiden som jag annars gör dom dagarna jag sminkar mig... MEN det är som sagt för tidigt att betygsätta någon av dom dessa 3 produkter då jag har använt denna endast idag och jag behöver mer tid på mig för att kunna avgöra exakt hur bra denna är, hur pass mycket det hjälper... hur länge den/dom håller och så vidare... Hittills så är jag verkligen SUPER NÖJD med mina produkter från Mac. Både foundationet & pudret verkar vara bättre än Make Up Stores foundation & puder :) . Men men, jag bloggar mer om dom produkterna ORDENTLIGT då jag är 100% säker. Tidigast blir om 1 månad, senast om några månader...


Men nu så ska jag gå & vara social med Avin & Jesper. Vi ska se på någon film, äta chips, den hemmagjorda dippen + dricka läsk. Ja dom dricker alkhol, vin och sånt. Men ja,ändå... haha xD . Jag är nykterist *Stolt!* Så jag håller mig endast till läsken... Hur som helst ni får ha det så bra! Puss & kram! /Tanya :)

 
 
Zandra - smink

Zandra - smink

9 mars 2012 22:16

Sv; Din kommentar tilltalade mig verkligen! Tack för det :) Jag hoppas verkligen att du inte tar åt dig om det händer att människor säger olämpliga saker, för du är perfekt som du är :) Massa kramar!

http://www.zandrassmink.blogg.se

Tanya

9 mars 2012 22:33

Aw, så sjukt söt & underbar du är! :). Nej, jag skulle inte direkt ta åt mig så värst mycket... Tack så mycket söta du, dina ord värmer mig verkligen! Jag menade verkligen vartenda ord som jag skrev till dig! Massor med kramar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards