Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Jag har verkligen förändrats inombords, jag känner verkligen det! :D

Av Tanya - 23 mars 2012 22:47

Hej hej! Det var ett tag sen jag bloggade här sist, det känns så i alla fall... Mycket har hänt, både bra & dåliga saker! Dåliga saker: Bobbo (mammas kusins hund och hans sambos Thereses hund) har tyvärr gått bort på grund av att han inte mådde bra helt enkelt... Han blev mer aggressiv och sånt mot folk tror jag. Så dom fick tyvärr avliva honom. Dino gick bort för han blev deprimerad & började bete sig konstigt... Han ville inte ens gå ut längre! Vetrinären rekommenderade att han skulle avlivas tyvärr... Så då fick det bli så :/ .  Jag sörjer honom, senast igår kväll grät jag efter min bebis! Men det är sunt... Alltså jag ältar inte... Jag förstör inte mina dagar, mitt liv som jag gjorde förut genom att älta och sörja och tycka synd om mig själv! Utan nu hittar jag på saker! Nu ska jag berätta hur min vecka har varit...


Förra helgen (alltså inte denna fredag) så var jag med Therese... Vi båda var nedstämda så vi gick ut & festade! Det var jätte trevligt och roligt! Dagen efter så färgade vi hennes hår. Hon hade rött hår innan sen tog vi en blondering... Hon blev orangehårig! HAHAHAHA Jag dog av skratt alltså. Hon skrattade också. Det vart så roligt. Sen så köpte vi en ny hårfärg till henne och blonderade ytterliggare en gång... Så nu ser hennes hår ut som solnedgången ungefär! Mycket snyggare nu alltså :) . Hon har typ blont hår där vid hårbotten och längre ner ser det ut som om hon har rosa slingor blandat med lite rött, dock mest rosa! Så då blev hon nöjd, det blev mycket finare...



Sen i söndags så åkte hon hem & så medans jag gick till kyrkan och något MAGISKT hände med mig! Han som predikade fick mig inse ett och annat och jag började att GRÅTA! Som ett litet barn... Han sa att man bland annat inte ska vara ledsen över det man inte har eller har fått hittills (t.ex hittat den rätte, vilket jag lider utav... jag vill ha & behöver kärleken men är samtidigt inte redo för det tyvärr!)  Ja, han sa i alla fall att det man inte har fått kommer man att få senare i framtiden, det ser Gud till! Alltså åhh... Jag kände en sån enorm frid över mig. Jag ville att han skulle be för mig, över min diabetes och min sorg... (Jag har INTE fått diabetes än men den är på väg) efter när han bad för mig så GRÄT JAG ALLTSÅ VERKLIIGEN GRÄÄÄÄÄT!! I över 1 timme... Inte av sorg, utan utav lättnad! Åh Gud vilken känsla, vilken upplevelse! Jag kände att jag hade förändrats inombords efter den kvällen... Jag var på väg hem och jag såg solnedgången och jag kände mig fri och lycklig och lättnad... Jag sa för mig själv: Jag är fri!! Jag menade verkligen det och den känslan är kvar i mig... Jag har verkligen förändrats på ett positivt sätt. Jag berättade för min Frida om min upplevelse, 3 dagar senare blev hon frälst! ÅÅÅHHH det är SÅHÄR STORT!! 


Inte nog med det... Idag insåg jag & kände jag att jag... FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV... Så känner jag mig älskad... Jag kände att jag älskar mig själv. Jag har aldrig gjort det förut... Innan jag blev kristen så HATADE jag mig själv, verkligen innerligt... Sen när jag blev kristen så försvann mina självmordstankar och jag började gilla och tycka om mig själv. Men idag insåg jag att jag faktiskt ÄLSKAR mig själv!! Åh, det är en sån stark och mäktig upplevelse för mig, är så lycklig just nu... I alla fall på den fronten!


Hur som helst... Ikväll har jag, mamma, min lilla syster Narin/Lollo (hon och andra kallar henne för Lollo) och mormor åkt till Västerås, mormor skjutsade oss dit... Vi såg på Özz. HAHAHA så skön han är! Jag, mamma och mormor skrattade rätt så mycket alltså! Så rolig han är. Han gjorde rätt så mycket narr av svenskarna denna gång, haha! ;) . Det var en tant framför mig som såg irriterad ut när han sa en del saker och kollade lite snett på mig och mamma för att vi mer eller mindre dog av skratt av allt han sa... men han drev även med utlänningar, men mest svenskar denna gång! Ja han drog även in kungen, hahahaha! xD .


Hur som helst, nu så ska jag gå. Jag ska hem till Frida och vara med henne. Imorgon tänker jag ta det lugnt och få vara för mig själv och Frida ska umgås med någon annan kompis. Skönt ska det bli att få en dag för sig själv... Jag har umgåtts mycket med Frida denna vecka + vart med Therese förra helgen. Så ja det blir en del för mig. Men ni får ha det så bra och sköt om er! Puss och kram! /Tanya :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards