Direktlänk till inlägg 24 november 2014

10 år idag... Vila i frid morfar! 24/11 - 2004.

Av Tanya - 24 november 2014 23:07

Hejsan. Idag för 10 år sen var detta en väldigt tragisk dag för mig och familjen, släktingar osv. För det var nämligen då som min morfar gick bort i en tragisk olycka :(. Tänk att det redan har gått 10 år... Det är helt sjukt vad tiden har gått fort. Men samtidigt så känns det inte som om han har vart död i 10 år idag... Jag har försökt att inte tänka så mycket på denna dag för då gräver jag ner bara mig själv. Men det finns i baktankarna hela tiden och det känns i hjärtat. Jag VET ju att detta är en tragisk dag oavsett om man tänker på det eller inte... Jag har också videobloggat men den gjorde vid 15-16 tiden, har inte orkat ladda upp den riktigt förrän nu pga sömnbrist samt ångest. Samt jag har köpt en sak... Jag har haft så mycket ångest till och från de senaste dagarna så jag har bokstavligen haft svårt för att andas. Jag märker då att man andas snabba ytliga andetag, när jag kommer på det försöker jag ta några djupa andetag, som hjälper för en kort stund. Men sen så är paniken/rädslorna och stressen tillbaka igen tyvärr... 

 

Det här med att jag inte kan få tillräckligt med sömn börjar bli en väldigt dålig ovana - det sker allt oftare på senaste tiden och jag har mer panik och oro i kroppen. Känns som om mitt psyke tar verkligen stryk och påverkar min kropp fysiskt då jag känner att jag har fått nog utav negativa människor som KONSTANT trycker ner mig... Jag orkar inte med det. Jag klarar tyvärr inte alltid av att hålla distansen dygnet runt i princip, så det blir det så att jag suger åt mig som en svamp det negativa människor säger till mig - vilket jag VET är lögner. Men ändå, de trycker på ens svaga punkter. Inte undra på att jag avskyr och ser ner på mänskligheten när man är omgiven utav dåliga människor... Jag vill/känner att jag vill konstant bort från människor, isolera mig. Jag känner att min själ kan inte ta så länge till hur mycket som helst. Jag är trött och sliten, det påverkar mitt liv mer och mer negativt. Jag är trött, utmattad, intensivt trött. Inte undra på att jag inte orkar leva ett normalt liv när det lilla energi som jag har går åt negativa människor som suger musten ur en :(. Nu så ska jag försöka slappna av... Bara sluka upp serier, sen ta bort sminket och lägga mig. Jag orkar inte gå emot min kropp som jag annars alltid gör. Jag behöver sömn, jag behöver positiv energi så jag kan fokusera på mig själv istället för att konstant fokusera på att överleva genom att fly...

 

Ja, nog om det. Här kommer videoinlägget. Jag mådde bättre där då och var piggare. Nu känner jag mig ännu mer slut och tröttare än vanligt, fast även jag har tagit mig ut idag samt jag har tagit det lugnt hela dagen. Men jag känner att själen får ingen ro så då spelar det inte en sån stor roll om jag fysiskt tar det lugnt, har jag märkt... Men ja ni får ha det så bra. Sköt om er. Puss och kram. /Tanya

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards