Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Tänk om...

Av Tanya - 30 oktober 2010 20:56

Hejsan. Detta är mitt andra inlägg idag, haha olikt mig... fast denna ska jag inte lösenords skydda. Vill bara skriva av mig lite (igen.)

Tänk vad bra och "enkelt" livet vore om alla var ärliga och pålitliga... om ingen någonsin ljög, speciellt inte om stora och allvarliga saker. Om man inte fejkade, ljög, lurade, svek folk... Om man bara kunde vara ärlig och vara sig själv, så man slutade spela, sluta låtsas vara någon annan... Ja, då skulle inte livet se ut så som det ser ut idag. Man skulle helt enkelt kunna lita på människor.

Tack vare er människor så litar jag knappt på någon längre. Jag vågar knappt ens lita på min egen lycka, att det faktiskt kan gå bra för mig här i livet utan att allt går åt helvete sen. Säg mig, varför? Hur kan man bli såhär trasig och sårad?
Hur kan man ljuga, lura och såra någon om och om igen? Upprepa samma misstag hela tiden? Nej, det är inget som har hänt något liknande nyligen men... Jag har insett att det är tack vare er som jag är som jag är och att jag känner såhär.
Nu så måste jag söka hjälp för att bli av med dom hära känslorna, känslan att människan inte är pålitlig på något sätt, utan alla sviker på ett eller annat sätt.

Jag måste bli stark igen och våga tro igen, så som jag en gång gjorde förut innan ni kom in i mitt liv och förstörde mig... Nä nu så ska jag sluta beklaga mig.
Ska se till att bli hel igen och stark som sagt. Jag tänker inte bli en bitter människa som jämt går runt och misstänker allt och alla och på grund av det så vågar man knappt öppna sig för någon - på riktigt.

Jag ville bara skriva av mig... Det som har hänt i det förflutna har förföljt mig tydligen, det inser jag nu... Nä men nu så ska jag gå.

Ha det så bra.
Puss och kram /Tanya.

 
 
 .

.

10 november 2010 19:49

Jag håller med dig!
Tänk om alla bara kunde vara sig själva och hålla sig till sanningen.

http://laughandcry.bloggplatsen.se

Tanya

10 november 2010 20:40

Ja, då skulle livet vara mkt lättare att leva och världen skulle vara en bättre plats, för oss alla :) . Men tyvärr så är det inte så. Däremot så kan själva bestämma att vi ska vara oss själva och hålla oss till sanningen, inte ljuga eller överdriva.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards