Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Köpt en ny mascara :)

Av Tanya - 16 maj 2013 21:16

Hej hej! Idag så har jag vart på stan med min fina bästa vän Nathalie! Vi pratade om allt möjligt, det var faktiskt mest jag som lättade på mitt hjärta den här gången... Det är inget speciellt så egentligen, men jag kan samtidigt inte blogga om det heller (alltså vad det var vi pratade om) eftersom det rör andra människor och jag anser att sånt är privat, jag vill inte "hänga ut" någon... och innan någon misstolkar det där - Jag snackar INTE skit om någon, utan jag lättar på mitt hjärta och säger bara vad jag känner... så att ni vet det ;) . Finns ju folk som tror ett och annat om mig (har typ låga tankar om mig, haha) men det är en annan historia. 

 

Sen efter vi fikade gick vi till Åhléns och köpte en ny Mascara... ska jag vara helt ärlig så har jag redan 3 andra mascaror, hehe... Men jag köpte inte en ny "bara för att" utan det är för att 1 utav dom är gammal så den har tappat sin effekt, jag får inte riktig volym utan det blir vanligt tråkigt separerande vilket får det se naturligt ut vilket jag ogillar starkt... Jag ÄLSKAR att ha dramtiska ögonfransar, ni vet när det ser ut som om man har lösögonfransar? Sånt är min stil ;) . Dom andra 2... Ja, den ena ger inte volym (den fick jag gratis förut och nu förstår jag varför den är gratis, haha) och den tredje köpte jag från Lush... jag hade använt den om det inte vore för att den tål inte vatten det minsta lilla... gråter man det minsta lilla eller regnar det ute så är det kört - sminket (i alla fall mascaran) förstörs... Fördelen är väl att den är jättelätt att tvätta bort, men det är ingenting för mig... periodvis så gråter jag en hel del och då behöver jag något mer... hållbart. Man vill ju inte att folk ska se att man har gråtit ;) . Hur som helst... den mascaran jag köpte idag är från Maybelline, heter: The volume rocket express... det är en ny mascara som har kommit ut. Den kostar 145 kr... Jag har redan testat den ovanpå en annan mascara, så jag vet inte hur den är i helheten bara den... men jag fick redan mer volym utan att det skulle klumpa ihop sig... så den verkar ha potential ;).

 

Sanningen är att jag är väldigt... utseendefixerad när det gäller mig själv... Jag älskar mina ögonfransar och då vill jag ha det bästa, såhär fungerar jag... antingen så går jag runt hemma och ser ut som "hej kom och hjälp mig" med ofixat hår, osminkad och mjukiskläder eller så är jag fixad... har normala kläder på mig, fixat hår, eventuellt smink och så vidare. Jag har seriöst jättesvårt för att ens kunna träffa vänner när jag ser ut sådär... brukar få panik och vilja duscha då eller åtminstone eventuellt fixa håret och sminka mig väldigt lätt... Haha. Det handlar dock inte om att jag har dåligt självförtroende eller att jag inte kan vara mig själv, det handlar om att jag vill se mer mänsklig ut och att jag  inte vill känna mig ofräsch på något sätt, haha :P . Jag bryr mig absolut inte om hur mina vänner ser ut när vi träffas... men när det gäller mig så är det en helt annan historia ^^ . Men jag tror att många av er/vissa visste redan om det :) 

 

Jag ser fram emot tills imorgon! För då släpps äntligen (tror jag i alla fall) ännu ett avsnitt från Vampire Diaries... Jag följer den regelbundet och tycker att det är lite tråkigt att det inte släpps mer än bara 1 avsnitt i veckan... Men men, bättre det än ingenting alls ;). Jaja, nu så ska jag gå och... vet inte? Se på någon serie, lyssna på musik? Jag ska i alla fall ta det lugnt... Jag har inte så mycket mer att tillägga, blogginlägget var långt nog ändå, haha! Ni får ha det så bra och sköt om er... Puss och kram! /Tanya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanya - Onsdag 20 mars 22:57

Hej hej alla! Jag har haft fullt upp dem senaste dagarna. Varit med en tjejkompis i söndags, samt drog till kyrkan den dagen. I måndags var jag med bästa vännen hela dagen och kvällen. Igår träffade jag min gamla pastor och fikade, kom hem och vilade...

Av Tanya - Lördag 6 jan 05:44

Hej hej! Jag kände för att göra ett litet inlägg. Det jag har i tankarna och på hjärtat är en kille. En utav mina killkompisar för att vara mer specifik. Jag tänker på året 2023, som var. Vi har kommit närmare varandra, tack Jesus för det! (Ja jag gi...

Av Tanya - 31 december 2023 23:03

Hej. Jag tänkte att jag skriver ett andra och sista inlägg för det här året. Jag är hemma hos min lillasyster, hennes sambo är med. Lilla bebis Léon som nu sover, mamma och min systers hund Charlie!   . Jag har tänkt på att ta mer hälsosamma val näst...

Av Tanya - 31 december 2023 05:42

Hej hej! Jag bara känner att jag vill blogga innan året 2024 är officiellt här! Jag har aldrig förut (vad jag kan komma ihåg) varit ett helt år utan att blogga förut, så jag vill ha ett blogginlägg nu till 2023 som är kvar!   Så, hur har mitt år vari...

Av Tanya - 24 november 2022 04:27

Hejsan, nu skriver jag från mitt hjärta. Jag känner sorg just nu. Vart tog mina krisnta vänner vägen? Tyvärr så lever jag för mycket utifrån känslolivet nu snarare än från Guds ande, där det finns glädje och frid att hämta. Istället så känner jag und...

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards