Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Tanya - 23 februari 2013 15:28

Hej hej! :) . Igår var jag iväg på en tandläkartid, i vanliga fall lider jag utav tandläkarskräck men jag var väldigt lugn igår och kände att allt var okej... Snacka om att min känsla stämde! Tandläkaren berömde mig och mina tänder och sa att jag hade frisk tandkött, jag hade nästan inga tandstenar alls och hon såg att jag har verkligen skött mina tänder, borstat dom morgon & kväll och använt Flux som munskölj! :) . Förutom det så lackade hon mina tänder (vissa delar, där hål är på gång) med sån banansmak. Haha det kändes lustigt i munnen! Jag hade det i ett par timmar och sedan borstade bort det för jag skulle äta mat då, jag skulle inte klara av att äta mat med sånt i min mun! 

 

Idag tänkte jag blogga om en body lotion från Lush! Den heter: Sympathy For The Skin! Såhär står det på deras hemsida: Bli sympatiskt mjuk. Gjord på en lös bandning av vaniljedekokt, kakaosmör och mandelolja, sen tillsätter vi mosade ekologiska bananer. Vi avslutar med en underbar doft av vanilj, citron, labdanum och sandelträ. Lösa blandningar är fantastiska eftersom de så lätt går in i huden.

 

 

 


Såhär tycker jag: Först och främst så vill jag säga att i verkligheten så ser inte färgen exakt likadant ut som det gör på deras hemsida, alltså www.Lush.se utan den har mer en krämigare färg... den är mer vit-gul i färgen fast ändå krämigt. Det är en ljus färg. Allt som det står på deras hemsida, stämmer in! (Som vanligt alltså!) Den gör huden verkligen mjuk och len, den är krämig och den sjunker in rätt så snabbt in i huden. Man blir alltså inte kladdig av denna! Den har en krämig, fast konsistens men den är ändå tillräckligt lätt och mjuk för att den ska snabbt sjunka in i huden ganska så snabbt utan kladd! :) . Men jag skulle ändå rekommendera att man väntar tills denna body lotion sjunker in i huden (vilket går rätt så snabbt) innan man börjar att klä på sig :) .

 

 Den luktar som bananasplitt lite grann... Eller nej, den påminner mig om den doften rätt så mycket! Man känner doften av bananer och vanilj samtidigt som den luktar som bananasplitt som sagt...  Jag känner ingen doft av citroner i det här, trots att det står att det ska innehålla citroner i det här... och jag har ingen aning om hur sandelträ luktar så det kan jag tyvärr inte yttra mig om...  Den har en söt och mjuk doft men det är inte överdrivet/starkt sött utan mjukt sött som jag sa :) . Den har en mjuk och behaglig doft. Den har alltså ingen stark doft vilket är perfekt för dom som inte riktigt klarar av starka dofter. Jag vet inte exakt hur länge doften varar på ens hud när man använder denna, men jag kan säga såhär: Det är från person till person, men för mig så håller doften i åtminstone minst 1-2 timmar på min hud när jag använder denna,  vilket inte är alls dåligt! :) . Eftersom jag pendlar mellan olika body lotions samtidigt och ibland använder jag det inte alls  body lotions då jag eventuellt har glömt det eller kommer på efter jag har klätt på mig, då har jag ingen lust att klä av mig igen bara för att smörja in mig! Så jag vet inte exakt hur länge denna håller om man använder denna regelbundet (jag duschar varannan dag och det är oftast då som jag smöjer in mig) men jag skulle tippa på att det håller åtminstone 1 månad om inte mer... 2, kanske max 3 månader. Men jag tror personligen att den håller närmare 1-2 månader om du använder regelbundet och inte tar onödigt mycket kräm för att smörja in kroppen med... Den innehåller 240 gram och den kostar 189 kr. Jag vet att det är dyrt men det är värt det eftersom den är naturlig, den luktar gott och den gör sitt jobb! Man blir verkligen mjuk och len av detta, så det är perfekt för dom som har torr hud (vilket jag har.) 

 

Jag älskar verkligen denna body lotion, det är en utav mina favorit body lotions från Lush! :) . Jag har 2 favoriter, för er som undrar! (Från Lush då alltså.)  Så nu tänkte jag betygsätta denna också! Den får 10/10 av mig, jag finner verkligen inga nackdelar i denna underbara body lotion! Jag hade dock önskat att dom hade i större burkar som t.ex 500 gram för det hade jag lätt köpt då! Men denna storlek är bra det med då den ändå håller ett tag + eftersom jag inte använder endast denna så håller under en längre tid innan den tar slut! :) . Den här har jag köpt flera gånger förut och jag kommer garanterat att köpa den om och om igen. När den har tagit slut så köper jag en till burk av Sympathy For The Skin! :) .

 

Men nu så ska jag gå. Kommentera gärna vad du tycker om den här, om du har provat den förut och vad du tycker om den eller om du skulle vilja köpa den nångång! Just ja jag kom på att på Lushs butiker så brukar dom ge ut prover... så är man osäker så kan man fråga dom om man kan få en liten prov på denna body lotion! Så att ni vet det ifall ni går till en Lush butik nångång... Men som sagt, kommentera gärna och säg vad ni tycker om tänker om denna body lotion! Ha det så bra och sköt om er... Puss och kram! /Tanya   

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards