Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Tanya - 1 mars 2013 17:07

Hejsan! Jag har haft en läkartid i Onsdags, jag har inte riktigt orkat blogga riktigt efter det för jag fick en liten chock. Läkaren sa att jag har väldigt högt blodsocker nivå, det är så högt så man inte kan mäta det längre och att jag börjar närma mig diabetes :/ . Typiskt att det ska bli värre nu när jag har redan ändrat på mitt liv sen 1 månad sen tillbaka! Ja jag vet att den här skadan har skett under en längre tid och man brukar säga "som man bäddar får man ligga" men jag ska röra på mig ännu mer och börja träna också så jag slipper få diabetes, för det är verkligen inget roligt alls! Jag har igår tränat ca 15 minuter (det var bara det jag hann med, hade annars tränat i ca 30 minuter) och idag har jag vart ute i den här vackra vädret och tagit en promenad i ca 40 minuter. Jag gick inte i snigeltakt genom att gå så sakta som möjligt och samtidigt smsa (som jag annars brukar göra ibland) utan jag gick i mer en normal takt, så att man får ut något utav promenaden! :) .

 

Innan läkartiden så var jag och mamma på stan och shoppade lite. Det var i Uppsala som jag hade en läkartid och eftersom jag har världens sämsta lokalsinne så får mamma följa med mig varje gång jag har en läkartid där, för annars så går jag vilse och får panik, haha!  Jag personligen köpte ett nytt skal till min Iphone 4S , det är en mörkrosa skal med 2 fina diamant hjärtan på! Lite svårt att förklara men riktigt snygg är den i alla fall. Den gick på ca 50 kr.  Jag köpte den på Glitter ifall ni undrar! Jag har även köpt en ögonskuggsprimer. Innan har jag använt från märket Too Faced och den kostar 250 kr. Den jag köpte nu (eftersom det inte fanns Too Faced på Kicks) var från märket Estée Lauder. Jag har 2 primer nu från Estée Lauder, den ena är till ansiktet och den andra är till ögonen, det jag köpte i Onsdags var till ögonen :) . Det gör så att sminket håller sig mycket bättre och längre, ifall ni undrar vad en primer är för något! Den från Estée Lauder kostade 215 kr :) . Den är alltså billigare än från märket Too Faced. Jag har bara använt den i 2 dagar nu, men jag har jämfört lite med Too faced primer och Estée Lauders primer och ärligt talat så är Estée Lauders primer mer täckande och jag tycker att den hittills håller bättre på mina ögonlock. Men jag ska blogga mer om dessa 2 primer och eventuellt jämföra med varandra ännu mer när jag är 100% säker och har använt Estée Lauders primer en längre tid så man hinner känna efter med alla för och nackdelar och så vidare! :) . Jag fick en Mascara på köpet från Maybelline. Ni vet den Mascaran som har grön "lock" på och är rosa där under? Jag vet att jag är sämst på att beskriva ibland, men hoppas ni förstår ändå! Den är helt okej men man måste hålla på ganska länge tills jag är nöjd med mina ögonfransar + den ger inte så mycket volym. Så nej, det är ingenting jag själv skulle köpa i framtiden men nu när jag ändå har den så kommer jag att ändå använda den såklart. Den heter förresten: Great Lash från Maybelline som jag nämnde innan... Om ni är nyfikna på den primern jag köpte från Estée Lauder eller den från Too Faced så gå in på www.Kicks.se och sök på det du vill veta mer om eller vill köpa! :) 

 

Sen så har jag även vart inne i en Lush butik! Hör och häpna men jag köpte faktiskt bara EN sak därifrån, men jag fick mer än bara 1 sak därifrån! Jag lämnade in 10 tomma burkar från Lush, så fick jag och mamma en varsin gratis ansiktsmask, dom har olika sorter som man kan välja mellan, beroende på hudtyp osv :) . Tar man med 5 tomma brukar så får man 1 gratis ansiktsmask men eftersom vi tog med 10 brukar så fick vi med 2 styckten. Jag valde ansiktsmasken "Cupcake" som luktar som choklad och är gjord på choklad dessutom! Det är bra för fet och finnig hy. Jag har blandhy men är ändå lite mer åt det oljiga hållet. Finnar jag har inga större problem med! Men såklart att man får lite finnar då och då precis som dom flesta får. Mamma tog någon mask som är till för mogen hud (alltså när man börjar få lite rynkor.) Jag fick även 2 st gratis prover (utan att be om det) ansiktsrengöring som heter Aqua Marina. Jag har använt denna förut och jag gillar den väldigt mycket men jag föredrar ändå lite Angels On Bare Skin lite mer på grund av att den "skrubbar" huden lite lätt och det gillar jag verkligen! Jag fick med 2 prover på 2 olika tvålar. Den ena är Miranda, den luktar väldigt fruktigt (denna bad jag faktiskt inte om, hon la ändå ner en liten bit i påsen) och den andra är Sultana of soap, den har mer en söt och kryddig doft men ändå lite bärigt/smått fruktigt doft, för er som undrar! :) . Den biten var lite större som jag fick och det var den biten jag hade bett om! :) .  Alltså det var Sultana of soap som jag hade bett om att få en liten gratis prov på. Jag köpte en ansiktsrengöring som heter Fresh Farmancy, jag fick 120 gram och den gick på 102 kr. Den är väldigt dryg och den räcker längre så det är värt pengarna! Såklart kan ni kolla in allt detta på www.Lush.se 

 

Nu så ska jag gå, orkar verkligen inte blogga mer just nu även om jag hade kunnat säga några få saker till. Nu så ska jag gå, ni får ha det så bra. Jag ska snart blogga igen, det kommer inte ta mer än 1 vecka kan jag lova er. I alla fall inte den här gången. Puss och kram! /Tanya.  

Presentation


Jag Älskar Jesus! :)

Gästbok

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att min blogg är intressant?
 Ja, jätte intressant!
 Ja, den är intressant.
 Ganska intressant.
 Helt okej.
 Nja, sådär.
 Inte riktigt...
 Nej.
 Nej, det är inte riktigt min stil.
 Nej, den är tråkig.
 Nej, den är ganska tråkig.
 Nej, den är jätte tråkig.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards